Overskrifter

Efter min mening er der for mange overskrifter, hvor der står AKUT HJÆLP.
Hvor det efter min mening ikke er relevant.

Det er for mig lidt som: Ræven kommer…:slight_smile:

Derfor går jeg heller ikke ind i de tråde mere.
Samtidig tænker jeg: Hvad nu hvis der virkelig var brug for hjælp.

Hvad tænker I andre…:S

Hm…at mange overskrifter er misvisende eller ikke siger nok, eller er noget pladder i forhold til emnet.

Enig… Men hvis man tjekker hvor tråden er henne af, så siger det en del…

Ved ikke om det genere mig… Holder musen over også kan man læse lidt af første indlæg… Siger det mig intet går jeg ikke derind :slight_smile:

jeg kan huske en tråd der hed main coon kop. jeg troede der var nogen der havde fundet service der enten var katte på, eller som gik til noget med katte - og i stedet var det et nærbillede af en stor fed klam ulækker edderkop.

og så stakkels mig der har araknofobi. ja og så er der en del “ulven kommer” uden at det er noget at have det i - eller en masse overskrifter hvor man skal læse sig til at blive klogere på emnet.

det synes jeg personligt er irriterende. men det er bare mig. eller. irriterende og irriterende. det er jo ikke noget der ødelægger min dag - men det gør nok at jeg mister nogle gode emner hist og pist fordi jeg er meget brutal med hvor jeg sortere fra.

og er der en forfatter der bliver ved med at lave den samme omgang gejl hele tiden så gider jeg til sidst ikke læse tråde af den forfatter.

Jeg ved at jeg har brugt den "akut"hjælp før, hvor det egentlig ikke har været såå akut igen.

Jeg giver ret i at man bør tænke sig om, ironisk nok har jeg selv lige lavet en akut hjælp tråd…

kunne nok godt have klaret det med at skrive, stop den kløe.

Jeg læser nu altid overskrifter med HJÆLP (holder dog lige cursoren på overskriften).
ER der reelt behov for hjælp, ville jeg være meget ked af ikke at have hjulpet, hvis jeg kunne, og endelig KAN problemet være stort for den, der “råber” hjælp, selv om det ikke er det for mig.

Og sååå lang tid tager det altså ikke lige at læse lidt og smutte igen!

[quote=Mona Jensen;446039]Efter min mening er der for mange overskrifter, hvor der står AKUT HJÆLP.

Hvad tænker I andre…:S[/quote]

Tråde bør have en sigende overskrift, dvs give en ide om hvad tråden handler om.

Hvorvidt at den enkelte mener at det er AKUT…hmmm. Er man selv gået i panik lige i det øjeblik når tråden bliver skrevet, ja så føles det vel somom at det er Akut. Jeg er sikker på at mange hurtigt opdager at det var det så alligevel ikke, men de opdager det jo fordi der er mange der byder ind, enten med råd eller beroligende ord.

Jeg kan da kun opfordre til at rapportere eller sende os en PB hvis en overskrift er meget misvisende. Vi retter gerne hvis vi er enige :slight_smile:

personligt synes jeg bare der går for meget politimand i den hvis man skal rapportere alt, og så virker man som den kværulerende nabokone til sidst der brokker sig over at fuglene kvidre og hunden trækker vejret og brisen i græsset

jeg vil nu give Mona ret i at der er ved at være alt for mange tråde hvor der råbes op om akut hjælp, og i de fleste tilfælde er den hjælp der er behov på ingen måder akut, jeg er osse selv holdt op med at læse disse tråde, netop fordi at det for mig er blevet det samme som at råbe ulven kommer og der er bare ingen ulv, det er så trist at det er blevet sådan, for lige pludselig en dag er der virkelig brug for akut hjælp.
hvad er akut hjælp så for en str, tjaaa det er der nok mange meninger om.
som jeg ser det lige nu og som jeg har bemærket igennem de sidste par mdr så er det at råbe op om akut hjælp ligesom blevet et mode-fænomen

Jeg syntes simpelthen ikke i har ret. Måske er det i jeres øjne ikke Akut, men går jeg to mdr tilbage i tiden så er der 6-8 tråde hvor der er brugt Akut. Jeg vil påstå at kun en af dem ikke drejer sig om noget akut.

To er om pelspleje, akut i den forstand at man simpelthen ikke aner hvad mans skal stille op, men at der skal gøres noget NU.

Der er akut om dyrlæge om aftenen, der er akut om små killinger.

jeg har lige lavet en søgning…

der er sammenlagt 21 tråde der har brugt det prefix i al den tid det har eksisteret… 21… og det prefix har været med os i måneder…

Hvem og hvordan er det i mener det bliver misbrugt ? At 21 ud af over 800 mennesker har følt at deres situation akut lige da de skrev indlægget er vel næppe overdrivelse

Noget andet er at folk så ikke laver sigende overskrifter - men der kan man se indholdet af de første 200 (tror jeg det er) bogstaver i indlægget og dermed se hvad det handler om…

Jeg vil i stedet opfordre alle til at lave sigende overskrifter - det tjener alle meget bedre :slight_smile:

nu er der jo ikke brok over akut - nu blev det blot hevet frem som eksempel

Ganske enig…:rock:

[quote=Mona Jensen;446039]Efter min mening er der for mange overskrifter, hvor der står AKUT HJÆLP.
[/quote]

ok - så ved jeg ikke helt hvad det går ud på ?

hvad er problemet ? :slight_smile:

kig på emnets overskrift regitze. den hedder decideret overskrifter. og jeg kommer med generelle kommentarer som mona komentere videre på.

at mona i sit startindlæg hiver eksemplet frem og beder os tænke over det, gør ikke tråden specifikt til brok om akut.

[quote=Battlestar;446216]ok - så ved jeg ikke helt hvad det går ud på ?

hvad er problemet ? :)[/quote]

Hvorfor kan man ikke oprette en tråd, uden der straks lægges “noget” i det. :S

Der er mange intetsigende overskrifter, og ja det ville da være dejligt hvis folk blev bedre til det, men så stort et problem synes jeg ikke det er - netop pga. muligheden for at se hvad det handler om…

Edit: Jeg har i øvrigt brugt “Akut brug for hjælp” lige her for nylig, kom jeg i tanke om :slight_smile: Men der synes jeg at overskriften var så sigende den overhovedet kunne blive, og for mig var det netop en vurdering af at det var akut, da han ikke kunne være tjent med at have en sådan pels i lang tid, og hvis der ikke var nogen der kunne hjælpe, så skulle jeg have fundet ud af noget andet samme dag. :slight_smile: Om det så er en af dem der betragtes som overflødig brug af “Akut”, så tjaeh… Det er nok som Gitze siger, en vurdering af hvordan folk har det i det øjeblik de laver tråden…

Jeg har i øvrigt ikke bemærket at der var (for) mange, og ville altid tjekke det ud uanset, hvis jeg nu kunne gøre noget…

[quote=Gry Gressbakken;446221]kig på emnets overskrift regitze. den hedder decideret overskrifter. og jeg kommer med generelle kommentarer som mona komentere videre på.

at mona i sit startindlæg hiver eksemplet frem og beder os tænke over det, gør ikke tråden specifikt til brok om akut.[/quote]

Tja - jeg kan jo kun forholde mig til det der står… og jeg vælger ikke at forholde mig til at du gør tråden til “brok”…

jeg har blot opfordret til at lave sigende overskrifter og illustreret for Mona - jf hendes første indlæg - at Akut bruges meget sjældent ifht antal tråde

Mere kraft er der vel ikke i de ben andet end at opfordre til bedre overskrifter generelt :slight_smile:

jeg synes så det er dig og ikke mig der gør tråden til brok, men det være hvad det være vil

Hvad tænker I andre…:S[/quote]

Hvad er der at misforstå i det Mona siger? Undskyld, men jeg kan ikke se at noget kan misforstås. Det bliver udtrykt klart og tydelig at det omhandler AKUT tråde.

[quote=Johnny;446117]jeg vil nu give Mona ret i at der er ved at være alt for mange tråde hvor der råbes op om akut hjælp, og i de fleste tilfælde er den hjælp der er behov på ingen måder akut, jeg er osse selv holdt op med at læse disse tråde, netop fordi at det for mig er blevet det samme som at råbe ulven kommer og der er bare ingen ulv, det er så trist at det er blevet sådan, for lige pludselig en dag er der virkelig brug for akut hjælp.
hvad er akut hjælp så for en str, tjaaa det er der nok mange meninger om.
som jeg ser det lige nu og som jeg har bemærket igennem de sidste par mdr så er det at råbe op om akut hjælp ligesom blevet et mode-fænomen[/quote]

Virkelig, det fremgår da tydelig af første indlæg

Good so, så er jeg total forvirret og kan ikke læse dansk mere.

Efter min mening er der for mange overskrifter, hvor der står AKUT HJÆLP. Hvor det efter min mening ikke er relevant.

[COLOR=blue]Hvad er der at misforstå?
[/COLOR]