hvor giftige er de ?
er der overhovedet nogen katte man ved 100% er død af at spise denne blomst?
hvis de smager på den hvad sker der så ?
hvor giftige er de ?
hvis de smager på den hvad sker der så ?
[QUOTE=jytteh;590215]hvor giftige er de ?
hvis de smager på den hvad sker der så ?[/QUOTE]
Iflg. Siamis’s liste er de ugiftige
Jeg har haft mange orkideer og der er temmelig sikkert blevet smagt på dem
Men der er ingen her som er blevet syge af dem og jeg tør altid have denne plante her
Hilsen Lisbeth
jeg har bare fået af vide at de skulle være meget giftige
og hvis de er det ville jeg flytte alle mine ud af mislingernes <3 (terorists) rækkevidde så de ikke bliver syge
De er helt sikkert ikke giftige…så ville alle mine bøller være faldet døde om :høhø:
Hilsen Lisbeth
Jeg har set en kat bide i et blad og savle som en gal bagefter
Mine har bidt i både blade og blomster uden at der er sket noget, men der er jo selvfølgelig forskellige orkideer.
Mine har bare været dem fra supermarkedet.
Jeg har pt 4 orkideer i huset og der tygges ikke i dem. Blomsterne synes de dog er meget sjove og lege med.
Men det kan sagtens være at katte der ikke har adgang til græs eller andet grønt ville tygge i dem. Om sommeren tygger mine stort set aldrig i vores blomster, men om vinteren når først sneen har dækket det hele, så tygger de i næsten alt der er grønt, men synes de gør det mere i de bløde grønne dele af planter.
Men orkideerne har de ikke rørt hva djeg ved af, har i hvert falde så ikke haft syge katte af det
Orkideer er ikke giftige. Savl eller ej
[QUOTE=Quivive;590304]Jeg har pt 4 orkideer i huset og der tygges ikke i dem. Blomsterne synes de dog er meget sjove og lege med.
Men det kan sagtens være at katte der ikke har adgang til græs eller andet grønt ville tygge i dem. Om sommeren tygger mine stort set aldrig i vores blomster, men om vinteren når først sneen har dækket det hele, så tygger de i næsten alt der er grønt, men synes de gør det mere i de bløde grønne dele af planter.
Men orkideerne har de ikke rørt hva djeg ved af, har i hvert falde så ikke haft syge katte af det :-)[/QUOTE]
Ja her er det også mest om vinteren at det går ud over blomsterne.
Ja, orkideblomster er sjove små bolde som gynger sjovt når man slår til dem :høhø:
Ja, jeg har kun 25 s¨det er dejligtt de ikke er giftige
Det har du snart ikke mere :høhø:
nej har også sendt en bedsked til hende som skal have Adonis at hun skal begynde en opsparing
Jeg har også nogle orkideer, da de netop ikke er giftige for katte. Jeg har aldrig set mine tygge i dem, men de elsker at lege med blomsterne, når de er faldet af
Jeg har hele tiden troet de var giftige og har derfor ikke en ærlig orkide i min lejlighed… Men det må der da straks laves om på
Tak for tråden som gjorde mig klogere…
Min gider ikke spise orkideer, men purløg og karse kan han ikke holde sig fra!
Jeg havde engang nogle orkideer, nu har jeg kun to sørgelige rester tilbage og en helt ny en, der står lukket inde i mit soveværelse, så den ikke bliver spist. Jeg har sågar prøvet at sætte dem ned i en kæmpe glasvase, men så hopper kattene da bare ned i den, så de kan makulere mine blomster og bide blomsterstænglen af.
Var det en nyindkøbt orkide?For så kunne det være at den var behandlet med et sprøjtemiddel.
Heldigvis er mine katte ligeglade med mine orkideer. Rart med lidt blomster/planter i hjemmet. De er så også det eneste mine katte ikke rør. Alt andet bliver hapset og gnavet i.
Jeg troede, det var det giftige, der holdt dem væk fra planten? Som regel æder de da kun løgplanter, tror jeg. Mine har aldrig spist nogen plante/blomst, som var giftig. Mon ikke de har en giftcensor?
Løgplanter er giftige.