Petheaven J-kuld, 4,5 uge - nu med navne!

Hejsa!

Ja så er de små øgler faktisk snart 5 uger… men lidt 4 1/2 uges billeder skal I da ha :wink:

I ugens løb har vi sørmer også fundet navne til de tre små banditter :thumbup:
“Tante Kira” var på besøg og havde fundet et rigtig godt tema, og så gik den store Googlen igang - efter autentiske navne!

Så jeg kan hermed præsentere:

DK*Petheaven Jolly Pirates!

DK*Petheaven Captain Jack Sparrow;
Hollandsk, aktiv i 1680’erne som Handelsskibs-Pirat.
Ikke så meget historie - men navnet i sig selv er jo nok til at man får en masse associationer :wink:

Og her grunden til at han har fået netop dét navn:

Han er simpelthen en bette charmør af rang! :inlove:

DK*Petheaven Captain James Kelly;
Engelsk, aktiv i det Indiske Ocean i 1690’erne. Meget succesrig og intog mange skibe bl.a. Moacha, hvor han menes at have myrdet en sovende Captain Edgecomb. Blev arrasteret og hjembragt til England i 1699, hvor han kom for retten og endeligt, blev henrettet i 1701.

Og endelig,
DK*Petheaven Jacquotte Delahaye;
Haitiansk/Fransk, aktiv i Caribien hvor hun var en del af et større crew som angreb de spanske handelsskibe. Som en del af hendes flugt fra ordensmagten, foregav hun sin egen død og levede i mange år under et alias som mand! Sidenhen blev hun kendt som “Back from the dead red” - pga. hendes flammende røde hår.

Lidt fælles billeder:

/Mette :slight_smile:

Jamen dog! Så BLEV det jo til et Jolly-kuld…bare lidt anderledes, end jeg foreslog…:høhø:

De er BARE vidunderlige - ALLEsammen! :hjerte:

Synes altså, det er spøjst, at de har så forskellige ‘udtryk’ - man skulle næsten ikke tro, de havde samme forældre… :tihi:

Du har planer om at beholde pigen selv - til avl - ikke? :slight_smile:

Hvor er de vidunderlige :hjerte:

Og super godt tema :slight_smile: Det er nogle seje navne

Hvor er det bedårende med deres “krøllede” pels. Jeg kan faktisk helt vildt godt li’ James (men nok ret noller at bruge en SÅ korthåret på hippierne :tihi:)

[QUOTE=Diana F;832796]Jamen dog! Så BLEV det jo til et Jolly-kuld…bare lidt anderledes, end jeg foreslog…:høhø:

De er BARE vidunderlige - ALLEsammen! :hjerte:

Synes altså, det er spøjst, at de har så forskellige ‘udtryk’ - man skulle næsten ikke tro, de havde samme forældre… :tihi:

Du har planer om at beholde pigen selv - til avl - ikke? :)[/QUOTE]

Hehe - ja, det har dælme også været svært at finde navne jeg synes passede til dem! :besvimer:

Og ja, de er utroligt forskellige! - det er ikke specielt godt, hvis vi taler kuldsammensætning, man skal helst have en jævnt ens kuld - men i det her tilfælle, betyder det intet, da udstilling ikke bliver et option for nogen af dem :wink:

Og ja, Jacquotte bliver hjemme, så må vi se om hun kan lave nogle killinger med lidt mindre pels - om laaaaangt tid :wink:

[QUOTE=Miss Buick;832817]Hvor er de vidunderlige :hjerte:

Og super godt tema :slight_smile: Det er nogle seje navne[/QUOTE]

Tak :slight_smile:
Ja, jeg elsker at navne har en historie bag sig :slight_smile:

Haha, ja de er nuttede med deres krøl-uld :tihi:

Og mht. brug af sådan en misling her til dine Hippier, er det ikke alene dumt, men det er faktisk heller ikke lovligt, med mindre det er for at lave Peterbalds - og dét tror jeg næppe du er ude i :stuck_out_tongue:
De her, skal parres tilbage til noget med mindre pels :cool2:

Men ja, James ér fin - han ligner sin far helt vildt!
En mini “Klon-dike” :ok:

/Mette

Hvor ER de blevet endnu mere fantastiske! Nuiiii altså! Og sikke flotte ører de har fået. Jack Sparrow’s er stadig lidt små, men når jeg tænker på hvad Ib startede med, så kan de jo sagtens nå at …øh… forbedre sig :slight_smile: Og han er da godt nok dejlig!

IH og Mandens dumme reaktion da han så dem: “vi HAR katter” :venter: Altså … Vær så modtagelig for min INOMC-kampagne, nå!

Men det kan være det passer med at de her er store nok til at få nogle rigtige PEB’er og ikke bare nogle næsten L SUK Men det hjælper jo ikke meget når man er skruuuuuuk… jeg vil ha’ en killing, nå! Kan man ikke leje en? L

Nej Mette hvor er det nogle fine små Gremlins :wehuu: … synes virkelig de ligner små gremlins med de ører og jeg elsker Gizmo fra den film.

Bliver virkelig nødt til snart at charmere mig ind hos nogen så jeg kan komme på katte-kæle-nus hos en orientaler opdrætter :slight_smile:

Hvor er det nogle fine navne!
De ser alle sammen søde ud, men ih det andet billede af Captain Jack Sparrow, ja det er bare. Ja, bare nuttet :tihi:

Årh, de er kære :hjerte:

Fine navne! :slight_smile:

hvor er de bare fantastisk nuttede :smiley:

De er altså bare dejlige.

Herlige navne til dem :smiley:
Og hvor er de bare dejlige alle sammen, store som små :iloveyou:

Nææh, de har fået trekantede ører nu! :smiley:

Og hvor er de bare nuttede, og hvor er det bare den fedeste og mest nuttede billedserie du har fanget af far og søn :inlove:

Jeg kan vældigt godt lide Jack Sparrow… Med det maveskind der, hvordan kan man lade være at kysse på ham hele tiden :hjerte:

Arrr! They be so fine…

Hvor er de dejlige Mette - og selv om jeg elsker siatalernes blanke fine silkepels, så er ham chokoladeknappen altså søøøød…
suk…
Nej, jeg er faktisk vaccineret lige pt. Vi har rigeligt kat! :wink: Whiskey og Tullen har begge egoer der fylder for 3 katte - hver!

åhhhh altså…de er simpelthen ikke til at stå for…

spændende navne de har fået

Fede navne, der oser af eventyrlige historier. :ok:

Og dejlige billeder er det sør’me også af de tre små og de lidt større… :hjerte:

[QUOTE=Mette Mejdahl;832794]

/Mette :)[/QUOTE]
Ih hvor er det bare et skønt foto :hjerte:

Forresten - du tør godt opkalde hunkatten efter en rødhåret, sikkert hidsig, dame-pirat? Har du ikke rødhårede nok? :uha: :wink:

Mette kender vist ikke udtrykket “at friste skæbnen” :engel2:

De er søde - og genialt tema!