Pelspleje

Det ser jo meget overbevisende ud… [bigloony]

De er jo så også en korthårskat, der bliver redt. Men hvor ville det dog være fint om den også kan bruges på en semilanghåret. Så jeg håber, der er nogen, der har personlig erfaring med den til MCO og da især NFO (for skal da lige mene vores smider meget pels sidst på foråret).

Ja det er faktisk en korthårskat på filmen. Men på det andet forum er der flere MCO ejere der har den og er glade for den. Man siger, at den starter hvor den anden jeg har slutter. Altså der kommer yderligere underuld af, så jeg tror jeg giver den en chance til. Men jeg vil helt sikkert bruge den anden til alt det grove [smilie=hate-smile.gif]

Jeg bruger den selv til mine NFO… Det er mit yndlingsværktøj her i fældesæssonen. Jeg kender andre NFO- og MCO-ejere der osse bruger den og som er rigtig godt tilfredse med den -thumbs

De lyder da til, at jeg så må have fat i sådan én. Og må have fat i en opdrætter, så jeg kan få de 15% rabat [bigloony]

har lige søgt på furminator -googleme og der er rigtig mange film på youtube. Det er private mennesker der har lagt dem ind, så synes det er mere ægte end en reklame film. Så ja kan kun sige må ha… Håber på at stamnavn kommer snart så jeg kan handle med 15% rabat. Hvis du kan vente may-britt s køber jeg gerne 2 [bigloony]

hvad siger du til at købe tre ? [bigloony]

Annika hvis du skal helt her til Jylland og hente den, så er der nok ik så meget ved den rabat [bigloony]

kom jeg også lige til at se, hvor var det man kunne købe den på en dansk hjemmeside, er der nigen der kan huske det ?

Jeg har ikke læst hele tråden, men herhjemme bruger jeg en spratkam, og en mason pearson børste, en børste fra Tiger, som kostede en 10’er og en blød karte. (Karten er mest til min huskat, Tiger hun elllllsker den).

Spratkammen er til at finkæmme, for at være sikker på at der ingen filtere er. Og mason pearsonbørsten er til det hele, mine mcoer elllsker den, man kan nemlig også børste ansigtet med den, og det er mit charmetrick, hvis de begynder at bliver sure på børsten, så er den pludselig ok igen, hvis man lige friserer kinderne og panden med den. -love

Begge kan købes i MysteryCoons webshop (der er i øvrigt også en god klosaks der) eller på en udstilling, der er hun tit. Børsten kan også fås hos pistoppets.dk, eller hos unimati.biz

Orv, herhjemme bliver Cirrus nok børstet en gang om ugen, killingen oftere, fordi hun skal lære at synes det er ok, og Ninjo (mco) og Tiger (huskat) stort set aldrig en gang hver 3. måned måske.

Jeg kopiere lige et indlæg, som jeg selv har skrevet på et andet forum:

For kort tid siden kom min nybestilte FURminator ind af døren. Jeg greb den første og bedste maine coon der kom forbi - min store hankastrat Nighty. Han blev børstet igennem udenfor og lå bare og NØD det -høhø

Normalt når jeg redder ham med en stål kam synes han ikke altid det er så sjovt. Det var for vildt at se. På én eller anden måde skåner FURminator’ens udformning åbenbart katten helt utroligt. Og selvom Nighty lige er børstet igennem igår skal jeg ellers love for at han lige smed lidt mere pels her i sommervarmen -uha

Helt ærligt så må jeg indrømme at jeg var skeptisk overfor effekten, men valgte at bestille den pga. de anbefalinger jeg har læst og hørt Så jeg vil hermed give anbefalingen videre - den er SUPER!

Jeg har købt en størrelse medium, da small allerede var udsolgt - men den passer perfekt til en stor maine coon på 8 kg -thumbs

http://loppetjansen.dk/advanced_search_ … or&x=0&y=0

De har den i tre størrelser!

Når I følger linket med hunden, der blir redt, kan I se, at der er en masse tal nederst… klik på dem, så kommer der allere mulige dyr og hvor meget pels, der er redt af dem ad en enkel gang. Inklusiv langhårskatte.

Ja, jeg synes også det ser helt vildt ud. Men det skulle være al den underpels der går løs i fældningsperioden og som vi ellers finder klistret fast til sofaen, gulvtæppet og sengetæppet -høhø[/quote]

Du prøver den lige af først - hmmmm Gizmo i bikini - jeg kan se det for mig -hahaha[/quote:3rsyaknu]

Nu har jeg fået min Furminator og har afprøvet den.

Først fik Gizmo en lille tur. Han spandt hele vejen igennem og head-buttede mig og virkede i det hele taget enormt glad.
Her ser han på resultatet:

Så kom Devi lige forbi - hun havde kun lige tålmodighed til ti strøg på den ene side af kroppen, med dette resultat:

Og så kom Junior op på skrivebordet, han var ikke så samarbejdsvillig, så det blev kun til en lille tur, men lidt pels røg der da af:

Niggi har ikke fået en tur endnu, men det skal vi nok nå.

Nu vil jeg putte drengebasserne i bad så de er lækre til i morgen -thumbs

Og May-Britt: Jeg putter Furminatoren i beautyboksen til i morgen, så kan du kigge nærmere på den hvis du vil.

Herlig Tina - jeg har faktisk vundet et par stykker på Ebay og glæder mig at prøve dem af. Glæder mig til at se “himstregimsen” i morgen. Du lyder jo begejstret [bigloony]

Det var da vildt.

Jeg må ha så’neen. -thumbs

årh kan ikke finde ud af om jeg skal købe den. jeg syntes dete r mange penge . er der nogen der har prøvet den på en langhårskat ? vi har mco’er, og ville gerne vide om den virkede på dem .

Junior som Gizzemissen har er MCO [bigloony]

Nå ja, det kunne en barbermaskine da også gøre -høhø -høhø

Jeg har så lige et spørgsmål mht. Furminator:
Ville I, der har den blå (lille) model, foretrække den nummeret større, altså den gule (medium)?
Og I med den gule, ville I foretrække den nummeret mindre?

Vil indledningsvis sige, at ingen af mine katte fælder vildt meget.

Jeg har i forvejen “filterknuseren” (bruger den kun til hundene), “riven”, som Denise også har (bruges kun til hundene) en stålkam med brede mellemrum og en med både brede og smalle mellemrum. Denne sidste bruger jeg mest, og til MCO’erne. Bruger en sjælden gang også Mason Pearson børsten. Til hovedet bruger jeg en loppe-tættekam. Smågrene, burrer og præstelus, der danner filter, klipper jeg bare af.

De katte, jeg har nu, hvoraf den ældste er 11 år, har aldrig været vasket, og det har heller ikke været nødvendigt.

Jeg oplevede faktisk mest pelsproblemer (filtere, fældning og fedt-pelse) i de år, hvor jeg udstillede og vaskede mine katte.