Pels i netto

[quote=Biltrup;284883]Hvad er det du ønsker at få oplyst?
99,9 % af de dyr som pelses i Kina bliver pelset levende, derfor er det med stor sansynlighed, at pelsen kommer fra et sådan dyr.[/quote]

Jeg vil gerne have beviset… ikke bare en påstand.

Jeg kunne personligt godt tænke mig at vide hvem du er?
Du har kún skrevet i denne tråd, din profil oplyser intet om hvem du er eller hvad du laver, andet end at du ikke har kat, men synes de er søde.

Hvad er din grund til at komme på KG, kun for at diskutere pels? Jeg undrer mig?

Du behøver som ikke at skrive det her i tråden, men en præsentation af dig selv, inden du går i flæsket på “gamle” brugere af KG, er vel ikke for meget forlangt? Det er da for nemt bare at smide om sig med beskyldninger, uden nogen som helst ved hvem du er…

/Mette

Prøv at læse det link til Animas brev, som Pil linker til :slight_smile:

http://anima.dk/kampagner/pels/netto/netto_brev.pdf

99,9 % af de dyr som pelses i Kina bliver pelset levende, derfor er det med stor sansynlighed, at pelsen kommer fra et sådan dyr.[/quote]

Vil du ikke nok dokumentere denne påstand?

Med links, eller noget, for det er jo en ret alvorlig anklage.

http://anima.dk/kampagner/pels/kinesisk_pels/kina_pels.htm

Kunne du prøve med noget dokumentation, der ikke er farvet, og kommer fra en forening der offentligt støtter op om rabiate metoder.

Måske noget seriøst undersøgelse foretaget af nogle uvildige.

:tihi: undskyld men har du set datoen for det brev??? Ikke??? Nå jamen så kan jeg fortælle det er fra den 17. marts 2004. Måske du har et brev af nyere dato

Jeg er ikke med. Brevet er fra 2004. Hvilken relationen har det til Helles påstand :øhmm:

Hun skriver, at pelsen på dyrene i Netto stammer fra hunde, katte og ræve, der er flået levende, og at hun har dokumentation for dette fra Anima. Enten har Anima ikke styr på dokumentationen - eller også har Helle ikke, for det har jo vist sig at være usandt.

http://www.animalscam.com/peta_7things.cfm

PETA er jo samarbejdspartnere med ANIMA, så jeg er ikke helt sikke på jeg synes at ANIMA er den mest pålidelige kilde.

[quote=Beydana;284934]Jeg er ikke med. Brevet er fra 2004. Hvilken relationen har det til Helles påstand :øhmm:

Hun skriver, at pelsen på dyrene i Netto stammer fra hunde, katte og ræve, der er flået levende, og at hun har dokumentation for dette fra Anima. Enten har Anima ikke styr på dokumentationen - eller også har Helle ikke, for det har jo vist sig at være usandt.[/quote]

Helles påstand er Helles påstand, som jeg har forstået det, så stiller Anima spørgsmålstegn ved, om Netto kan dokumentere, at skindet stammer fra køer, som de oprindeligt oplyste… Og det kan Netto så ikke… Ret meget længere er den vist ikke… :slight_smile:

http://anima.dk/kampagner/pels/kinesisk_pels/kina_pels.htm

Tjek dette link… Tak for i aften.

Æv de billeder kunne jeg godt have undværet :ked:

[quote=Biltrup;285000]http://anima.dk/kampagner/pels/kinesisk_pels/kina_pels.htm

Tjek dette link… Tak for i aften.[/quote]

Jamen det er jo gamle billeder, af asiatiske vaskebjørne der bliver flået levende.
Forøvrigt i mongoliet, og derfor ikke en skid relevant i omtale af kinas pelsproduktion.

Ligenetop, den der smiden om sig med de samme gamle links, hver gang i bliver bedt om dokumentation, gør det godt nok svært at tro på i reelt ved noget om noget.

For øvrigt skal jeg da lige se og finde linket, til der hvor ham der reelt har skudt den her film billederne stammer fra, erklærer at han altså ikke arbejder ANIMA, så at de påberåber sig at have filmet og dokumenteret det her, er da lige lidt letkøbt.

[quote=Mette Mejdahl;284894]Jeg kunne personligt godt tænke mig at vide hvem du er?
Du har kún skrevet i denne tråd, din profil oplyser intet om hvem du er eller hvad du laver, andet end at du ikke har kat, men synes de er søde.

Hvad er din grund til at komme på KG, kun for at diskutere pels? Jeg undrer mig?

Du behøver som ikke at skrive det her i tråden, men en præsentation af dig selv, inden du går i flæsket på “gamle” brugere af KG, er vel ikke for meget forlangt? Det er da for nemt bare at smide om sig med beskyldninger, uden nogen som helst ved hvem du er…

/Mette[/quote]

Tager lige dette indlæg op igen.

Hvem er du? Det virker lidt underligt, at du kommer herind, og kun skriver i denne tråd :?

Vil du ikke være sød, og fortælle lidt om dig selv :bebe:

Jeg kan bekræfte - som Netto medarbejder - at de pelsdyr ikke bliver solgt i Føtex, for de står ude på lageret, indtil det er be- eller afkræftet om pelsen er af katte eller køer. Jeg har stået med et af de pelsdyr i hånden, og jeg synes ikke det føles meget som koskind :frowning:

Jeg ved ikke om Netto kunne have gjort mere for at undgå at få de dyr ind i handlen. Jeg tror det egentligt ikke. Jeg ved, at de ville gøre ALT for at undgå sådan en skandale. Fra toppen har de sikkert ikke fået et af disse dådyr i hånden før det endte i butikkerne og i varebeskrivelsen fra Kina har der stået koskind - ellers havde de IKKE sendt det ud i butikkerne. Netto ønsker ikke - ligesom ingen andre supermarkeder i Danmark - at produktionen af deres varer skal være ond mod dyr.

Jeg er enig i, at det var flot af Netto at trække varerne tilbage, og ret mig, hvis jeg tager fejl (ej, only joking, det véd jeg, du vil elske at gøre også uden opfordring :-)), men viste det sig ikke ret hurtigt, at Nettos leverandør-”dokumentation” om at pelsen stammede fra køer, ikke var det papir værd, den var skrevet på? Netto gjorde Nettop klogt i at dobbeltchecke ”dokumentationen", omend de gjorde det vel sent og skulle nødes lidt til det… :slight_smile:

Nu tager de så åbenbart konsekvensen af fadæsen og undlader fremtidige leverancer fra dén snydepels: http://www.folketidende.dk/netto-traekker-skindvarer-tilbage :ok:

Hvor ved du fra: At 99,9% af dyr i Kina pelses levende :?
Hvorfor skulle kineserne gøre dette - uden at andre lande griber ind.

Hvem er du - det er almindelig høflighed - at præcentere sig - når man er ny.
Du er selvfølgelig velkommen her - selvom du ikke har kat.

ADVARSEL - IKKE FOR SARTE BRUGERE!

Kineserne gør mange ting uden at andre lande griber ind…

I Tibet tvangssterilisere de tibetanere og kvinder tvinges på abortklinikker, hvis de bliver gravide (min dokumentation er de tibetanere jeg kender personligt samt DanskTibetanks forening), men da FN gerne vil have Kina med ved bordet er det ikke just en konflikt man læser meget om vel? Der er hvert år via Dalai Lama rejst spørgsmål til FN om Kina og Tibet, men hvert år - siden 1950erne er sagen afvist at blive behandlet…

Før OL tævede kineserne gadehunde og -katte ihjel med køller på gaderne for at rydde op. Billederne gik verden rundt, men pænt så det ud under OL…

Kina menes i dag - ifælge forskere fra National Geografics anerkendte team - at være hovedtruslen mod en lang række dyrs eksistens for fremtiden:

Næsehorns horn giver potens, tigerjagt er mandigt, hænder fra truede bjerggorillaer er flotte at have som pynt, og seneste skud er at indfange havskildpadder som der er X? antal tilbage af i verden! og vende dem om og hælde folinsyre direkte ned på paddens krop, mens dyret dør langsomt - meget langsomt - hvorfor? Skjoldene er flotte at have stående i haven…

Jeg kan blive ved. Kina har meget frie tøjler set med mine øjne i alt for mange sammenhænge.

Personligt har jeg meget svært ved at finde en eneste god grund til at støtte Kina…