Pas på komfuret :(

En af mine killinger har lige lært at op på køkkenbordet via komfuret, og fik så ellers tændt for en af pladerne. En anden af mine katte hoppede så op og fik brændt trædepuderne på begge forben :frowning: Hun kan næsten ikke gå og har mange smerter, selvom hun er på smertestillende :frowning:

og et eller andet sted har jeg så et billede af hvordan det ser ud om et par uger…
avvvv

1 Synes om

Den lille stakkel :blegne: . De er bare så forbandede hurtige og man skal have et øje på hver finger.

Vi har heldigvis induktion, og det kan meget ofte høres at de går rundt derude (det bipper når de rør knapperne), men det kan de heldigvis ikke tænde.

Havde dyrlægen nogen ide om hvor lang tid det er om at hele?

Rigtig god bedring til hende :hjerte:

1 Synes om

Lille stakkel - rigtig god bedring til hende :kryds:

2 Synes om

Av da. Stakkels mis :ked:

Vi har heldigvis også induktion, og en af kattene har endda fået slået børnesikringen til på det. Med det resultat at Manden nu altid skal hjælpes når han skal lave mad, fordi han ikke kan huske hvordan man slår det fra :rofl:

2 Synes om

fandt lige Pjuskes pote…ikke så alvorligt, og i øvrigt fra glaslågen på brændeovnen

så om et par uger ser det sådan ud

1 Synes om

Uha, det er noget pokkers noget :frowning:
Det er slemt på min pige, næsten alle trædepuderne er ramt, de værste er de forreste :frowning:
Nu har hun fået krave på, jeg skyller hver gang hun har været på bakken, renser med klorhexidin og smører Aloe Vera på :frowning:

Puha, rigtig god bedring…

1 Synes om

Stakkels lille :hjerte:

Asani hoppede ned på brændeovnen sidste år og fik også en brandvabel på forpoten. Det var slet ikke så slemt som det, du viser, men han humpede da rundt i en del dage. Også selv om han fik smertestillende. Jeg synes ikke, smertestillende har den store effekt, hvis jeg selv brænder mig, så måske er det det samme for katte. Heldigvis har Asani bagefter udviklet en sund skepsis i forhold til brændeovnen, når der er tændt op.

Nej du har ret, det smertestillende har ikke den bedste effekt :frowning: Men jeg tror det tager toppen.
Til morgen er det faktisk pænt, dvs at al den yderste hud er væk nu, så det er den rå hud som nu skal hele. Det er fint lyserødt og ingen infektion, men for pokker det gør ondt på hende :frowning:

5 Synes om

Rigtig god bedring til den lille :hjerte:

1 Synes om

Stakkels lille kat :blegne: - god bedring til hende. :troste:

1 Synes om

Har snakket med dyrlægen igen, og sendt billeder, og vi blev enige om at pakke futterne ind. Så vi kører afsted om en halv time :slight_smile: Kryds fingre for hun gider beholde bandagerne på i mere end 2 minutter :smiley:

4 Synes om

Da Pjuske brændte sig, tænkte jeg på at lave sko i tyndt ruskind, netop fordi at en bandage forsvinder som dug fra solen

1 Synes om

Uf. Det ser ikke godt ud. Herhjemme bruger vi ‘låsen’ på vores almindelige glaskeramiske kogeplade. Den gør at de ikke selv kan tænde for pladerne når de vader rundt deroppe…og det GØR de :slight_smile:

1 Synes om

Nu er poterne bundet ind, så håber jeg hun heler hurtigt xxxxx
Selvom hun gerne vil have de forbindinger af, så tror jeg hun syntes det er ok, for nu kan hun gå uden det gør pokkers ondt :slight_smile:

10 Synes om

Hvor er hun fin :hjerte:

Jeg kommer til at tænke på, at jeg har et billede som det der af mig selv. Da jeg var 2-3 år, satte jeg begge forpoter på min farmos kakkelovn, så jeg blev også grundigt bandageret :slight_smile:

4 Synes om

Av for hel**** :confused:

hvis ellers hun ikke får det pillet af tager det ikke langt tid før der kommer skorpe på sårene, så får hun det lettere

1 Synes om

Haha, den ene røg i går, så ny på, og det har holdt xxxxx :smiley: