Overskrifter

[quote=Mega;446523]Jeg har AKUT brug for hjælp!
Venter middagsgæster om en ½ time, og sovsen er blevet for salt.
Har nogen et råd?[/quote]

:tihi: :tihi: Og det bevindner netop, at akut kan bruges og tolkes forskelligt :slight_smile:

Helt enig…har man ingen eller lidt erfaring i feks kattefødsler kan man hurtigt føle noget er AKUT, hvorimod har man 50 fødsler på bagen så er der et pænt stykke vej til AKUT.

Vi andre kan da ikke bestemme hvornår det for den enkelte føles akut og angstfyldt. :S

At Fru Jensen er sindsygt bange for edderkopper og ikke tør gå på wc pga hun har fået øje på en edderkop på badeværelset, og at hun nu er ved at tisse i bukserne kan vel godt være AKUT brug for et råd :høhø::høhø:

[quote=Mega;446523]Jeg har AKUT brug for hjælp!
Venter middagsgæster om en ½ time, og sovsen er blevet for salt.
Har nogen et råd?[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL

Hvor jeg dog elsker din humor, Madam Mega

:ok::ok: :hjerte: :hjerte:

ja der er helt klart forskel på, hvornår noget er “akut” for en…
nu er jeg livredder som fritidsjob - og der lærer vi altså en helt anden definition på ordet “akut”…

Jeg tror muligvis jeg brugte ordet “akut” om min hankat, den påske tirsdag, hvor jeg sad alene hjemme med (nu eks-)kæresten og passede forældrenes hus… ud af ingenting begyndte den lille missedreng at ryste og gå i krampe…
idet at dyrlægen i byen skulle ringe tilbage til mig - og jeg ikke havde hørt noget i 20 minutter - så vente jeg mig altså mod et katteforum - jeg tror MÅSKE jeg brugte ordet akut den gang - fordi jeg sku have fundet en dyrlæge lige nu og her til min hankat!
Uden katteforumets enormt hurtige svar - havde jeg da aldrig fundet dyrlæge Malle… så havde jeg siddet og ventet på den sk*de dyrlæge ville ringe (og han ringede så aldrig tilbage…

men jeg personligt forbinder klart ordet akut med : “livstruende tilstand, hvor I er mit sidste håb - hjælp mig NU!”
meget af den opfattelse er helt klart en arbejdsskade…
vi har kun få “akut” situationer:

  • druknet person
  • hjertestop
  • kraniebrud (fald fra 3 metervippen, eller folk der får hovedet først i vandrutschebanen)
  • mistanke om brækket ryg/nakke

ellers bliver der ALDRIG ringet akut til ambulancen!
der er helt klare regler for, hvornår vi ringer akut ambulance - for ringer vi akut, så sender de altså mindst en paramediciner hurtigere end man nå at sende en uden for døren til at guide dem…
Ved alle andre “skader” ringer vi stadig efter ambulance - men det er IKKE akut! ordet akut har for mig ændret betydning en del efter jeg er blevet livredder :ups:

så klart det er en individuel tolkning, hvornår man bruger ordet “akut”

men igen - tilbage til jeg tror måske der er meningen med tråden (ud fra det jeg tolker af overskriften på tråden)
Det er at der er alt for mange intetsigende overskrifter til trådene, som slet ikke siger noget om trådens indhold + at der er for mange overskrifter som overdriver/misleder ift. trådens emne… :øhmm:

og jo - jeg synes faktisk at dette nogle gange er der - men det er ikke noget jeg sådan irriterer mig over, for jeg har været på andre forum, hvor det er meget værre :tihi:
f.eks. stod der en gang på et forum bare “akut hjælp” til 20 emner på en dag… og det omhandlede så forskellige emner om hold af marsvin, hvor ingen af delen var særlig akut - eller beskrevet på nogen måde i overskriften…
DET er træls!

synes ikke det er voldsomt på kattegale - men det er da en god reminder, at man liiiige skal huske, at holde overskriften i relation til ens indlæg!

Jeg vil blot gøre opmærksom på, at jeg på intet tidspunkt har nævnt ordet:
Irriteret. :S

Jeg ville gerne gøre opmærksom på, at jeg undertiden ikke finder overskriften
HJÆLP… AKUT relevant.

Jeg ville have en debat igang.
Det fik jeg.
TAK…:slight_smile:

Positivt…hvis brevskriverne tænker over deres overskrift i al almindelighed. :slight_smile:

[quote=Mega;446523]Jeg har AKUT brug for hjælp!
Venter middagsgæster om en ½ time, og sovsen er blevet for salt.
Har nogen et råd?[/quote]

Jeg kan med stor glæde fortælle dig at du sagtens kan nå at lave en ny sovs på ½ time:høhø: