Overskrifter

aj…

det er sgu for tåbeligt at sidde og diskutere altså.

når vi siger det handler om overskrifter generelt så tag det dog som det. hvorfor skal alt laves til en diskution?

trækker mig fra den her tråd - mit liv er for kort til det her

[quote=Mona Jensen;446039]Efter min mening er der for mange overskrifter, hvor der står AKUT HJÆLP.
Hvor det efter min mening ikke er relevant.

[/quote]

[quote=Gry Gressbakken;446241]aj…

det er sgu for tåbeligt at sidde og diskutere altså.

når vi siger det handler om overskrifter generelt så tag det dog som det. hvorfor skal alt laves til en diskution?

trækker mig fra den her tråd - mit liv er for kort til det her[/quote]

Gry, læs Monas første indlæg igen. Det gælder ikke generelle overskrifter men overskrifter hvor AKUT bliver brugt.

jeg synes ikke ordet AKUT misbruges her på kattegale…slet ikke, jeg er på et par gange i døgnet, og uanset hvor meget tid jeg har læser jeg ALTID akuttråde, det kunne jo være jeg kunne hjælpe…på den ene eller anden måde

det handler jo lidt om hvad trådens egentlige emne er…er det sygdom opretter jeg nok ikke lige en akuttråd…så er det nok dyrlægen jeg kontakter først

er det pelspleje, ja så ville jeg nok undlade ordet akut, men bruge ordet hurtig hjælp og tilføje pelspleje…

vi er jo som individer forskellige, og det skal respekteres

Bare rolig søde Mona - selvom der åbenbart er en håndfuld der overhoved ikke har fanget dit budskab, så kan jeg godt læse hvad det er du mener :slight_smile:

Så der er ingen grund til at forsvare eller forklare og slet ikke at begynde at diskutere.

tænk at der skal være så meget drama om alt muligt hele tiden. Det er ved at være lidt af en farce synes jeg godt nok.

[quote=Gry Gressbakken;446256]Bare rolig søde Mona - selvom der åbenbart er en håndfuld der overhoved ikke har fanget dit budskab, så kan jeg godt læse hvad det er du mener :slight_smile:

Så der er ingen grund til at forsvare eller forklare og slet ikke at begynde at diskutere.

tænk at der skal være så meget drama om alt muligt hele tiden. Det er ved at være lidt af en farce synes jeg godt nok.[/quote]

Gry, det er i orden at du ikke kan læse det skrevne ord, men at nedgøre det vi andre skriver, syntes jeg er groft.

Læs venligst første indlæg igen. Der står INTET om at det er et eksempel.

[quote=Gry Gressbakken;446256]Bare rolig søde Mona - selvom der åbenbart er en håndfuld der overhoved ikke har fanget dit budskab, så kan jeg godt læse hvad det er du mener :slight_smile:

Så er du godt nok “god” til at læse Gry :stuck_out_tongue:

Mona starter selv tråden med at skrive:

"Efter min mening er der for mange overskrifter, hvor der står AKUT HJÆLP.
Hvor det efter min mening ikke er relevant.

Det er for mig lidt som: Ræven kommer…:slight_smile:

Derfor går jeg heller ikke ind i de tråde mere.
Samtidig tænker jeg: Hvad nu hvis der virkelig var brug for hjælp.

Hvad tænker I andre…:S "

… og ikke andet!

Så der er ingen grund til at forsvare eller forklare og slet ikke at begynde at diskutere.

tænk at der skal være så meget drama om alt muligt hele tiden. Det er ved at være lidt af en farce synes jeg godt nok.[/quote]
Drama om alt muligt andet har jeg ikke oplevet :?

Jeg giver udtryk for min mening.
Jeg spørger om jeres. :slight_smile:

nu skriver jeg måske noget som jeg får hug for, men jeg er ikke helt sikker på at hvis man har et AKUT problem med sin kat at et internet-forum i første omgang er det første sted at bede om hjælp. jeg syntes det er fair at man vil ha hurtig hjælp, men i min verden er ordet Akut et andet ord for livstruende og det er noget der bare ikke kan vente og der er tale om liv og død.
det er derfor jeg er imod at man bruger ordet Akut på den måde som desværre ses nu og da her på sitet

Akut er for mig noget der haster rigtig meget, og skal gøres hurtigst muligt eller som er opstået pludseligt. Det er ikke det samme som at det er livstruende, efter min mening.

Slår man op i fremmedordbogen finder man da også

Akut
1. især om sygdom; stærk, kraftig og kortvarig, hurtigt forbigående (mods. kronisk 1).
2. pludselig opstået, øjeblikkelig

[quote=Johnny;446347]nu skriver jeg måske noget som jeg får hug for, men jeg er ikke helt sikker på at hvis man har et AKUT problem med sin kat at et internet-forum i første omgang er det første sted at bede om hjælp. jeg syntes det er fair at man vil ha hurtig hjælp, men i min verden er ordet Akut et andet ord for livstruende og det er noget der bare ikke kan vente og der er tale om liv og død.
det er derfor jeg er imod at man bruger ordet Akut på den måde som desværre ses nu og da her på sitet[/quote]

:øhmm:

Jeg har sommetider undret mig over ordet akut - og jeg ville, som du skriver aldrig henvende mig her hvis der virkelig var noget dybt alvorligt og akut med Silke…det ville slet ikke være i mine tanker at gå herind… :sorry:… min første og eneste tanke ville være at få fat i dyrlægen.

:inlove:

Jeg har sommetider undret mig over ordet akut - og jeg ville, som du skriver aldrig henvende mig her hvis der virkelig var noget dybt alvorligt og akut med Silke…det ville slet ikke være i mine tanker at gå herind… :sorry:… min første og eneste tanke ville være at få fat i dyrlægen.

:inlove:[/quote]

Du ringer til dyrlægen. Du får en tid kl 14. Det er to timer fra nu.

Er du sikker på at du ikke vil spørge på forum? Jeg ville :slight_smile:

[quote=birtheras;446402]Du ringer til dyrlægen. Du får en tid kl 14. Det er to timer fra nu.

Er du sikker på at du ikke vil spørge på forum? Jeg ville :)[/quote]

:inlove::inlove:

Ja… for jeg ville beskrive Silkes symptomer, og få dyrlægens vurdering/diagnose - og min dyrlæge har altid plads i kalenderen til et akut tilfælde - det står endda på et skilt dernede - noget i retning af :

Vi undskylder, hvis vi ikke lige kan overholde din tid - men vi KAN få et akut tilfælde ind - og du ville sikkert sætte pris på dette dersom det var dit dyr

:slight_smile:

Da Nabo’s kat var meget dårlig sidste år, fik vi akut tid - og det selvom dyrlægen netop stod og opererede på en hund.

:wehuu:

Jeg ville slet ikke have nerver til at sidde her, hvis Silke var rigtig dårlig - så ville AL mit fokus være på hende.

:hjerte::hjerte::hjerte:

[quote=birtheras;446402]Du ringer til dyrlægen. Du får en tid kl 14. Det er to timer fra nu.

Er du sikker på at du ikke vil spørge på forum? Jeg ville :)[/quote]

joooo, det ville jeg nok osse gøre, men har jeg fået en tid hos dyrlægen om 2 timer har jeg jo nok fortalt dyrlægen hvad det hele drejer sig om og han har så vurderet det til ikke at være akut, for ellers ville han nok sige man skulle komme med det samme.
jeg ville så derefter måske skrive om det, men jeg ville nok ikke kalde det akut, men derimod få folks råd og erfaringer med lign situationer

[quote=Gry Gressbakken;446256]Bare rolig søde Mona - selvom der åbenbart er en håndfuld der overhoved ikke har fanget dit budskab, så kan jeg godt læse hvad det er du mener :slight_smile:

Så der er ingen grund til at forsvare eller forklare og slet ikke at begynde at diskutere.

tænk at der skal være så meget drama om alt muligt hele tiden. Det er ved at være lidt af en farce synes jeg godt nok.[/quote]

no comprendo…dit svar er så langt ude at jeg giver op…GRY…prøv at google på omnipotens…for hold da op hvor er vi andre bare nul og nix

Ja… for jeg ville beskrive Silkes symptomer, og få dyrlægens vurdering/diagnose - og min dyrlæge har altid plads i kalenderen til et akut tilfælde - det står endda på et skilt dernede - noget i retning af :

Vi undskylder, hvis vi ikke lige kan overholde din tid - men vi KAN få et akut tilfælde ind - og du ville sikkert sætte pris på dette dersom det var dit dyr

:slight_smile:

Da Nabo’s kat var meget dårlig sidste år, fik vi akut tid - og det selvom dyrlægen netop stod og opererede på en hund.

:wehuu:

Jeg ville slet ikke have nerver til at sidde her, hvis Silke var rigtig dårlig - så ville AL mit fokus være på hende.

:hjerte::hjerte::hjerte:[/quote]

[quote=Johnny;446428]joooo, det ville jeg nok osse gøre, men har jeg fået en tid hos dyrlægen om 2 timer har jeg jo nok fortalt dyrlægen hvad det hele drejer sig om og han har så vurderet det til ikke at være akut, for ellers ville han nok sige man skulle komme med det samme.
jeg ville så derefter måske skrive om det, men jeg ville nok ikke kalde det akut, men derimod få folks råd og erfaringer med lign situationer[/quote]

Når jeg bruger udtrykket akut over for min dyrlæge får jeg en tid i løbet af nul komma fem.

Beslutter dyrlægen sig for at det måske ikke er så vigtig som jeg syntes, ja så har jeg altså lidt tid til at skrive på forum om det emne som JEG syntes er AKUT.

Lad os tage Eife som eksempel. Hendes kat var syg og trængte til at blive klippet ned. Havde jeg ikke lige nået at se og læst hendes Akut tråd, ja så havde hun altså ikke fået klippet hendes meget syge mis ned samme dag. Tænk at i syntes at den skulle vente til næste dag, blot fordi at det ikke var en AKUT sag for jer.

akut kan gradbøjes…men når bare vi er nogle der læser akut trådene, så går det nok…

personligt villle jeg føle mig meget utilstrækkelig, hvis jeg havde undladt at læse en akuttråd hvor jeg kunne have hjulpet i løbet af nul komme 5

[quote=birtheras;446443]Når jeg bruger udtrykket akut over for min dyrlæge får jeg en tid i løbet af nul komma fem.

Beslutter dyrlægen sig for at det måske ikke er så vigtig som jeg syntes, ja så har jeg altså lidt tid til at skrive på forum om det emne som JEG syntes er AKUT.

Lad os tage Eife som eksempel. Hendes kat var syg og trængte til at blive klippet ned. Havde jeg ikke lige nået at se og læst hendes Akut tråd, ja så havde hun altså ikke fået klippet hendes meget syge mis ned samme dag. Tænk at i syntes at den skulle vente til næste dag, blot fordi at det ikke var en AKUT sag for jer.[/quote]

:øhmm::øhmm:

Nu nævner du en konkret sag - og jeg har IKKE sagt, at nogen som helst skal vente til næste dag.

Jeg siger bare, at hvis Silke var alvorligt syg og rigtig-rigtig dårlig - så sad jeg minsandten ikke på et internetforum - kattegale eller ej.

Silke er det bedste jeg har, og derfor ville jeg kun have øjne og ører på hende, og ikke lade hende ligge alene - mens jeg sad her og skrev.

Alene tanken kan gøre mig dårlig - og her taler jeg på egne vegne og dømmer ikke andre for, hvordan de vælger at gøre det.

Vi kan da hurtigt blive enige om, hvis katten kommer ind bløder fra alle stedet og mangler et ben, at det første sted man henvender sig ikke er på et forum. Men hvis katten kaster op. eller har spist noget du tror kan være skadeligt.

Lige spørger indtil her, og du selv føler det er AKUT. Så skader det vel ikke nogen?

Akut brug for hjælp, min kat åd dette. Er det farligt? er det giftigt?..
Akut min kat har kastet op for 3gang.

Hvis man står i situationen, hvor man “ved” at der er folk herinde, som kan give et hurtigt svar. Har den spist den plante til dr.dyr med det samme!.. Eller, den plante der, er ikke giftig for katte, tag det roligt, får nok bare lidt dårlig mave.
Eller, kommer der noget andet med op i opkastet?.. er den frisk som ellers?..

At nogen føler det er akut , er jo bare hver enkelt mening.
At det ikke er akut for andre. Kan personen i situationen, ikke lige tage hensyn til.

Men igen, hvis katten er alvorligt syg. Ligger slap livløs på gulvet. og det haster kan det godt være man ikke har tid til at oprette en tråd.

Jeg husker da, da min søsters hund skulle have hvalpe. Var vi alle meget i tvivl om hvad der forgik. Hun lå i en uge og halsede uden der skete noget, og, vi følte det var ret akut, så vi oprettede en tråd. Hvor garvede opdrættere sagde, slå koldt vand i blodet, hun er bare forpustet efter at slæbe rundt på hvalpene, giv det lige nogen dage før i gør noget, hvis der går over en uge, bør i nok søge dyrlæge. Der gik 3 dage efter denne besked, og lemon nedkom.

Havde vi ikke lige fået den besked, kunne vi have stresset dyret unødvendigt til dyrlæge.

Jeg har AKUT brug for hjælp!
Venter middagsgæster om en ½ time, og sovsen er blevet for salt.
Har nogen et råd?

[quote=Mega;446523]Jeg har AKUT brug for hjælp!
Venter middagsgæster om en ½ time, og sovsen er blevet for salt.
Har nogen et råd?[/quote]

Ja da Hanne …Du lægger bare en skive rå kartoffel i sovsen, det skulle efter sigende suge noget af saltet :smiley:

PS. Er det ikke en lidt underlig tid at lave mad på :stuck_out_tongue: