ØV! - Postdanmark

Jeg bliver altså lige nødt til at komme af med lidt galde :argh:

Jeg har gået og glædet mig sådan til en bogpakke, jeg har bestilt i
Gyldendals Bogklub, og i dag da jeg kommer hjem, finder jeg så pakken
totalt mast ned i vores postkasse - og det selv om både Simon og ungerne
har været hjemme hele dagen.

Da jeg åbner pakken, er den ene bog helt ødelagt i hjørnerne, og siderne
er krøllede foroven :frowning:

Nu har jeg skrevet til bogklubben, men de kan jo sådan set ikke gøre for
det. Er det mon Postdanmark, jeg skal slås med nu??

Jeg hader Pestdanmark som … nårh ja … det ses af navnet.
Bestiller jeg noget online, får jeg altid leveret til arbejdspladsen - er det ikke muligt, undlader jeg simpelthen at købe.

[quote=Charlotte Oeh.;403141]Jeg bliver altså lige nødt til at komme af med lidt galde :argh:

Jeg har gået og glædet mig sådan til en bogpakke, jeg har bestilt i
Gyldendals Bogklub, og i dag da jeg kommer hjem, finder jeg så pakken
totalt mast ned i vores postkasse - og det selv om både Simon og ungerne
har været hjemme hele dagen.

Da jeg åbner pakken, er den ene bog helt ødelagt i hjørnerne, og siderne
er krøllede foroven :frowning:

Nu har jeg skrevet til bogklubben, men de kan jo sådan set ikke gøre for
det. Er det mon Postdanmark, jeg skal slås med nu??[/quote]

Bogklubben skal levere en ny bog/bøger.
De skal selv tage mellemværendet med Postdanmark.

Jeg ved ikke, hvad det er for tosser, der kører rundt med post.:frowning:
Dagligt er min avis krøllet og mit blad Kattemagasinet er altid ødelagt.
Her gider postbudet slet ikke stå ud af bilen.
Derfor bliver posten mast ned i postkassen.

Jeg har påtalt det overfor postbudet.
Han siger blot: Det er ikke mig.
Selvom jeg er hjemme, lægges der alligevel en seddel i postkassen vedr.
pakker.
Der er 6 km til Ølsted;
men det rager dem en fjer.

Jeg tænker især på de gamle herude, der ikke har en bil.
Det er vel nok tarveligt. :frowning:

[quote=Mona Jensen;403146]Selvom jeg er hjemme, lægges der alligevel en seddel i postkassen vedr.
pakker.
[/quote]

Det har jeg hørt før :frowning: Det er fordi, de slet ikke har gidet tage pakken
med, så den er blevet hjemme på posthuset, og så lægger de bare en
seddel i stedet.

I mit tilfælde havde postbudet pakken med - så havde han nok bare glemt
seddel hjemme på posthuset :doh: (det er meget meget sjældent, at jeg
bruger den smiley - men den hører altså til i den her tråd :doh: :doh: :doh:)

Kommer lige til at tænke på noget, som min stedmor på 80 år fortalte. Hun
plejede at kunne levere pakker til postbudet - de bor også helt ude i
skoven - og postbuddet tog så pakken med og sørgede for, at den blev
sendt.

En dag sagde postbuddet, at den service kunne han ikke tilbyde hende
mere, så hun måtte tage til Brugsen i Strøby, hvor de har postindlevering.
Min gamle stedmor hoppede så op på sin cykel og cyklede 7 km til Brugsen
blot for at få at vide, at det da var flere år siden, at de var stoppet med
at tage imod pakker :doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh:

Jeg bliver så nødt til at rose Post Danmark. Jeg har ikke haft problemer med dem i DK og hende der køre der hvor vi har vores sommerhus køre gerne tilbage for at se om vi skulle være der inden hun aflevere en seddel om at pakken er på posthuset :slight_smile:

Som hun sagde sidst - det kom jo røg op af skorstenen og der var lys i huset så jeg regnede med at i snart var hjemme igen :ok:

[quote=birtheras;403175]Jeg bliver så nødt til at rose Post Danmark. Jeg har ikke haft problemer med dem i DK og hende der køre der hvor vi har vores sommerhus køre gerne tilbage for at se om vi skulle være der inden hun aflevere en seddel om at pakken er på posthuset :slight_smile:

Som hun sagde sidst - det kom jo røg op af skorstenen og der var lys i huset så jeg regnede med at i snart var hjemme igen :ok:[/quote]

Tak for din beretning …rart at Postdanmark også har tænkende personale :slight_smile:

…for jeg er godt nok stadig rystet over, at man kan maltraktere en pakke,
som den i min postkasse i dag. Enhver kan da sige sig selv, at indholdet
tager skade, når selve indpakningen bliver kværnet.

Ja jeg er godt nok heller ikke begejstret for postdanmark og deres servise :argh:

2 gang hvor jeg havde bestilt en vare over nettet (den ene var mine kontaktlinser) har de ikke engang leveret en seddel på dem. :doh: Når man så ringer for at brokke sig hos leverandøren kan man se at de sendte den for over 10 dage siden. Når man så ringer til posthuset så har de den. den ene gang havde de retuneret det til leverandøren fordi vi ikke havde hentet det! øh hvordan kan man lige hente noget man ikke aner om hvor er henne i verden :lynogtorden:

Jeg er også en af de “heldige” kan jeg høre. Mit faste postbud køre både alm post og pakkepost her ude. Hun kommer altid ind med pakkerne. Møder jeg hende på vejen stopper hun lige og aflevere pakken til mig eller vi aftaler hun bare kan stille pakken ved døren hvis den er for stor. For 2 uger siden var jeg dog ikke hjemme og heller ikke at se på vejen så prøvede hun at køre forbi mig da hendes rute var færtig. Jeg har kun en gang oplevet pakken være i stykker og da sagde hun med det samme at jeg lige skulle tjekke indholdet for var der noget i vejen så ville hun tage min klage med tilbage.

Du skal inden 7 dage skrive anbefalet til dem og gøre krav på erstatningen .
Problemet er du ikke har underskrevet for pakken og de kan reelt set bare sige det er bare ærglig.

Du skulle da du modtog pakken skrive pakken er taget med forbehold for embalage er ødelagt.

Vores pakker stilles mange gange i vores kælderskakt, hvilket er fint nok. Der smides også en seddel i postkasser om at pakken ligger i skakten.

Men når det er en afløser, som kører med pakkepost, får vi en seddel om at pakken kan afhentes… ikke på posthuset, som ligger midt i byen… Næææh nej, den kan hentes i der der nye pakke fiduser, som du låser op med dit sygesikringsbevis og en kode, som står på en seddel fra posten. Problemet er bare at den der pakkefidus, står ude i den anden ende af byen.

Så nu skal jeg ikke lige smutte forbi posthuset efter arbejde, nææh nu er det en tur ud i den anden ende af byen og hvem gider det i regnvejr… øv…

Fra Gyldendals egne oplysninger:;

Modtager du en bestilling med en forkert bog, en skade eller en anden fejl, beder vi dig kontakte vores kundeservice på 70 11 00 33. Vi retter fejlen hurtigst muligt uden omkostninger for dig

http://www.gyldendals-bogklub.dk/webapp/wcs/stores/servlet/FAQ?langId=100&storeId=10151&catalogId=10001&club=GBK#psl3

Selvfølgelig skal du ikke finde dig i, at dine bøger er ødelagte.

Og mit gæt er de sender nye bøger, der plejer ikke være pjat med dem.

Man kan på Post Danmark online tilmelde sig en ordning mht. aflevering af pakker, hvis man ikke er hjemme, og på tilmeldelsen afkrydse, hvor pakken skal stilles.
Et par dage efter får man tilsendt en label til at sætte enten på sin postkasse eller hoveddør. (Fik min tre dage efter tilmelding).

Så har postbudet ingen undskyldning for ikke at aflevere.

“Mit” postbud er nu altid flink og imødekommende.

[quote=R500;403264]Problemet er du ikke har underskrevet for pakken og de kan reelt set bare sige det er bare ærglig.

Du skulle da du modtog pakken skrive pakken er taget med forbehold for embalage er ødelagt.[/quote]

Hvis det er rigtigt, så er det da helt vildt :uha: …for jeg har jo ikke haft en
jordisk chance for at skrive under på noget som helst. Så kunne posten i
princippet bare smide pakken i en vandpyt i indkørslen og så skulle det
hænge på mig, fordi jeg ikke har underskrevet :?

Jeg tror ikke på, at Postdanmark kan fraskrive sig ethvert ansvar, når de
end ikke har forsøgt at indhente en underskrift.

[quote=Felis;403326]Fra Gyldendals egne oplysninger:;

Modtager du en bestilling med en forkert bog, en skade eller en anden fejl, beder vi dig kontakte vores kundeservice på 70 11 00 33. Vi retter fejlen hurtigst muligt uden omkostninger for dig

http://www.gyldendals-bogklub.dk/webapp/wcs/stores/servlet/FAQ?langId=100&storeId=10151&catalogId=10001&club=GBK#psl3

Selvfølgelig skal du ikke finde dig i, at dine bøger er ødelagte.

Og mit gæt er de sender nye bøger, der plejer ikke være pjat med dem.[/quote]

Tak :slight_smile: …jeg håber, du har ret.

Jeg kommer med en tilbagemelding, når jeg har hørt fra dem.

Så har jeg allerede fået en svarmail fra Gyldendals Bogklub :slight_smile:

Kære Charlotte Oehlenschlæger.

Vi beklager, at du har modtaget et skadet ex. Jeg sender et nyt ex til dig uden beregning, og den defekte kan du bare smide ud.

Med venlig hilsen
Gyldendals Bogklub

Det, synes jeg, er super service :thumbup:

Du kan jo ikke skrive noget som helst, hvis du ikke aner, at pakken er afleveret, så det har ikke noget at sige i denne historie :S

Og hvis Charlotte havde fået en pakke, som PostDanmark et andet sted i systemet havde maltrakteret på den måde, skulle hun ikke “tage forbehold for” at emballagen er ødelagt, for så er den ødelagt. Forbehold bruges kun for ting, man enten ikke kan se med det blotte øje eller som kan vise sig efterfølgende.

til de af jer der bor i nærheden af en døgnpost - tilmeld jer til den, for så kan i selv hente jeres post 24 timer i døgnet…

jeg har tilmeldt mig min, for så kan jeg hente alle de pakker der når at komme når jeg kommer fra arbejde omkring kl 22 - så slår jeg vejen indenom ishøj st, og vupti - så har jeg mine pakker…

pest-DK er verdens RINGESTE virksomhed og postbude… dem har jeg desværre intet positivt at sige om…

men i det mindste er ideen med døgnpost ikke komplet ude i hampen…

[quote=Battlestar;403557]til de af jer der bor i nærheden af en døgnpost - tilmeld jer til den, for så kan i selv hente jeres post 24 timer i døgnet…

jeg har tilmeldt mig min, for så kan jeg hente alle de pakker der når at komme når jeg kommer fra arbejde omkring kl 22 - så slår jeg vejen indenom ishøj st, og vupti - så har jeg mine pakker…

pest-DK er verdens RINGESTE virksomhed og postbude… dem har jeg desværre intet positivt at sige om…

men i det mindste er ideen med døgnpost ikke komplet ude i hampen…[/quote]

Jeg plejer også at hente mine pakker i døgnposten ved Glostrup Station -
det fik jeg bare ikke mulighed for denne gang :S

[quote=Charlotte Oeh.;403430]Så har jeg allerede fået en svarmail fra Gyldendals Bogklub :slight_smile:

Sådan er det altid med bogklubber. :slight_smile:
Ellers kunne de jo ikke holde på kunderne, idet det hele tiden sker.

Jeg har siden, jeg var ung modtaget mange pakker,
hvor hjørnerne var ødelagt.

Altid ombytning uden det mindste vrøvl…:slight_smile:

I gamle dage skulle man sende den beskadigede bog retur.
Det er alt for besværligt for dem, så man får blot en ny.

Ødelagt pakke, okkeda, her sparker de vores brevsprækker i stykker…
I den tid, hvor jeg havde postboks, lå min alm. post tit uden for døren…
Pakker blev stillet udenfor døren…
Breve røg retur til afsender, eller kom i min postboks med ugers forsinkelse.

Jeg har selv arbejdet i Postcentret, og jeg forstår godt, at posten kommer fejl ud - meget få velfungerende mennesker kan holde den arbejdsplads ud. Ingen, der kan andet, vil kunne finde sig i de arbejdsforhold. Man skulle ikke tro, at det var i DK i det 21. årh.!

I forbindelse med mit atbejde sender vi mange nummerplader feks erstatningsnummerplader og de røde nummerplader til en cykelbom.
Vi skriver med store røde bogstaver på pappet at pakken IKKE må bøjes.
Men gang på gang får vi klager fra kunder som har fået tilsendt pladerne som er fuldstændigt krøllet sammen af postdanmark !
Det er bare SÅ belastende da leveringtiden fra nummerpladefirmaet er 3 uger, surt hvis man skal bruge pladen på ferie.
Men postdk fralægger sig som sædvanligt AL ansvar :frowning:
Og man kan se at det lige er bukket sammen på midten så de kan komme i postkassen.:mad: