Pakker som man ikke har bestilt? :(

For nogle måneder siden kom der et par pakker med posten som jeg gå gik ned og sendte tilbage, da jeg ikke havde bestilt noget, og ville ikke åbne dem og se hvad det var… Jeg hørte ikke noget i et par uger, men pludslig begyndte der at komme regninger fra et eller andet supershoppen om at jeg skulle betale for noget som jeg ikke aner hvad er, der kom 3 forskellige regninger alle på 49.95 kr, jeg gik ind på deres hjemmeside og skrev en besked til dem om at jeg ikke havde bestilt noget fra dem, og jeg ikke engang ved hvad der er som de sælger. Jeg fik ingen besked tilbage fra dem, og jeg smed regningerne væk, som jeg også have skrevet meget sur til dem, at de ikke fik nogle penge fra mig af, da jeg ikke har bestilt noget… Der kom så endnu nogle regninger mens jeg var på sygehuset, alle med rykkergebyr, jeg fik så igen ind og skrev en besked til dem, da man ikke kan ringe til dem?? Og skrev igen at jeg ikke ville betale noget som helst, da jeg ikk har bestilt noget, og alle pakker er sendt tilbage med det samme de er modtaget…

Har så fået en mail tilbage fra dem nu, og de skriver hvad det er JEG har bestilt, i en eller anden forbrugerundersøgelse, det er 4 forskellige ting, og de er bestilt af samme computer som den jeg har sendt mail fra???de mener det er samme ip adresse? Og jeg skal betalt alle pengene ind til dem, og de er alle kommet rykker på så det er omkring 500 kr jeg skal indbetale til dem.

Hvad fanden gør man lige… jeg deltaer ikke i de dumme konkurrencer som er på nettet, så ved jeg ikke har sendt bud efter noget, og så vidt jeg kunne læse er det noget med sex med din partner… okay… hvorfor skulle man egentlig også bestille det når man ingen partner har.???

Hvordan kommer man ud af dette “svineri”

Jeg ville kontakte din lokale retshjælp og bede dem sende et skriv til firmaet, det plejer at hjælpe :slight_smile:

Jeg er desværre ikke så klog på jura, men jeg ville overveje at skrive til dem, at hvis de ikke stoppede deres chikane, ville de få en politianmeldelse på nakken.

Han skal bevise, at det er noget, du har bestilt i hvert fald http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/postordrechikane

Tror ikke det er Supershoppen, men derimod Supershopping du har været udsat for:

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=supershopping+fusk&gbv=2&oq=supershoppi&aq=1&aqi=g10&aql=&gs_sm=c&gs_upl=1718l2828l0l4859l3l3l0l0l0l1l281l703l0.1.2l3l0

Lad endelig være at betale, men meld firmaet til politiet for bedrageri og ligeledes til forbrugerstyrelsen

Jamen han skriver jo at han kan se det er bestit fra samme ip adresse som mailen er sendt fra… ???

Det er bare fup og tomme påstande

Kontakt din lokale retshjælp :slight_smile:

Han skal stadig kunne bevise, at det ikke kun er en påstand. Kontakt din lokale retshjælp,som Annie foreslår. De kan hjælpe dig videre :slight_smile: Lad for guds skyld være med at betale noget!

[QUOTE=Felis;734668]Tror ikke det er Supershoppen, men derimod Supershopping du har været udsat for:

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=supershopping+fusk&gbv=2&oq=supershoppi&aq=1&aqi=g10&aql=&gs_sm=c&gs_upl=1718l2828l0l4859l3l3l0l0l0l1l281l703l0.1.2l3l0

Lad endelig være at betale, men meld firmaet til politiet for bedrageri og ligeledes til forbrugerstyrelsen[/QUOTE]

Ja det er dem, http://www.supershopping.dk/ det er dem som jeg har fået regninger fra, og de har sendt denne mail til mig:

Hej Marianne
Vi har følgende bestilling fra dig :
Produkt Name Address Postelcode City
Mobil Skrotkode Division Date ip
Super Energy Marianne Larsen Ny Refsvej 47 7760 Hurup Thy 61685073
Orville Media 10087323 14-07-2011 10:18:38 80.167.82.252
Night Detox Marianne Larsen Ny Refsvej 47 7760 Hurup Thy 61685073
IQ-medier - (Mediadamark) 10086306 14-07-2011 10:25:12 80.167.82.252
Du har bestilt produkterne på internettet i forbindelse med en
konkurrence/forbruherundersøgelse, hvor du blev oplyst om, at du ville
få et testabonnement som en del af konkurrencebetingelserne. Du havde
samtidig mulighed for at gå til et andet link, hvor du kunne deltage
uden at få produktet. Det valgte du ikke. Du bekræftede, at du havde
læst og accepteret betingelserne.
Begge bestillinger er foretaget fra IP-nummer som også
er den samme IP adresse som din e-mail kommer fra og derfor må
bestillingerne komme fra samme computer så er ingen tvivl om ægtheden
af bestillingerne. Derfor forventer vi naturligvis betaling.
Du har modtaget to test forsendelser som du har betalt, da dine
abonnementer ikke var blevet opsagt i tide er der fremsendt
abonnementspakker
til ,disse har du returneret og de er blevet krediteret.
De 2 fakturaer 804015 og 805163 p 49,75 kr. er gebyr for returnering.
Som det fremgår af betalingsbetingelserne er der et gebyr på 49,75 kr.
hvis man vælger at returnere en vare.
Med venlig hilsen
Diana
SuperShopping - Kundeservice

Så spørger jeg dumt, hvordan finder jeg ud af hvem mine lokale retshjælp er, og er det ikke mega dyrt?

Det foregår som regel om onsdagen på biblioteket. Og det er helt gratis

Det står sandsynligvis på kommunens hjemmeside eller i din lokalavis :slight_smile: Og ja, det er gratis.

Hej
Jeg Var udsat for ala det samme bare noget andet firma værk.
De kan gå ind og finde din mail adresse hvordan ved jeg ikke.
Men prøv at sende dem en mail med at du nægter og betale og hvis du høre mere så tru med at du går til forbrugerrådet.
Og hvis de bliver stadig bliver så er det politi eller det andet som de nævnte.
Det skal siges at jeg ikke hørte mere til dem efter jeg havde truet med forbrugerrådet.
Håber du kommer af med dem for det er bare for træls

Annie har lagt et link ind i sit indlæg ovenfor.

Retshjælpen er ganske gratis såfremt man ikke tjener over et vist beløb. Beløbet stiger pr. barn man har og så vidt jeg husker er du på dagpenge eller noget i den stil? Så jeg tror ikke du behøver at spekulere på om du skal betale for det :slight_smile:

Jeg har linket til en side længere oppe hvor du kan finde din lokale retshjælp :slight_smile:

[QUOTE=Leumica;734679]Ja det er dem, http://www.supershopping.dk/ det er dem som jeg har fået regninger fra, og de har sendt denne mail til mig:

Hej Marianne
Vi har følgende bestilling fra dig :
Produkt Name Address Postelcode City
Mobil Skrotkode Division Date ip
Super Energy Marianne Larsen Ny Refsvej 47 7760 Hurup Thy 61685073
Orville Media 10087323 14-07-2011 10:18:38 80.167.82.252
Night Detox Marianne Larsen Ny Refsvej 47 7760 Hurup Thy 61685073
IQ-medier - (Mediadamark) 10086306 14-07-2011 10:25:12 80.167.82.252
Du har bestilt produkterne på internettet i forbindelse med en
konkurrence/forbruherundersøgelse, hvor du blev oplyst om, at du ville
få et testabonnement som en del af konkurrencebetingelserne. Du havde
samtidig mulighed for at gå til et andet link, hvor du kunne deltage
uden at få produktet. Det valgte du ikke. Du bekræftede, at du havde
læst og accepteret betingelserne.
Begge bestillinger er foretaget fra IP-nummer som også
er den samme IP adresse som din e-mail kommer fra
og derfor må
bestillingerne komme fra samme computer så er ingen tvivl om ægtheden
af bestillingerne. Derfor forventer vi naturligvis betaling.
Du har modtaget to test forsendelser som du har betalt, da dine
abonnementer ikke var blevet opsagt i tide er der fremsendt
abonnementspakker
til ,disse har du returneret og de er blevet krediteret.
De 2 fakturaer 804015 og 805163 p 49,75 kr. er gebyr for returnering.
Som det fremgår af betalingsbetingelserne er der et gebyr på 49,75 kr.
hvis man vælger at returnere en vare.
Med venlig hilsen
Diana
SuperShopping - Kundeservice[/QUOTE]
Jeg er ret sikker på, at man kan hive IP adressen ud fra en email, så det beviser ikke noget, at de har den, vil jeg mene. Det er jo stadig en påstand, at det er den samme adresse. Du mener ikke, at du har deltaget i en forbrugerundersøgelse eller konkurrece, eller nogen i din familie har? For hvis ikke, er det jo total hoax. Snak med retshjælpen. Annie lagde et link højere oppe.

Du er åbenbart ikke den eneste der har problemer med Supershopping … Prøv at læs dette … Anmeldelser af Supershopping | Læs kundernes anmeldelser af www.supershopping.dk

lokale retshjælp her i byen er også via biblioteket og ellers så kontakt forbrugerrådet som det også foreslås af andre brugere og betal intet ligemeget hvor meget de truer dig!

held og lykke med det

Nogle mennesker/firmaer finder det nemmere at svindle end at tjene deres penge ved at selv få sved på panden.

Du har fået gode råd til hvad du kan gøre, så jeg vil blot som andre skrive lad være med at betale dem, en IP-adresse er slet ikke bevis nok