Plantorama - Dyrenes Dag 2025

Søndag d. 09 februar er det igen Dyrenes Dag 2025 hos Plantorama. Jeg har tidligere været afsted og mødt mange dejlige katte, og andre skønne dyr, nåja og flere mennesker her fra kattegale. :wink:

Overvejede om jeg skulle afsted i år, men for mig ser det ud til at der nu kommer færre dyr end før, i hvert fald i Hillerød, til gengæld er der nok kommet flere dyreforeninger og aktiviteter til, men ja, jeg vil jo egentlig bare gerne afsted og nusse en masse dejlige dyr. :smiley: Ringede til Plantorama, og de kunne ikke fortælle ret meget, så det bedste jeg har at gå efter, er det Plantorama Hillerød har slået op på facebook.

" Velkommen til Dyrenes Dag 2025 hos Plantorama Hillerød! 🐾✨

Tag hele familien med til en spændende begivenhed, hvor både børn og voksne kan komme tættere på dyrene.
Mød forskellige dyrearter, få tips fra eksperter, og oplev en dag, der hylder vores firbenede venner! 🐶🐱🦜

📅 Dato: 9. Februar 2025
📍 Sted: Plantorama Hillerød

Dagens besøgende👇
✨Naja med en Amerikansk miniature hest
✨Elena med 4 schnauzere
✨Mathilde med forskellige hamstere
✨Puk med et dværg æsel, to nøgne katte og en stor frø
✨Danmarks Jægerforbund for gravsøgende hunde, med jagt hunde og en rævegrav
✨Egedal fugleforening
✨Marsvine forening
✨Kaninværnet

Vi glæder os til at at fejre dyrene sammen med jer! 🐾🐰🐴"

Er der nogen af jer som har været afsted gennem mange år, og kan bekræfte eller afkræftet om jeg har ret i min opfattelse af der er færre dyr nu end før, som man kan komme til at nusse/røre? Så vidt jeg kan se, kommer der kun to katte. :slightly_frowning_face:

Og er der nogen af jer der deltager i Hillerød?

Ps. kunne godt se ud som om Hillerød er et af de steder der får færreste dyr på besøg.

5 Synes om

Plantorama har “udliciteret” det til de enkelte Plantoramaers med arbejder, så det er meget forskelligt hvad der gøres de forskellige steder.

Jeg og kattene skal til Viborg i år, hvor de gør en del ud af det fordi den der står for det er @Henriette, som selv har racekatte. Jeg glæder mig :grin:

5 Synes om

Der har jo hele tiden været forskel fra butik til butik, men jeg synes godt nok den er blevet stor nu. Og i Hillerød desværre til den kedelige side. Fedt at nogle steder stadigvæk gør meget ud af det, for jeg synes faktisk det var en virkelig god måde at møde racekatte og opdrætter på. Da kattene jo ikke behøvede at være pæne til udstilling, og kattene ikke var væk fra deres bure som ved udstillinger. Så en mere afslappet måde, er min personlige erfaring.

4 Synes om

Jeg ved at der kommer katte i Vallensbæk :slightly_smiling_face:

4 Synes om

Desværre har jeg personligt kun mulighed for at komme til den i Hillerød. Men måske det kan lokke nogle andre afsted til Vallensbæk. :slight_smile:

2 Synes om

Vi deltager også i Viborg, det har altid været et godt arrangement og vi får en god forplejning

3 Synes om

Jeg har deltaget en enkelt gang i Aalborg i 2012, men siden da har det passet med min arbejdsweekend. I år har jeg mulighed for at deltage igen, så det prøver jeg :slight_smile:

5 Synes om

Det gør der nemlig :smiling_face_with_three_hearts:

3 Synes om

Der sker faktisk rigtig meget i Plantorama Viborg.

Kan se der slet slet ikke står det hele på listen, på hjemmesiden.

Tidsrummet: 9-16
Men i Viborg kommer der;
Katte
Marsvin
Dværghamstere
Ildere
Pindsvin
Tenrecs
Slanger i forskellige afskygninger
Forskellige krybdyr, blandt andet leopardgekkoer
Forskellige insekter
Edderkopper
Ugler
Alpakaer (kun 9-12)
Vorteøgler
Krokodillen Arne (hvis han har en god dag)

Der kommer også:
Fotograf
Draw doodles (stregtegninger af dyr)
Hobbykælderen med glasgravering og andet
Viborg akvarieforening
Godhund - hundetræner

Og så selvfølgelig en forfærdelig masse gode tilbud.

Og så glæder jeg mig selvfølgelig til at se alle udstillerne og alle gæsterne :grinning:

9 Synes om

Det lyder meget mere som det jeg husker Hillerød for, øv jeg bor så langt væk fra Viborg. Håber at I får en pragtfuld dag. :slight_smile:

3 Synes om

Er der nogen der ved om der kommer katte til Taastrup? :smiley:

Tilføjelse: Har tjekket deres begivenhed på Facebook, og der står:
“Vi vil få besøg af en masse forskellige udstillere, som har nogle dejlige dyr med. Som blandt andet:
Fritter, Slanger, Ugler, Hunde, Rotter, Gekkoer mm.”

2 Synes om

Ikke hvad jeg ved af.
Jeg ved at der kommer i Vallensbæk og Hørsholm.

5 Synes om

Racekatten holder kattefremvisning i Hørsholm.

Jeg står for kattefremvisningen i Vallensbæk, som jeg har gjort i nogle år efterhånden. Efter aftalen mellem JYRAK og Plantorama ophørte, er arrangementet blevet mit selvstændige projekt.
Sidste år brugte vi sturdies. I år har Viking Cats tilbudt lån af deres bure og borde :smiling_face_with_three_hearts:
Vi har 9 dobbeltbure med følgende racer: KOR, NFO, SIN, MCO og MCOP (polydaktyl), SBI, SIB, ABY og SOM, ORI og et bord til Michelle Garnier.

6 Synes om

Det var gode tider (for mig), da I kom til Plantorama i Hillerød. :smil: Har I fravalgt Hillerød fordi det er for langt væk, eller er de andre steder bedre at deltage i, eller noget helt andet?

2 Synes om

Jeg kan ikke svare på Racekattens valg😊

1 Synes om

Nej men hvis du står for kattefremvisningen i Vallensbæk, som et selvstændige projekt, hvorfor er det så lige Vallensbæk og ikke fx. Hillerød du gør det i? Ren nysgerrighed, og fordi jeg savner da Plantorama også havde mange katte der. :slight_smile:

1 Synes om

Vallensbæk åbnede, mens JYRAK stadig havde aftale med Plantorama. Jeg blev tovholder der - Anette Kampf var tovholder i Hillerød. Hørsholm og Tåstrup er kommet til senere. Racekatten har tydeligvis valgt Hørsholm.
Plantorama har skiftet koncept. Mens aftalen med JYRAK stod på, var Dyrenes Dag og Kattens Dag landsdækkende arrangementer i alle afdelinger, der handlede med ting til dyr. Nu bestemmer hver enkelt afdeling selv, hvilke arrangementer de holder. Jeg har “skubbet på” i Vallensbæk, så de ikke glemte kattene😇 Fx ser Kattens Dag ud til at være fravalgt😵‍💫

7 Synes om

Det er hver enkelt butik der står for det nu og vi ved simpelthen ikke om de har kontakt med Annette om det. Det er ikke noget som vi fravælger.
Hørsholm er en ret ny butik og de valgte at kontakte racekatten og ikke JYRAK af en eller anden grund. Men vores aftale med Plantorama ophørte ikke så lang tid efter, så det blev der aldrig gjort noget ved og nu bestemmer de jo selv.

3 Synes om

Er det Vallensbæk hvor der er flest katte man kan se på Sjælland? Når jeg kikker på Plantoramas hjemmeside/vallensbæk står der ikke noget…

2 Synes om

Vallensbæk gør ikke reklame for os, men vi er der :grinning:

5 Synes om