Paneret flæsk med...?

Altså ikke at begge dele ikke smager godt, men nu er vi lige herhjemme ved at diskuttere hvem der har ret :wink:

Så… Stegt flæsk & persillesovs er der jo ingen der er i tvivl om.

MEN…

Paneret flæsk? Hører der
[ol]
[li]Brun sovs[/li]eller
[li]persillesovs[/li][/ol]
til?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1124846]Altså ikke at begge dele ikke smager godt, men nu er vi lige herhjemme ved at diskuttere hvem der har ret :wink:

Så… Stegt flæsk & persillesovs er der jo ingen der er i tvivl om.

MEN…

Paneret flæsk? Hører der
[ol]
[li]Brun sovs
[/li]eller
[li]persillesovs
[/li][/ol]
til?[/QUOTE]

Vi fik tit paneret flæsk, da jeg var barn og vi fik kartofler og brun sovs til - det smagte for resten godt :savle:

Persillesovs :savle:

Min mor serverede altid paneret flæsk med persillesovs. :slight_smile:

Persille! NO DOUBT! :slight_smile: (det andet smager også ok, hvis det er gammeldaws pandesovs, meeeeeen persile er altså nummer 1 :slight_smile: )

EDIT!

Det er PANERET flæsk… så er det pandesovs :slight_smile: Det hører ligeså meget til paneret som persille til det tørstegte :slight_smile:

Persillesovs - naturligvis :slight_smile:

Kommer lige i tanke om, at vi også fik det med stuvede grønærter og gulerødder.
Paneret flæsk kaldes jo også “husmandskoteletter”, så brun sovs er vel ikke helt udelukket - men så skal der rødkål til. :slight_smile:

begge dele er lige godt!

Man panerer vel flæsket/koteletten for at holde kraften inden i kødet, og så må pandesovsen ell. brun sovs da smage som at stikke tungen ud ad vinduet?

Har altid kun fået paneret stegt flæsk med persillesovs og panerede koteletter med enten karry- eller paprikasovs.
Til begge dele kan også spises stuvede kartofler.

Persille sovs !!!

[QUOTE=FinnFrode;1124857]Kommer lige i tanke om, at vi også fik det med stuvede grønærter og gulerødder.
Paneret flæsk kaldes jo også “husmandskoteletter”, så brun sovs er vel ikke helt udelukket - men så skal der rødkål til. :)[/QUOTE]

Sjovt. Her forbinder jeg absolut stuvede ærter & gulerødder med karbonader (dem der hedder krebinetter på den forkerte side af Storebælt ;)) - ikke med paneret flæsk.

Husmandskoteletter har jeg aldrig hørt, men det dækker jo egentlig meget godt :slight_smile:

AAAAAH her DUFTER jeg håber snart det er færdigt… selv med persillesovs til :wink:

100 % persillesauce :smiley: - vi havde diskussionen med min svigersøn for nylig, som hjemme hos ham kun har været vant til at få paneret flæsk med brun sauce og rødkål.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1124862]Sjovt. Her forbinder jeg absolut stuvede ærter & gulerødder med karbonader (dem der hedder krebinetter på den forkerte side af Storebælt ;)) - ikke med paneret flæsk.

Husmandskoteletter har jeg aldrig hørt, men det dækker jo egentlig meget godt :slight_smile:

AAAAAH her DUFTER jeg håber snart det er færdigt… selv med persillesovs til ;)[/QUOTE]

Hjemme hos os (i Grenaa) hed det altid “krebinetter” men min mor er jo også fra den forkerte side af Storebælt. Tænk at jeg skulle blive 40 før jeg fandt ud af den nuance :slight_smile:

Jeg siger klart persillesovs til paneret flæsk. Igen en ret der vækker minder fra barndommen. Jeg tror ikke jeg har fået det siden min elskede farmor levede. Måske man skulle forsøge sig…

persillesovs squ da, alt andet er da en dødssynd
nåja i mangel af bedre kan en smørsovs med persille osse bruges

og så er der forresten stor forskel på karbonader og krebinetter

  • En karbonade er hakket svine- og kalvekød, halvt af hvert, som du simpelthen former, panerer og steger. Krebinetten er også halvt kalv og halvt svin, og så er der brødkrummer i, som er blødet ud i fløde og eventuelt med æg. Altså som du vil lave fars. De er formet ovale, paneret og stegt.

… Og så er der mig der egentlig bare helst vil undvære persillesaucen…

Men jeg har vist aldrig fået paneret flæsk…
Det har altid været stegt flæsk med persillesauce, hvor det eneste jeg ville spise som barn var kartoflerne.

[QUOTE=Johnny;1124876]og så er der forresten stor forskel på karbonader og krebinetter

  • En karbonade er hakket svine- og kalvekød, halvt af hvert, som du simpelthen former, panerer og steger. Krebinetten er også halvt kalv og halvt svin, og så er der brødkrummer i, som er blødet ud i fløde og eventuelt med æg. Altså som du vil lave fars. De er formet ovale, paneret og stegt.[/QUOTE]

Ikke i min del af veden. Det første du beskriver er for mig krebinetter. Det sidste lyder nærmest henad frikadeller :gruble: Dog kender jeg ikke til panering i forbindelse med krebinetter - eller frikadeller for den sags skyld. :smiley:
Karbonader… ehm… fisk?

Og paneret flæsk… jamen, det ved jeg faktisk ikke… :gruble: …men jeg undgår også hvad-som-helst der er paneret, men især flæsk. Jeg tror min mor serverede det med persillesovs… men jeg har ikke fået det siden jeg var barn og jeg var alt for fikseret på at kæmpe for at spise bare lidt af det dér flæsk…det fylder hele min hukommelse :smiley:

[QUOTE=Johnny;1124876]og så er der forresten stor forskel på karbonader og krebinetter

  • En karbonade er hakket svine- og kalvekød, halvt af hvert, som du simpelthen former, panerer og steger. Krebinetten er også halvt kalv og halvt svin, og så er der brødkrummer i, som er blødet ud i fløde og eventuelt med æg. Altså som du vil lave fars. De er formet ovale, paneret og stegt.[/QUOTE]

Det er bare noget de der Kjøwenhavnere har bildt dig ind :wink: :smiley:

om i vil det el ej så er det altså 2 forskellige slags spise, og ja jeg ved godt at de 2 tit bliver rodet sammen, men prøv at spørge enhver kok, han vil give mig ret.

jamen har i så kun en slags dimser derovre på øen ? eller hedder den bare det samme om den er med eller uden “pels”