Perler i Aalborg om omegn....Hvad skal man se?

Det var en rigtig dejlig tur, og vi kunne godt tænke os at komme tilbage, der er stadigvæk mange ting at se :slight_smile:

1 Synes om

Da jeg var 14-18 var det på Peter Wessel i Blokhus at tingene skete. :slight_smile: Er det den der er kunstcafeen nu- eller? Det er for længe siden jeg har været i Nordjylland :pensive:

1 Synes om

Nej PW var lige før Sunset, som det hed, hvor der var åbent hele året :slightly_smiling_face: og lige derfor var Storm P :slightly_smiling_face: Der er ikke noget af det tilbage, caféerne har taget over :wink:
Du er kke så gammel som mig, men du har formentlig også tit frekventeret Skibberen i Åby så? :smile:

1 Synes om

Storm P kan jeg også huske. På sin vis ok, at der er skruet ned for nattelivet - det var ved at blive mini-Løkken og der var mange stoffer i omløb de sidste par år, jeg kom der. Men ærgerligt at det er helt væk.

Jeg har faktisk kun været på skipperen et par gange. Til gengæld har jeg været til halbal i Brovst og senere på værtshus i Fjerritslev, fordi jeg gik på Fjerritslev Gymnasium. Kan ikke huske hvad det hed. Og så en del i gaden selvfølgelig. Selvom jeg aldrig blev den store festabe.

Hvor er det du kommer fra?

1 Synes om

Jeg er født og opvokset i Kaas. Først som 33 årig kom jeg søndenfjords :slightly_smiling_face:

Jamen altså, det havde du jo lige skrevet 3 posts længere oppe :ups: Jeg beklager ammehjernen… Efter at de er flyttet til Horsens kører min far stadig op til slagteren i Kaas hvert år for at købe rigtige Wendsysselske grønlangkål. Alle andre steder er de hakket for fint :smile:

4 Synes om

:smile: ammehjerne accepteret :smile: Jamen Lasses kål er også gode :+1:t2::wink:

Grønlangkål der er pillet og kogt rigtig fåes kun nordenfjords, tro mig :slightly_smiling_face: … jeg er godt nok blevet udsat for meget som er blevet kaldt grønlangkål … den værste omgang var nærmest grønkåls purè med kanel :nauseated_face:

5 Synes om

Det er pænt længe siden vi boede i Aalborg, så med risiko for at huske lidt forkert… mener jeg det er Hjelmerstald :slight_smile:
VH
Susanne

Helt enig! Får også tit serveret stuvede grønkål, som folk påstår er grønlangkål…

1 Synes om

Uanset hvad folk kalder det, så skal grønkål være råt/ikke tilberedt hvis jeg skal spise det :hoho:

1 Synes om

Det er fordi du ikke har fået rigtige nordjyske grønlangkål. De smager virkelig godt. Men bortset fra dem så skal grønkål være rå.

Ja, det har jeg nok ikke. Min familie er jo enten Århusiansk eller fra Salling, så søndenfjords det hele :hoho:

Åh ja… nordjysk grønlangkål er noget helt specielt. Da jeg boede i Aalborg, smagte jeg det for første gang den første jul vi var der. Det var så englene sang. Det savner jeg. Det og så smørkager, som jeg absolut ikke syntes så særlig lækre ud. Der gik over et år, inden jeg smagte dem. Lad mig sige det sådan: Jeg tog revanche :joy:

Smørkager er bare SÅ goe, men jeg får sådan en halsbrand af dem, så det kræver forberedelse når jeg en sjælden gang bare MÅ ha en :smile:

@Susanne_W, tak for det, det var da det gaden hed .

Okay … hvem holder Kattegale-julefrokost, hvor der serveres nordenfjords grønlangkål og smørkager :huh:

4 Synes om

Det kan jeg godt :blush: Men skal lige have en arbejdsplan før der kommer datoer i spil :blush:
Det kunne simpelthen være så sjovt!

3 Synes om

Jeg synes jeg kan fornemme at både Spotty og LouLou har poterne i vejret - jeg ved så ikke, om de selv vil lave maden eller få dig til det :sweat_smile:

Det er for at slå på hinanden :rolleyes2:

8 Synes om