Plejefamilie til 4 (?) uger gamle killinger søges!

Der var eftersigende blod og slim fra munden, killingen havde svært ved at få vejret og havde også skadet det ene ben voldsomt…
Jeg syntes OGSÅ at det lyder mistænksomt, men jeg har intet andet end deres ord for hvad der er sket…
Men killingen er aflivet nu, og der kan hverken gøres fra eller til i den sag… men jeg håber virkelig at der bliver taget hånd om de andre killinger og mormissen…

Jeg tænker på, hvad killingen skal leve af, når hun har meldt ud, at hun ikke gider flaskefodre den? :blegne:

Efter min mening burde den killing tilbage til sin mor og søskende og det hellere i går end i morgen. :ked:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at det ville ha’ været bedre for alle parter at den enlige killing var blevet aflivet sammen med den der kom til skade… :frowning:

[QUOTE=Eva;679718]Jeg tænker på, hvad killingen skal leve af, når hun har meldt ud, at hun ikke gider flaskefodre den? :blegne:

Efter min mening burde den killing tilbage til sin mor og søskende og det hellere i går end i morgen. :ked:[/QUOTE]
Når nu de har besluttet at beholde killingen, antager jeg at de naturligvis også har beslutte at fortsætte med at flaske den op… Ellers er der jo ikke meget ide i det…

:slight_smile:

Selvfølgelig gør de da det, nu skal vi vel heller ikke tro det værste om dem, fordi de har villet gøre en god gerning.

At det så ikke lige var det bedste for killingerne at blive taget fra sin mor - er en anden sag.

Alice, håber på en lille update om killingen - hvis muligt. :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;679581]det er ikke jer der har gjort noget forkert !!! det er dem der har brudt loven uanset hvad dyrlæge og dyreværn så har fundet på at råde til

I gjorde hvad i kunne - og du er ikke ansvarlig for deres dårlige dømmekraft … og det ved alle (når de tænker efter)[/QUOTE]

:inlove::inlove:

Hvor har du dog ret… og lad os da huske på, at det blev gjort i bedste mening - og ikke for at skade killingerne :surrender1:

Rimmen forsøgte jo bare at hjælpe…:wehuu:

[QUOTE=Rimmen;679489]

Og nej, jeg politianmelder ikke vedkommende - men har informeret om at hendes handling er i strid med loven. Hvad næsten er værre er, at vedkommende har truffet beslutningen om at tage killingerne fra moderen - i samråd med en dyrlæge og et dyreværn (hvilket ved jeg ikke)…

.[/QUOTE]

Søde Alice, vil du ikke nok politianmelde dem…

Af 2 meget vigtige grunde…

Ad1: Hvis vi som katteelskere ikke anmelde HVER GANG vi hører om den slags, hvordan skal vi så nogensinde kunne forvente at den lov der nu endelig er kommet, skal blive taget alvorligt.

Ad2: Der er altså en dyrlæge og et dyreværn, som bør have nogen læsterlig drag over nakken i den her sag (hvis altså det er sandheden at der er opfordret fra disses side)

Jeg græmmes simpelthen ved at opdage at dyrlæger og dyreværn (som jo da er nogen af dem man burde formode kender loven og som endnu mere burde formodes at ville dyr det allerbedste), kan finde på at foreslå at så små killinger skilles fra en mor som åbenbart fint kan tage sig af dem, og at man ydermere ikke tager alle fra. Det er simpelthen svinsk ud over alle grænser, og jeg håber så meget at det er løgn de siger for at retfærdiggøre deres handling…

[QUOTE=Tante Tut;679868]:slight_smile:

Selvfølgelig gør de da det, nu skal vi vel heller ikke tro det værste om dem, fordi de har villet gøre en god gerning.

At det så ikke lige var det bedste for killingerne at blive taget fra sin mor - er en anden sag.

Alice, håber på en lille update om killingen - hvis muligt. :)[/QUOTE]¨
Hvis muligt,så skal jeg gerne opdaterer, men har slettet vedkommende fra min facebook da jeg ikke er interesserede i sådanne bekendtskaber der ikke har mere omtanke for dyrene… Men mon ikke jeg bliver opdateret af kærestens søster…
Jeg er temmelig harm over at det pludselig er kæresten og jeg der er badguys, - modsat deres nære venner, som endda har “svinet” deres børn vedr. opdragelse osv… Det er såmænd ok :?
Men at informere om at det hun har gjort er ulovligt… det er absolut no go… - åbenbart…

Og nu er det jo ih og åh såå synd for vedkommende, at “vi” er efter dem… og nu må hun endelig huske at passe godt på sig selv og sit kærlige hjerte… :doh:
Jeg er temmelig rasende over at de bare vender det blinde øje til og forsvarer deres handling, bare fordi de er venner af dem… Om jeg begriber hvorfor det er kæresten der får en sviner af sin søster, og ikke hende… :mad:

[QUOTE=baremig;679898]Søde Alice, vil du ikke nok politianmelde dem…

Af 2 meget vigtige grunde…

Ad1: Hvis vi som katteelskere ikke anmelde HVER GANG vi hører om den slags, hvordan skal vi så nogensinde kunne forvente at den lov der nu endelig er kommet, skal blive taget alvorligt.

Ad2: Der er altså en dyrlæge og et dyreværn, som bør have nogen læsterlig drag over nakken i den her sag (hvis altså det er sandheden at der er opfordret fra disses side)

Jeg græmmes simpelthen ved at opdage at dyrlæger og dyreværn (som jo da er nogen af dem man burde formode kender loven og som endnu mere burde formodes at ville dyr det allerbedste), kan finde på at foreslå at så små killinger skilles fra en mor som åbenbart fint kan tage sig af dem, og at man ydermere ikke tager alle fra. Det er simpelthen svinsk ud over alle grænser, og jeg håber så meget at det er løgn de siger for at retfærdiggøre deres handling…[/QUOTE]

Jeg forstår godt hvorfor du skriver dette - og tro mig det frister især i min arrigskab over deres opførsel overfor os…

MEN jeg kan stadig godt se, at den oprindelige handling ikke er gjort af ondskab, men af ønsket om at hjælpe…
At det var dumt og uetisk gjort, det er vi helt enige om…
Og havde det nu været hendes egen kat - med egne killinger som hun tog fra for at sælge tidligere - ja så havde jeg også gjort det… men dette er en anden situation - og at hun så er blevet tilrådet hendes handling fra to sider der burde være oplyste om loven - ja det er helt forkasteligt…
Jeg tror faktisk ikke, at hun har vidst at det var ulovligt at fjerne killingerne…

Jeg tror bare at hun har ønsket at disse ikke også skulle blive vilde og uønskede…
Men etik og moral i denne sammenhæng over for en mormis og hendes killinger - og deres behov for hende - den er totalt fraværende…

I det hele taget virker det meget uovervejet og spontant… :frowning:

Jamen hvis jeg i mit hjertes godhed vil køre en veninde hjem efter at vi har siddet og drukket en flaske rødvin, så er det da stadigvæk ulovligt. Og at man ikke kender loven er ikke en undskyldning,

Jeg kunne endda forstå hvis det var et barn der var kommet hjem med en killing, men et voksent menneske BØR kunne sige sig selv at det ikke er holdbart at tage så lille en killing fra sin mor, uanset om de så har læst loven eller ej.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;680281]Jamen hvis jeg i mit hjertes godhed vil køre en veninde hjem efter at vi har siddet og drukket en flaske rødvin, så er det da stadigvæk ulovligt. Og at man ikke kender loven er ikke en undskyldning,

Jeg kunne endda forstå hvis det var et barn der var kommet hjem med en killing, men et voksent menneske BØR kunne sige sig selv at det ikke er holdbart at tage så lille en killing fra sin mor, uanset om de så har læst loven eller ej.[/QUOTE]

Det kan vi kun blive enige om…