Øv, Theo er syg :-(

Nå, så måtte Theo en tur til dyrlægen.
Theo haltede jo på sit forben, siden i går sen aften, og jeg var næsten sikker på at han “bare” havde slået det…
Men efter at jeg kom hjem fra indkøb i dag, haltede han pludselig på sit bagben også :uha: Og han har sovet det meste af dagen.
Så afsted til dyrlægen, som kunne konstatere at han havde 40,2 i feber, men ellers intet påfaldende med led eller organer.
Så nu er han på Meloxidyl, for smerter og feber, samt Kesium for infektion…:frowning:

Jeg skal ringe i morgen og sige hvordan det går. :frowning:

I må gerne krydse fingre :kryds:

Masser af :kryds: her fra

Æv. Jeg troede også bare han måske havde slået forbenet lidt.

Masser af :kryds: !

:kryds::kryds::kryds:

Krydser alle lemmer for Theo :kryds:
Det er aldrig rart når ens små er syge

Det kunne godt lyde som en limping calici. De kan blive hundesyge af det, men det er heldigvis sjældent alvorligt. Hold øje med, at han får væske nok, og god bedring herfra. :slight_smile:

Jeg troede at Limping Calici kun var noget der rammer killinger? (har en ide om at Theo ikke er killing længere). Hvor finder man godt læsestof om det henne?

Det er mest almindeligt hos killinger, men voksne (måske især ungkatte?) kan også blive ramt.

[QUOTE=holymoly;1078065]Det er mest almindeligt hos killinger, men voksne (måske især ungkatte?) kan også blive ramt.

Tak for linket, jeg har på en eller anden vis blot kun forbundet det med at det noget der kun kom hos killinger i forbindelse med vaccinerne …jeg vil sætte mig ned og få læst op på det :slight_smile:

God bedring med ham! :kryds:

Masser af :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: til Tebollen :hjerte:

God bedring til Theo!

ØV Maja…stakkels Theo, og så krydser jeg alt jeg kan, for at han bliver frisk hurtigt.

:kryds::kryds::kryds:

Knirke fik Calici da hun var 13 år…da jeg fik mine 2 nuværende MCO’er i huset for 6½ år siden.

Killingerne var 4 mdr og fejlede intet…men Knirke fik Calici, haltede på et forben og fik blæner på tungen og det angreb hendes tandkød, tænderne løsnede én efter én, så hun mistede efterfølgende sine tænder, hun fik dem trukket ud, bortset fra hjørnetænderne i undermunden.
Hendes tænder fejlede intet før det…hun havde aldrig haft behov en tandrensning, jeg børstede hendes tænder 4 x ugl.

Så det kan også ramme gamle katte…hun har dog ingen problemer haft siden.

Han har ingen problemer med nys, hoste, blærer eller andet…men det behøver han heller ikke, hvis jeg har forstået det ret? Theo er 1 år og 2 måneder…

EDIT: Smitter han så med sikkerhed Milou? Og hvordan har han fået det? Han var på udstilling i Rødovre for en god uge siden…Er det derfra?

God bedring med ham :kryds:

Aji glemte helt i mit første indlæg at skrive god bedring til Theo, bliver helt flov nu :ups:

Håber han snarest får det bedre :slight_smile:

[QUOTE=Theomilou;1078076]Han har ingen problemer med nys, hoste, blærer eller andet…men det behøver han heller ikke, hvis jeg har forstået det ret? Theo er 1 år og 2 måneder…

EDIT: Smitter han så med sikkerhed Milou? Og hvordan har han fået det? Han var på udstilling i Rødovre for en god uge siden…Er det derfra?[/QUOTE]

Det kan give luftvejssymptomer og blæner, det kan også bare blive ved feber og halthed. Han kan smitte Milou, men det er slet ikke sikkert. Og hvis hun blev syg, behøvede hendes symptomer ikke være de samme.

Det kan være fra udstilling, det kan også bare være fra… tjah, ingenting. Vi har engang haft calici efter 8 måneders udstillingspause - rene indekatte i lejlighed, ingen kontakt til andre katte overhovedet, og pludselig: bam! Calici! Man kan spekulere, til man bliver gråhåret, men helt sikker kan man aldrig blive. :slight_smile:

[QUOTE=holymoly;1078084]Det kan give luftvejssymptomer og blæner, det kan også bare blive ved feber og halthed. Han kan smitte Milou, men det er slet ikke sikkert. Og hvis hun blev syg, behøvede hendes symptomer ikke være de samme.

Det kan være fra udstilling, det kan også bare være fra… tjah, ingenting. Vi har engang haft calici efter 8 måneders udstillingspause - rene indekatte i lejlighed, ingen kontakt til andre katte overhovedet, og pludselig: bam! Calici! Man kan spekulere, til man bliver gråhåret, men helt sikker kan man aldrig blive. :)[/QUOTE]

Okay, så vil jeg lade være med at spekulere mere over det. Jeg véd jo heller ikke hvad det er…men øv hvor er jeg ked af det over det…:ked:
Hvor meget væske skal jeg tvinge i ham, altså ca. ml??
Han hverken spiser eller drikker, og med feber og solen der står lige ind i stuen, bliver jeg jo helt bekymret for om han dehydrerer…

Åh nej da :frowning:
Rigtig god bedring med ham og et :kram: til dig herfra

Kan du lokke ham til at spise lidt vådfoder, måske med lidt ekstra vand på?

Du kender godt tricket med at tage en hudfold og se, om den bliver stående, ikke? Så kan du se, om han er ved at blive dehydreret. Men generelt vil jeg råde til mest muligt at lade ham være i fred. Han vil sikkert helst bare sove sig igennem, det plejer mine ihvertfald, når de er sløje.