Finn 》 jamen katten kan jo stadig hurtigt komme til at kede sig hvis den er enekat. Det siger folk jo også herinde. Jeg tror du har ret mht territorier, men katten som alenekat får stadig ikke brugt sine naturlige sanser. Hierki, territorier blandt andre katte, andre dufte osv.
Pyh, vi har jo lige kørt mange - rigtigt mange - kilometer i USA. Hold da op alle de døde dyr vi har passeret på vejene. Nogle midt på vejen, kørt helt i smadder, men også en hel del rådyr (alle stater), i Texas endda en død hest, der lå i vejkanten, armadillos og andet godt - i Pennsylvania ground hogs. I det mindste er man ikke i tvivl, når de ligger på siden og stritter med alle 4 ben og bugen er tydeligt opspilet! Men dang hvor de trænger til at nogen kommer og rydder vejene for døde rådyr og heste!
Men det er ikke meget bedre i Danmark. Da vi havde udstilling i Vrå, var jeg meeeeget tidligt oppe og hente Brian, der hvor han overnattede, og lige da jeg kørte ind i Børglum så jeg en død kat ligge i modsatte vejbane. 10 minutter senere kom jeg forbi igen, så jeg stoppede og lagde ham ud til siden - jeg kan simpelthen ikke have det når de bliver smurt ud over hele asfalten. Der kunne jo være nogen, der rent faktisk var glade for ham og havde lyst at begrave ham, når de fandt ham. Han var uden skrammer, men var ramt så hårdt at hans øjne var faldet ud af øjenhulerne. Øv…
Og for et par år siden vendte jeg midt i Horsens bilen på vej til arbejde for at samle en ihjelkørt birma op og lagde ham ind til siden. Jeg ringede “fra herodes til piratos” for at fremlyse ham, men uden held - jeg fandt aldrig en ejer, og han lå der i flere dage. Så trist…
VH
Susanne
Jeg tror såmænd, mange katte ville være udmærket tilfredse med at være enekatte, hvis deres mennesker var hjemme til at underholde dem hele dagen - og natten med. Men sådan er virkeligheden jo for de færreste, så derfor anbefales det at have mere end én kat.
Milly hvæsede i halvandet år, hver gang hun så Snehvide, men derfor havde de alligevel en form for “udbytte” af at være to, for dagen gik med at holde øje med den anden, når de tobenede var på arbejde.
Det er faktisk ikke korrekt
Hvis en bagved kørende rammer op i dig fordi du laver en pludselig opbremsning, så er det fordi de ikke har holdt afstand som de skal og det kan aldrig være din skyld eller hvilket som helst dyr, der render ud på vejen skyld.
Der udover forstår jeg ikke denne diskussion…der vil til evig tid være løse/vildtlevende dyr, som vil krydse vore veje…medmindre selvf. at det lykkedes os at udrydde dem…Og med den fart vi har på, så sker det nok før eller siden…
Jeg synes, der er mange påkørte katte lige i øjeblikket :S Jeg er lige kommet hjem fra arbejde - og i en frakørsel i en rundkørsel lå en påkørt kat. Hele underlivet var revet op på den - men jeg kørte alligevel op på siden af den, rullede vinduet ned og kiggede efter, at den var stendød.
Knapt havde jeg kørt en kilometer, før en kat kom pilende ud foran dækkene på mig. Selvom jeg lusker afsted som en bessemor (jeg er så ræd for at påkøre dyr om natten), kom den ud af det blå! Heldigvis nåede den lige forbi mig, og der skete ingenting
Nå, men grunden til jeg skriver, er denne artikel:
Hvor er det tragisk…og en lille reminder til os alle sammen, at man skal sætte sin egen sikkerhed først i bestræbelserne på dyrenes velfærd