Øv, Theo er syg :-(

Stakkels Theo :frowning: Håber at medicinen giver ham bare lidt mere mod på det hele…

Det undrer mig at dyrlægen intet nævnte om limping calici i går, for efter at have læst og hørt om det, virker det da oplagt…:gruble:
Jeg er spændt på hvad hun siger når jeg ringer, her når de åbner…

[QUOTE=Theomilou;1078301]Her til morgen var han temmelig sløj igen, så det er nok det smertestillende der ikke virker mere.

Så nu har han fået tvangs-morgenmad og vand, samt medicin, den lille stakkel :trøster:
Efter en lang snak med Sim-Sim (tak for det :slight_smile: ), var jeg på døgnapoteket i går aftes, efter engangssprøjter, for det er meget vigtigt at medicinen gives sammen med mad :rules:
Dem var jeg glad for her til morgen, for han ville intet have :frowning:

Nu håber jeg på at det virker lige så godt som i går :kryds:[/QUOTE]

Øv, den lille Theo…som vi talte om i går i tlf, var jeg nødt til at tvangsfodre Knirke i 4 dage, da hun havde Calici med blæner på tungen, (som Theo jo ikke har)…hun ville intet spise eller drikke…men så den 5.dag… enten var hun træt af at blive tvangsfodret eller også havde hun det bedre i munden :?..hun spiste selv med god appetit. :ok:
Hun havde det bedre…men jeg synes ikke hun var helt på toppen…der gik nogle dage, så styrede hun igen hjemmets 2 nye killinger, der var samme str som hende selv:tihi:: hun vaskede dem grundigt, hun troede jo ikke de var blevet vasket i de dage, hvor hun var træt og sløj. :rock:

God bedring til Theo. :kryds:

:kryds:

Jeg håber at dejlige Theo snart får det bedre.

:kryds: :hjerte: :kryds: :hjerte: :kryds:

Vi sender en masse gode tanker og kærlighed til din dejlige Theo.

God bedring:kryds::kryds::kryds:

[QUOTE=Theomilou;1078076]Han har ingen problemer med nys, hoste, blærer eller andet…men det behøver han heller ikke, hvis jeg har forstået det ret? Theo er 1 år og 2 måneder…

EDIT: Smitter han så med sikkerhed Milou? Og hvordan har han fået det? Han var på udstilling i Rødovre for en god uge siden…Er det derfra?[/QUOTE]

Han kan sagtens få det via udstilling, eller han havde det i forvejen og det er brudt ud i forbindelse med stress på udstillingen, eller som Pil skriver så kommer det bare, nogen gange ud af den blå luft.

Vi har også måtte tvangsfodre i 2-5 dage når vi har oplevet det. Vi har altid brugt A/D blandet med vand, det gør vandet tykkere så fejlsynkning mindskes. Og på den måde får de både mad og vand i en omgang. Vandet er det vigtigste.

Jeg er lidt i tvivl om hvor meget mad/vand han skal have for at være ok…Han vejer ca. 5 kilo.
Har I et bud på hvor meget jeg forsøge at få i ham?

Rigtig god bedring til ham :slight_smile:

Det er heldigvis snart nogle år siden, jeg har haft calici inden for dørene, men det absolut vigtigste (som allerede er sagt indtil flere gange i tråden) er væske og derefter bare en smule af noget, der ligner mad.

Prøv evt. makrelguf på tube, det kan trykkes lige ind i munden på ham og selvom det ikke er fuldfoder (mine vil ikke røre a/d om det var det sidste mad i verden), så lugter det kraftigt og der er dog en del næring - og væske - i det :slight_smile:

Hvis han er i væske-underskud kan du evt bede dyrlægen om at give ham noget væske, enten I/V eller S/C.

Væske-mangel kan yderligere nedsætte lysten til ‘det hele’, incl mad.

Fortsat god bedring

Har ikke lige et bud på mængder, men vil bare lige høre om medicin hjalp ham her til morgen?

Ja det gjorde det :slight_smile:
Det virker nok til at han selv spiste og drak en smule, og går lidt omkring uden at vakle, men det er kun kortvarigt, og han har sovet lige siden…

[QUOTE=Theomilou;1078458]Ja det gjorde det :slight_smile:
Det virker nok til at han selv spiste og drak en smule, og går lidt omkring uden at vakle, men det er kun kortvarigt, og han har sovet lige siden…[/QUOTE]
Nårh, lille ven…

Umiddelbart vil jeg sige at det ikke er nødvendigt at tvangsmade ham,
hvis bare han får lidt ned en gang i mellem. Lidt væske kunne nok
blive nødvendigt, nu det er lidt varmt i vejret.
Synes jeg engang spurgte til mængden af væske, da en af mine var
syge, og jeg mener også jeg fik svar. Ser lige om jeg kan finde tråden. :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=15158&p=314048#post314048
Altså ca 200 ml daglig. Tjek også lige det Eva skriver i indlægget nedenunder om A/D. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1078463]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=15158&p=314048#post314048
Altså ca 200 ml daglig. Tjek også lige det Eva skriver i indlægget nedenunder om A/D. :)[/QUOTE]

1000 tak :tak:
Hvor er det skønt at få så meget hjælp og trøst herinde :ok:

Jeg har både Hills A/D og lidt Revolyt (indeholder salte og mineraler) til vandet liggende herhjemme…
Skal du bruge det?
Så lang tid tager det heler ikke lige at svinge ind forbi dig…

Madmæssigt har Theo sikkert ikke brug for det store, så hvis bare han selv spiser en lille smule, ville jeg ikke være så nervøs igen. Da Alban var sløj for et stykke tid siden (og nægtede at spise), fortalte Stig, at der faktisk ikke skal meget mad til, at katten ‘holder gang’ i systemet. For går den HELT uden at spise, kan det jo være farligt.

Håber snart han får det bedre. :slight_smile:

Jeg gav en voksen pige 10 ml vand med A/D i hver time og på femte dagen da jeg gav de andre dåsemad sad hun og lugtede op mod det, så jeg satte hende op og så spiste hun. Tro lige på at tårene trillede ned af mine kinder af glæde.

[QUOTE=Tea;1078460]Nårh, lille ven…

Umiddelbart vil jeg sige at det ikke er nødvendigt at tvangsmade ham,
hvis bare han får lidt ned en gang i mellem. Lidt væske kunne nok
blive nødvendigt, nu det er lidt varmt i vejret.
Synes jeg engang spurgte til mængden af væske, da en af mine var
syge, og jeg mener også jeg fik svar. Ser lige om jeg kan finde tråden. :)[/QUOTE]

Jo Tea…det ER nødvendigt at Maja tvangsfodrer Theo…han får Metacam (Meloxidyl)…det bider i maven og kan give blødende mavesår…så foder, det skal han have.