[QUOTE=Vivi_Fletcher;897183]Forbrugerrådet har jo afgjort, at en kat uden stamtavle har en værdi på 800 kr (mener jeg det var, kan ikke lige finde mailen). Mener der var en artikel i en avis om emnet - den kan hun jo vise sælger 
Uanset at der ikke findes gammeldags siamesere i Danmark, er det jo så uheldigt med vores racekatte, at ikke alle er lige smukke. I mit sidste kuld havde jeg en killing, der var lidt rundhovedet og med højt satte ører (gammeldags aby). Køber syntes hun var fantastisk charmerende, så det var jo dejligt nok 
Men hvad er det hun søger ved siameseren? Looket? Masken? Temperamentet? Så kan hun måske hjælpes lidt på vej til anden race/farve :-)[/QUOTE]
Lige præcis mht. det du skriver om forbrugerrådets definition… nu bliver jeg faktis i tvivl om hvorvidt jeg har fortalt hende det 
Lige præcis hvad det er hun søger i forhold til at det skal være en siameser har jeg fået at vide på et tidligere tidspunkt, men kan ikke huske det … sorry 
[QUOTE=Eife;897216]Hold da op, så lige prisen… 2500 kr for en ormekur, de ved ellers hvad de vil have…
Vivi - og det var 800 kr :)[/QUOTE]
Ja, Eife det er lige præcis det jeg mener. Det er jo en uhørt pris! Selvom der jo ses flere eksempler på det. Jeg sagde også til hende at det var bedre for hende at finde en der havde hele pakken… i det mindste IMO
[QUOTE=GitteS;897247]Altså nu er ham her jo ikke thai typen, men smuk er han og fixet og det hele
http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/siameser/annonce/15943001-siameserkat
[/QUOTE]
Han er ellers fin at dømme ud fra billedet
og har hele pakken.
[QUOTE=line_refsgaard;897254]lige om lidt får jeg sia med blå lilla, crem eller blå tortie og måske lilla tortie… de er varianter og meget moderatte…
Blomstermarken (se dso for hun har ingen hjemmeside) har rigtig pæne killinger som ike er ekstreme… Mener også lancarrow har (har de interesse så send en pb)
De er med 100% garenti med den fulde pakke…
skulle hun havde lyst til en balineser (heller ikke ekstrem i typen så kontakt dk arjuna…
Jeg kender kun selv til disse killinger fordi jeg har nusset dem[/QUOTE]
jeg sender hende et link til tråden, så kan hun selv lige læse med på sidelinjen, hun er ikke bruger herinde, men kunne selvfølgelig oprette sig selv måske 
Kunne ikke huske at du skulle have killinger… men det har du da vist egentlig skrevet om før? Er det på hende smuksakken du var ude og hente sammen med Anne?
Har også sunget for hende om balinesere hos Anne… men hun er ikke til langhårskatte. Har for øvrigt også sunget for kæresten om langhårsmisserne hos Anne og fortalt ham om Ann K der fik en lille pelsbold i føsdagsgave af manden … og husket min mand på at jeg jo også snart har føsdag … men han var ikke modtagelig
(sorry lige et sidespring)
[QUOTE=GitteS;897261]hvis hun har mod på at kigge i Sverige, fandt jeg disse - de er heller ikke så extreme http://www.blocket.se/dalarna/1_Balines___2_Siameser_41503947.htm?ca=15&w=3
Men på gul og gratis er der også 2 smukke drenge der søger nyt hjem sammen, tænkte på om hun har kat i forvejen ? Syntes personligt ikke den race skal være ene kat.
http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/siameser/annonce/16124996-2-siameser-drenge-soeger-kaerligt-hjem[/QUOTE]
link sendes fluks videre
Har også fortalt hende om de 2 drenge :), men de er for gamle. Sagen er den at hende og kæresten i forvejen har en broholmerhvalp som de fik sidst i maj, og 2 andre internatkatte. Men internatkattene har haft nogle lidt kedelige oplevelser med deres forrige hund og er ikke særlige glade for hunde pt, hvilket man vel egentlig ikke kan fortænke dem i. Så hun ville egentlig gerne have at den her broholmerhvalp voksede op sammen med en killing. Hvorfor det så lige skal være en siameser kan jeg som sagt ikke huske