På vegne af en veninde - siameserkilling

Er lige blevet ringet op af min veninde. Hun havde kig på en siameser killing på DBA (tror det er denne - Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt).

Jeg sagde til hende at hvis hun er interesseret i en siameserkilling så er den der alt for dyr i forhold til hvad hun får for sine penge og den er heller ikke stambogsført. Sagde til hende at hun skulle prøve og kigge på DSO’s killingeliste. Det gjorde hun så, men sagde at der ikke stod ret mange.

Er der nogen af jer herinde der tilhører Kat IV folket som kan anbefale en opdrætter hvor de opdrætter siamesere af den gamle type, det skulle være sådan en.

Jeg er ikke bekendt med der findes stambogsførte såkaldte gammeldags typede i DK. I England kan man finde en :slight_smile: Men så er det en “Applehead” hun skal søge efter :slight_smile:
Der er dog en eller to bybbere af gammeldags type i DK, men så er det jo uden tavle :slight_smile:

Næh… Måske hun skulle se på en snowshoe i stedet?

Kender et par stykker der laver de mere moderat typede (bla. Mette Mejdahl), men det annoncen viser er jo en huskatte-lignende killing med maske, så hvis det er noget i den stil hun vil have, så kender jeg desværre slet ikke nogen… :slight_smile:

Jeg kan dog se at listen lige er blevet opdateret idag, så måske det er noget nu? :slight_smile:
F.eks. den på nr. to billede (Elegant Angel’s) er da for nuser! :slight_smile: Attis’s ser også ret moderate ud

Hun kan også prøve at søge på racen Thai, der netop er den gammledags siam (dog ikke applehead)… den registreres i TICA og der findes opdrættere i Tyskland ved jeg :slight_smile:

Mjaaa Måske også Tyskland under Thaicat :slight_smile:

Jep :slight_smile:

Og Polen :slight_smile:

Ja, sagde til hende at der nok kom en bunke svar lynhurtigt, hvis de rigtige folk ellers var herinde. Men regner med at sende hende et link til tråden så kan hun lige læse med på sidelinien

[QUOTE=DK Sugieh;897140]Jeg er ikke bekendt med der findes stambogsførte såkaldte gammeldags typede i DK. I England kan man finde en :slight_smile: Men så er det en “Applehead” hun skal søge efter :slight_smile:
Der er dog en eller to bybbere af gammeldags type i DK, men så er det jo uden tavle :)[/QUOTE]

Det tror jeg faktisk hun sagde, altså at den gamle type ikke fandtes i DK så mange steder.

[QUOTE=Eife;897142]Næh… Måske hun skulle se på en snowshoe i stedet?

Kender et par stykker der laver de mere moderat typede (bla. Mette Mejdahl), men det annoncen viser er jo en huskatte-lignende killing med maske, så hvis det er noget i den stil hun vil have, så kender jeg desværre slet ikke nogen… :slight_smile:

Jeg kan dog se at listen lige er blevet opdateret idag, så måske det er noget nu? :slight_smile:
F.eks. den på nr. to billede (Elegant Angel’s) er da for nuser! :slight_smile: Attis’s ser også ret moderate ud[/QUOTE]
Tror ikke snowshoe bliver godkendt. Mener hun sagde det skulle være en siameser og killing. Men Snowshoes er nu ellers også kønne :).
Hun var lidt vild med den på billedet. Men jeg synes bare stadigvæk det er dyrt og ikke i orden prismæssigt osv. Den diskussion der har kørt herinde før :slight_smile:
Mht. listen så sad hun og kiggede på den for en ½-1 times tid siden, så mon ikke det er den opdaterede liste hun har kigget på?

Vil jeg sige videre via link. Men jeg vil tro at den helst skal være for DK, selvom jeg godt kan se at det projekt næsten er dømt til at mislykkedes udfra svarene

Vipstøsen - Ah, jo, så har hun nok kigget på den opdaterede liste… Ja, jeg har ikke været inde og læse ang. priser og hvad der følger med… :slight_smile:

Forbrugerrådet har jo afgjort, at en kat uden stamtavle har en værdi på 800 kr (mener jeg det var, kan ikke lige finde mailen). Mener der var en artikel i en avis om emnet - den kan hun jo vise sælger :wink:

Uanset at der ikke findes gammeldags siamesere i Danmark, er det jo så uheldigt med vores racekatte, at ikke alle er lige smukke. I mit sidste kuld havde jeg en killing, der var lidt rundhovedet og med højt satte ører (gammeldags aby). Køber syntes hun var fantastisk charmerende, så det var jo dejligt nok :tihi:

Men hvad er det hun søger ved siameseren? Looket? Masken? Temperamentet? Så kan hun måske hjælpes lidt på vej til anden race/farve :slight_smile:

Hold da op, så lige prisen… 2500 kr for en ormekur, de ved ellers hvad de vil have…

Vivi - og det var 800 kr :slight_smile:

Altså nu er ham her jo ikke thai typen, men smuk er han og fixet og det hele
http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/siameser/annonce/15943001-siameserkat

1 Synes om

lige om lidt får jeg sia med blå lilla, crem eller blå tortie og måske lilla tortie… de er varianter og meget moderatte…
Blomstermarken (se dso for hun har ingen hjemmeside) har rigtig pæne killinger som ike er ekstreme… Mener også lancarrow har (har de interesse så send en pb)
De er med 100% garenti med den fulde pakke…

skulle hun havde lyst til en balineser (heller ikke ekstrem i typen så kontakt dk arjuna…
Jeg kender kun selv til disse killinger fordi jeg har nusset dem

hvis hun har mod på at kigge i Sverige, fandt jeg disse - de er heller ikke så extreme http://www.blocket.se/dalarna/1_Balines___2_Siameser_41503947.htm?ca=15&w=3

Men på gul og gratis er der også 2 smukke drenge der søger nyt hjem sammen, tænkte på om hun har kat i forvejen ? Syntes personligt ikke den race skal være ene kat.
http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/siameser/annonce/16124996-2-siameser-drenge-soeger-kaerligt-hjem

[QUOTE=GitteS;897261]
Men på gul og gratis er der også 2 smukke drenge der søger nyt hjem sammen, tænkte på om hun har kat i forvejen ? Syntes personligt ikke den race skal være ene kat.
http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/siameser/annonce/16124996-2-siameser-drenge-soeger-kaerligt-hjem[/QUOTE]

Lige præcist, Gitte. Jo længere, jeg kom ned i tråden, des mere undrede det også mig, at der ikke var nogen, der satte spørgsmålstegn ved at ville have én enkelt siameser.
Nej, vi ved i princippet ikke, om hun har andre katte - men hvis hun IKKE har, så skal hun da vist lige overveje at snuppe to, nu hun alligevel er i gang. :cool2:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;897183]Forbrugerrådet har jo afgjort, at en kat uden stamtavle har en værdi på 800 kr (mener jeg det var, kan ikke lige finde mailen). Mener der var en artikel i en avis om emnet - den kan hun jo vise sælger :wink:

Uanset at der ikke findes gammeldags siamesere i Danmark, er det jo så uheldigt med vores racekatte, at ikke alle er lige smukke. I mit sidste kuld havde jeg en killing, der var lidt rundhovedet og med højt satte ører (gammeldags aby). Køber syntes hun var fantastisk charmerende, så det var jo dejligt nok :tihi:

Men hvad er det hun søger ved siameseren? Looket? Masken? Temperamentet? Så kan hun måske hjælpes lidt på vej til anden race/farve :-)[/QUOTE]

Lige præcis mht. det du skriver om forbrugerrådets definition… nu bliver jeg faktis i tvivl om hvorvidt jeg har fortalt hende det :gruble:
Lige præcis hvad det er hun søger i forhold til at det skal være en siameser har jeg fået at vide på et tidligere tidspunkt, men kan ikke huske det … sorry :ups:

[QUOTE=Eife;897216]Hold da op, så lige prisen… 2500 kr for en ormekur, de ved ellers hvad de vil have…

Vivi - og det var 800 kr :)[/QUOTE]
Ja, Eife det er lige præcis det jeg mener. Det er jo en uhørt pris! Selvom der jo ses flere eksempler på det. Jeg sagde også til hende at det var bedre for hende at finde en der havde hele pakken… i det mindste IMO

[QUOTE=GitteS;897247]Altså nu er ham her jo ikke thai typen, men smuk er han og fixet og det hele
http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/siameser/annonce/15943001-siameserkat
[/QUOTE]
Han er ellers fin at dømme ud fra billedet :inlove: og har hele pakken.

[QUOTE=line_refsgaard;897254]lige om lidt får jeg sia med blå lilla, crem eller blå tortie og måske lilla tortie… de er varianter og meget moderatte…
Blomstermarken (se dso for hun har ingen hjemmeside) har rigtig pæne killinger som ike er ekstreme… Mener også lancarrow har (har de interesse så send en pb)
De er med 100% garenti med den fulde pakke…

skulle hun havde lyst til en balineser (heller ikke ekstrem i typen så kontakt dk arjuna…
Jeg kender kun selv til disse killinger fordi jeg har nusset dem[/QUOTE]

jeg sender hende et link til tråden, så kan hun selv lige læse med på sidelinjen, hun er ikke bruger herinde, men kunne selvfølgelig oprette sig selv måske :gruble:
Kunne ikke huske at du skulle have killinger… men det har du da vist egentlig skrevet om før? Er det på hende smuksakken du var ude og hente sammen med Anne?

Har også sunget for hende om balinesere hos Anne… men hun er ikke til langhårskatte. Har for øvrigt også sunget for kæresten om langhårsmisserne hos Anne og fortalt ham om Ann K der fik en lille pelsbold i føsdagsgave af manden … og husket min mand på at jeg jo også snart har føsdag … men han var ikke modtagelig :cry: (sorry lige et sidespring)

[QUOTE=GitteS;897261]hvis hun har mod på at kigge i Sverige, fandt jeg disse - de er heller ikke så extreme http://www.blocket.se/dalarna/1_Balines___2_Siameser_41503947.htm?ca=15&w=3

http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/siameser/annonce/16124996-2-siameser-drenge-soeger-kaerligt-hjem[/QUOTE]

link sendes fluks videre :slight_smile: Har også fortalt hende om de 2 drenge :), men de er for gamle. Sagen er den at hende og kæresten i forvejen har en broholmerhvalp som de fik sidst i maj, og 2 andre internatkatte. Men internatkattene har haft nogle lidt kedelige oplevelser med deres forrige hund og er ikke særlige glade for hunde pt, hvilket man vel egentlig ikke kan fortænke dem i. Så hun ville egentlig gerne have at den her broholmerhvalp voksede op sammen med en killing. Hvorfor det så lige skal være en siameser kan jeg som sagt ikke huske :ups:

Jep, så har min veninde læst tråden og svarene. Jeg videreformidler hendes svar i kursiv og blå. Altså det der er skrevet i kursiv og med blåt er min venindes svar og evt. meninger ikke mine:

Okay altså gerne siameser pga af aftegningerne og det at den snakker, det behøver det dog ikke at gøre hele tiden og den må gerne være en afslappet en af slagsen.
Så helst en korthåret kat blå/azurfarvet øjne må gerne snakke og fortælle en om dagen.

Skal være så rolig at hun ikke er for slem ved min meget rolige hankat og hun skal være så spælsk at hun kan tage med dominerende hankat og tåle at blive gøet lidt af, af brobassen.

Behøver ikke at være Meget aktiv, men gerne rolig og kælen. Skal kunne finde sig i at blive krammet 10 gange dagligt
Vil gerne kunne føre små samtaler med den

Bare hun har sat sig lidt ind i racen. Er man ikke klar over det på forhånd, kan deres aktivitetsniveau, deres lydniveau (hvis de er utilfredse med noget) og deres store kontaktbehov på deres præmisser komme bag på folk og det kan ende med at være synd for både kat og ejer. Ligesom de sikkert kan drive en mindre aktiv katteven til vanvid, vil jeg gætte på… en siameser er “high-strung” :wink:

Red: med det du skriver ovenfor… jeg ville ikke tage en killing. De er flyvende i hvert fald til de er 18 måneder, er min erfaring…
Jeg tror hun skulle besøge en opdrætter og evt se racen i udfoldelse først.

Hmmm jeg vil give Ann ret.
Kontaktbehover udmønter sig dog ikke som krammedyr… det er langt under deres værdighed :wink: Kontakt, ja til enhver tid, men ingen krammeri. Kæl og nus på deres præmisser og gerne meget af den slags :slight_smile:
Aktivitetsniveau, ja det er varierende, men jeg vil mene at når der i forvejen er to hanmisser i huset bestemt skal se sig om efter en han. Deres leg er vildere og der matcher en han altså bare bedre :slight_smile: En hun vil hurtigt kunne kues, med mindre det er en meget sej en af slagsen :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;897342]
Kontaktbehover udmønter sig dog ikke som krammedyr… det er langt under deres værdighed :wink: [/QUOTE]
Fuldstændig rigtigt :ok:

Spørgsmålet er vel så, om killingen på billedet kan kaldes en siameser. Jeg er ikke ude på at ponke på noget med stamtavler lige nu… men dens profil m.m. er så anderledes, at jeg kunne forestille mig, at der var blandet en anden race ind i? Og hvis det er tilfældet, så kan man jo reelt ikke vide, hvordan temperamentet er :gruble:
Ser Thai-kattes profil sådan ud?