På vegne af en veninde - siameserkilling

Ud fra det skrevet, lyder det ikke som en siameser killing, så ville jeg kigge efter en birma eller ragdoll evt. Blanding i stedet

Eller måske en burmeser… :slight_smile:

Jo men nu er det jo masken og de blå øjne hun vil have også :wink:

Her er en ragdoll knægt på 9 mdr så stadig en teenager. Med smukke blå øjne fixet og det hele http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/ragdoll/annonce/16141197-ragdoll-brun-colourpoint til kun 1200 kr

nyt svar fra min veninde:

Er der nogen, der kender nogen opdrættere af siamesere på sjælland, hvor man gerne må komme forbi og se kattene uden at købe dem ?

Du har ikke været hjemme hos mig, kan jeg se :wink:

[QUOTE=Vipstøsen;897355]nyt svar fra min veninde:

Er der nogen, der kender nogen opdrættere af siamesere på sjælland, hvor man gerne må komme forbi og se kattene uden at købe dem ?[/QUOTE]
Det tror jeg bestemt man gerne må hos de fleste opdrættere. Ligesom potentielle killingekøbere gerne lige vil se killingerne lidt an, så vil mange opdrættere også gerne lige nå at se evt. køber lidt an :slight_smile: Så som regel må man rigtigt gerne komme og kigge.
VH
Susanne

[QUOTE=Vipstøsen;897338]Jep, så har min veninde læst tråden og svarene. Jeg videreformidler hendes svar i kursiv og blå. Altså det der er skrevet i kursiv og med blåt er min venindes svar og evt. meninger ikke mine:

Okay altså gerne siameser pga af aftegningerne og det at den snakker, det behøver det dog ikke at gøre hele tiden og den må gerne være en afslappet en af slagsen.
Så helst en korthåret kat blå/azurfarvet øjne må gerne snakke og fortælle en om dagen.

Skal være så rolig at hun ikke er for slem ved min meget rolige hankat og hun skal være så spælsk at hun kan tage med dominerende hankat og tåle at blive gøet lidt af, af brobassen.

Behøver ikke at være Meget aktiv, men gerne rolig og kælen. Skal kunne finde sig i at blive krammet 10 gange dagligt
Vil gerne kunne føre små samtaler med den [/QUOTE]

Det der lyder meget mere som en ragdoll…
En rolig siam… nej - det skurrer i mine ører :slight_smile:

Eller måske en snowshoe… prøv at spørge Helle Lenschow om flere oplysninger ang den race… så vidt jeg ved, så har hun ungdyr til salg…

Men en Ragdoll snakker da absolut ikke særlig meget :?

Jeg ved ikke lige med Birmaen på det område :?

[QUOTE=Ann K;897411]Det der lyder meget mere som en ragdoll…

Eller måske en snowshoe… prøv at spørge Helle Lenschow om flere oplysninger ang den race… så vidt jeg ved, så har hun ungdyr til salg…[/QUOTE]

Ja, jeg kan heller ikke genkende meget siam i den beskrivelse…

Mht besøg. Hvis man skriver en pæn mail ud med hvem man er, hvorfor man er interesseret i siam, og at man gerne Vil opleve racen på hjemmebane, så tror jeg at mange opdrættere gerne tager imod sådan nogle besøg. Jeg har da i hvert fald selv haft nogle stykker af den slags :slight_smile:

Jeg tror også alle opdrættere tager mod uforpligtende besøg. Jeg gør i hvert fald gerne.

Har haft besøgende, der fuldstændig faldt for min race - og andre, der fandt ud af at det nok ikke lige var sådan en kat de skulle have.

Perfekt for alle - for køber skal have glæde af katten i mange år.

[QUOTE=Vipstøsen;897355]nyt svar fra min veninde:

Er der nogen, der kender nogen opdrættere af siamesere på sjælland, hvor man gerne må komme forbi og se kattene uden at købe dem ?[/QUOTE]

Se evt. igen på opdrætterlisten på DSO og grib knoglen :slight_smile: De aller fleste vil gerne vise racen frem også selvom det ikke ender i salg :slight_smile:

Jeg ved, at Claus Lindow siger, han gik ned i lydniveau, da han fik burmesere - de var slet ikke så snakkesagelige og højlydte som hans birmaer :slight_smile:

Jamen så lyder det da som en birma veninden skal søge - hvis hun altså er til de lidt langhårede :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;897402]Det tror jeg bestemt man gerne må hos de fleste opdrættere. Ligesom potentielle killingekøbere gerne lige vil se killingerne lidt an, så vil mange opdrættere også gerne lige nå at se evt. køber lidt an :slight_smile: Så som regel må man rigtigt gerne komme og kigge.
VH
Susanne[/QUOTE]

Det sagde jeg også :slight_smile: Det er jo et match der helst skal vare nooogen år, for ikke at sige mange :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;897411]Det der lyder meget mere som en ragdoll…

Eller måske en snowshoe… prøv at spørge Helle Lenschow om flere oplysninger ang den race… så vidt jeg ved, så har hun ungdyr til salg…[/QUOTE]
Ja, sagde også at jeg ikke regnede med at en rolig siam kunne lade sig gøre efter at have fuldt med på sidelinien herinden i snart et år :høhø:. Mht. snowshoe så ved jeg ikke om det er en mulighed, men hun læser som sagt med på sidelinien.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;897413]Men en Ragdoll snakker da absolut ikke særlig meget :?

Jeg ved ikke lige med Birmaen på det område :?[/QUOTE]

Mine bimser snakker en del synes jeg. Men nu har jeg jo ikke oplevet en siam på hjemmebane, så det er svært for mig at sammenligne. Men udfra det der er skrevet herinde om Kat IV så tror jeg en siam godt kunne være mere larmende end mine bimser

Ja, se der har vi i virkeligheden nok problemet, for jeg er ret sikker på at hun er mere til de korthårede

Min veninde forsøgte at oprette sig igår men kunne ikke lige få forum til at registrere sig. Så enten kommer hun selv på banen senere idag eller også formidler jeg svar igen :slight_smile:

Jeg har fuld forståelse for, at der er katte man finder rigtig smukke - men jeg synes man bør vælge efter temperamentet som nr 1 :slight_smile:

Jeg er fuldstændig enig Vivi

Nu er det jo ikke en langhåret kat der efterspørges :slight_smile: (hvis selv en balineser er “for langhåret” så er en Bimse nok helt yt.)

Men jeg synes så heller ikke det lyder som om det egentlig skal være en siameser. Jo, udseendemæssigt, men ikke temperamentsmæssigt.

Som det allerede er sagt, så er siamesere ikke krammedyr. Bevares, de vil gerne snakkes med og kæle. Men på DERES præmisser. Det er jo faktisk en af de ting der gør Ib så spøjs: At han er så vild med at blive slæbt på og krammet - det er altså ikke normalt L Ikke så længe af gangen som Ib synes om :slight_smile:

Men hvad med colorpoint briter? De har vel maske og blå øjne?. Og er noget roligere. Jeg aner bare ikke om de bryder sig om at blive krammet? (det gør nu vist i virkeligheden de færreste katte når det kommer til stykket…)

Og en anden ting er så siamissernes “bunkebehov” - altså man kan jo godt ha’ dem med andre racer, ,en så kræver det at den anden kat man har i forvejen er glad for at sove i bunke. Ellers er det decideret SYND at få en siameser.

Briter snakker jo ikke - og er vist absolut heller ikke til at blive krammet.

Abyer er ofte krammekatte - men de ser jo noget anderledes ud :tihi:

Nemlig. Det behov må absolut ikke tilsidesættes!