[quote=Ronja;104127]
Jeg har også fået den ide at når vi kommer i hus så er mit krav til næste kat, at den kommer fra et godt hjem og er ordnet på forhånd, det sikrer ihvertfald den sundeste kat måde fysisk og mentalt…[/quote]
Hvordan mener du at neutralisering af en kat sikrer at den er fysisk og mentalt sund? For mig at se bør den jo være præcis lige så sund selvom den ikke er neutraliseret - det har jo ikke noget med helbredet at gøre.
Se DET forbavser mig virkelig. Kan huske da der rigtig var gang i diskussionerne og Camilla Scharff oversatte den amerikanske artikel om tidlig neutralisering i 2002 mener jeg. Og som jeg husker det var alle da for den idé. Der troede jeg faktisk det ville gå lynhurtigt fremad og at det faktisk var næsten ALLE der gjorde det idag. Der kan man bare se.
Ja så vil der jo stadig være en mulighed for kattehandlere at skaffe sig fertile racekatte.
[quote=Denise;104269]Se DET forbavser mig virkelig. Kan huske da der rigtig var gang i diskussionerne og Camilla Scharff oversatte den amerikanske artikel om tidlig neutralisering i 2002 mener jeg. Og som jeg husker det var alle da for den idé. Der troede jeg faktisk det ville gå lynhurtigt fremad og at det faktisk var næsten ALLE der gjorde det idag. Der kan man bare se.
Ja så vil der jo stadig være en mulighed for kattehandlere at skaffe sig fertile racekatte.[/quote]
Der er jo desværre nogen af de dyrlæger som begyndte at neutralisere tidligt der blev “omvendt” og stoppede med det igen. Jeg kan med al magt ikke komme i tanker om hvem der sagde det, men det var i hvert fald hvad jeg hørte sidste efterår.
Jeg må indrømme jeg stadig ikke kan se hvad der skulle være så forkert ved ikke at neutralisere killinger inden de bliver solgt. På nogle af jer lyder det næsten som om det burde forbydes ikke at gøre det??
[quote=Eva;104298]Det er vel heller ikke galt, hvis du stoler 100% på dem, du sælger til.
Men du kan jo risikere, at de sælger den videre til en kattehandler - det er desværre set før.
Og hvordan ville du have det med, at en af dine “killinger” skulle henslæbe sit liv i et bur på en kold pløjemark???
[/quote]
Der er vi helt enige! Men som du selv antyder handler det jo meget om at stole på dem man sælger sine killiger til. Det ved jeg godt kan være svært, da man kun kender dem ganske lidt. Ville bare lige høre forklaringen
desværre er det i katteverden ligesom det er i den alm verden, enhver ven man stoler 100 % på, kan vende sig og blive et menneske man stort set ikke kan genkende, og så er det katten der betaler prisen
Nu er min lille Cleo så muligvis gået i løb igen, og det synes jeg er for meget for hende… Så imorgen vil jeg prøve at ringe til dyrlægen igen, og høre om vi kan få dem ordnet næste uge, så skal jeg bare høre om jeg kan få på regning til d. 1… Kryds lige fingre for os… For jeg synes ikke mine små piger skal have flere unødvendige løbetider…
(Og denne gang vræler hun endnu højere end første gang, puuuha, man tror jo hun har ondt… :()
[quote=HelleRavn;104406]Nu er min lille Cleo så muligvis gået i løb igen, og det synes jeg er for meget for hende… Så imorgen vil jeg prøve at ringe til dyrlægen igen, og høre om vi kan få dem ordnet næste uge, så skal jeg bare høre om jeg kan få på regning til d. 1… Kryds lige fingre for os… For jeg synes ikke mine små piger skal have flere unødvendige løbetider…
(Og denne gang vræler hun endnu højere end første gang, puuuha, man tror jo hun har ondt… :()[/quote]
Held og lykke med at få en aftale på plads - det skal nok gå godt - jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil se om det kan ordnes nu. Det er måske ikke synd for missepigerne - men for jer ender det jo med at gå hen og blive et mindre mareridt med ødelagt nattesøvn osv hvis det fortsætter for længe:)
Angående operationer - jeg bekymrer mig selv enormt over steriliseringer og sting og narkose - men fakta er, at dyrlæger i dag er smadderdygtige - håber det kan give dig lidt ro at vide. Jeg ved godt, hvordan det er at sidde og “bide negle” over dem mens de er der - held og lykke:)
jeg har bestilt tid hos den dyrelæge i svendborg som skulle være bedst til katte, og hende tør jeg vist godt at stole på, hun skulle være en skrap dame, men rigtig rigtig dygtig.