Øv, Theo er syg :-(

Blænerne kan nå at komme endnu.

Ja, hun er blevet udsat for smitten. Det er ikke sikkert, at det kommer til udbrud. Men hvis de er i familie og vaccineret med samme vaccine, så er deres immunforsvar mod den aktuelle virus nogenlunde lige godt.
Problemet med calici og vaccine er, at calici muterer så hyppigt, at vaccinen kun beskytter mod cirka halvdelen af de virus, der er i omløb.

Ja. Med mindre der er andre oplagte smittekilder.

god bedring til missekatten
Andreas

[QUOTE=Theomilou;1078086]Okay, så vil jeg lade være med at spekulere mere over det. Jeg véd jo heller ikke hvad det er…men øv hvor er jeg ked af det over det…:ked:
Hvor meget væske skal jeg tvinge i ham, altså ca. ml??
Han hverken spiser eller drikker, og med feber og solen der står lige ind i stuen, bliver jeg jo helt bekymret for om han dehydrerer…[/QUOTE]

Maja…lad være med at spekulere over det, men jeg kan godt forstå, du er ked af at han er syg.

Du kan alligevel ikke ændre på noget…nu er det her og så gælder det om, at han bliver frisk igen hurtigt.

Det behøver ikke at ramme Milou…og hvor det kommer fra…tja, hvor kommer virus fra?
Det kan komme fra den udstilling, du var på…

Da Knirke fik Calici…det kom lige efter jeg fik de 2 killinger, men de fejlede jo intet. Måske var Knirke bare modtagelig lige dengang…jeg spekulerede ikke så meget over det.
Hun kom sig meget hurtigt…var ikke alvorlig syg…

God bedring med ham. Det er slet ikke sjovt når de får så høj feber. Jeg har prøvet det med Bølle, da han havde lungebetændelse. Jeg føler med dig :kram:

Rigtig god bedring

:kryds: for at det hurtigt er overstået

Rigtig god bedring til missen

God bedring Theo

:kryds::kryds::kryds::kryds:

God bedring til Theo. :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

:kryds::kryds: Også krydsede fingre fra os herhjemme! God bedring til ham.

En lille update: Theo har spist, tørfoder endda, og virker som om det smertestillende har en god effekt :slight_smile:

Rigtig god bedring til ham :kryds::kryds::kryds:

Rigti god bedring med ham-kramer

Rigtig god bedring med ham

… det er da positivt at han har spist lidt :ok:

Du vil aldrig med sikkerhed kunne konstatere hvorfra Calici-virusen er kommet, hvis der altså er tale om dén.
Nogle gange dykker vores kattes immunforsvar lidt (præcis som hos mennesker) og så bliver de/vi mere modtagelig for vira.

Dejligt at han spiser igen :ok: Jeg ville dog lige holde et ekstra godt øje med, at han også drikker :cool2:

God bedring herfra også.

Rigtig god bedring :kryds::kryds::kryds:

God bedring med den lille thebolle… :kryds:

Stakkels Theo, men godt at høre at han har spist lidt :slight_smile: Go bedring med ham!

God bedring med Theo, håber han snart er frisk igen :kryds::kryds::kryds:.

Rigtig god bedring med Theo :slight_smile: Krydser fingre for, at han snart er igennem det :kryds: :kryds: :kryds:

Her til morgen var han temmelig sløj igen, så det er nok det smertestillende der ikke virker mere.

Så nu har han fået tvangs-morgenmad og vand, samt medicin, den lille stakkel :trøster:
Efter en lang snak med Sim-Sim (tak for det :slight_smile: ), var jeg på døgnapoteket i går aftes, efter engangssprøjter, for det er meget vigtigt at medicinen gives sammen med mad :rules:
Dem var jeg glad for her til morgen, for han ville intet have :frowning:

Nu håber jeg på at det virker lige så godt som i går :kryds: