Plejer main coon`s at være så billige til opdræt?

faldt over denne annonce på kg,og tænkte hold da fest det billigt , for en main coon med åben stamtavle.Nu kender jeg ikke priserne på dem normalt,men lyder da usædvanligt billigt:?:?:?

Nope…på ingen måde… Når jeg ser sådan en annonce, tænker jeg, hmm hvorfor mon den er så billig

ok. kunne heller ikke få det til at hænge sammen,selvfølgelig skal ingen blande sig i hvad man tager for sine katte.Men det skal vel løbe rundt,og jeg vil give dig ret,man kunne godt få den tanke som du beskriver.Men måske er den bare billig, uden der er mere i det.(helt mine egne tanker)

Hmmm tja - en hurtig browsing af mco-annoncerne på dba.dk viser mange mange meget billige Maine Cooner med stamtavle til salg til avl eller hvad man vil.

Hver sin smag, eller hvordan man siger - det er ikke min. :-S

Altså, nu er jeg igen bragt i uføre:S…I må ALTSÅ ikke linke til annoncer derinde…for jeg kan ikke lade være med at kigge:ups:…og nu ‘kom’ jeg igen igen til at kommentere på en annonce…simpelhen den smukkeste rundstrikket [SIZE=2]korthåret [/SIZE]ÆGTE skovkat…selvf. uden stamtavle men begge forældre helt sikkert ægte:rock:…UPS:fryser:

[quote=Sheer;273785]Hmmm tja - en hurtig browsing af mco-annoncerne på dba.dk viser mange mange meget billige Maine Cooner med stamtavle til salg til avl eller hvad man vil.

Hver sin smag, eller hvordan man siger - det er ikke min. :-S[/quote]

ok.Så er det ikke så usædvanligt billigt som jeg troede.
Hvis det en dag kom på tale at få en main coon til kæl, om mange mange år, så ved jeg godt hvordan den skulle se ud. Jeg så engang en på nettet, jeg er normalt ikke til main coon, men ham her var sindsygt flot,han lignede en løve med de vildeste gyldne farver, og så havde de placeret ham ude i en have ,ved siden af en blomster bed,han var så vildyrs agtig at se på, der kan jeg godt se hvad det er i falder for:besvimer::besvimer::besvimer:

Jeg er egentlig overordnet ligeglad med hvad folk tager for deres killinger.

Det jeg ikke bryder mig om i den annonce er metoden med at man tydligt annoncerer den kommer med åben stamtavle. Så tænker jeg, gør alle i det kuld det? Er man slet ikke kritisk? Skænker man overhoved “helheden” i sin race og den enkelte kat en tanke, når man sælger ud til avl?

Jeg har kigget på hjemmesiden, og nu er den sat ned til 2500,- og annonceret tydligt “med åben tavle”.

så nu er du røget i fryseren:sorry:

[quote=Rikke H;273791]Jeg er egentlig overordnet ligeglad med hvad folk tager for deres killinger.

Det jeg ikke bryder mig om i den annonce er metoden med at man tydligt annoncerer den kommer med åben stamtavle. Så tænker jeg, gør alle i det kuld det? Er man slet ikke kritisk? Skænker man “helheden” i sin race, når man sælger ud til avl?

Jeg har kigget på hjemmesiden, og nu er den sat ned til 2500,- og annonceret tydligt “med åben tavle”.[/quote]

ja det synd. Og er helt enig i det første du skriver, folk bestemmer selv,hvad de tager for deres små. Er glad for at mine bliver neutraliseret,inden de forlader hjemmet, når jeg har nogen.

Tsk, jeg har INGEN penge pga dobbelt husleje i tre måneder… og alligevel sidder jeg også tænker… Årh… Kunne man få råd… Det var da en kær killing! Og voldsom billig… Hmm… Synes det virker lidt sådan… Mærkeligt at sætte en kat på tilbud!!! men den er da sød… Og det er jo nok bare fordi de bare skal af med den…

:fryser:…mon jeg overlever:øhmm:

Helt i orden:høhø:…jeg kan bare lærer enten at sidde på mine fingre eller lade være med at trykke på linket…at det så kniber med begge dele:fløjte:

Skal du være opdrætter?

Eller du vil måske blot vente med at neutralisere killingen til efter du har fået din lejlighed solgt? :?

[quote=anne p;273798]:fryser:…mon jeg overlever:øhmm:

Helt i orden:høhø:…jeg kan bare lærer enten at sidde på mine fingre eller lade være med at trykke på linket…at det så kniber med begge dele:fløjte:[/quote]

:ørevarmer::ørevarmer: kender det godt, du får lige nogen ørevarmere,så du ikke bliver helt kold,af alt den is, der var ingen pejs smiley,så havde du fået den:)

Med mindre du har tænkt dig at bruge den i avl, så er den sørme ikke billig. Læg du en neutralisering til den pris, så er den bestemt ikke billig…

Men stakkels killing, hun går med sikkerhed en trist fremtid i møde:ked:…kunne godt være fristet til at købe hende og finde hende et godt hjem som kastrat…

Hvorfor dog sælge sådan en sådan en dejlig huskatte-killing, som andet end det, den er??

Måske fordi der er bedre “bid”, når man kalder den ved en racebetegnelse?

:thumbdown::thumbdown::thumbdown:

[quote=anne p;273798]:fryser:…mon jeg overlever:øhmm:

Helt i orden:høhø:…jeg kan bare lærer enten at sidde på mine fingre eller lade være med at trykke på linket…at det så kniber med begge dele:fløjte:[/quote]

De er da vist noget sarte derinde, siden man ikke engang kan komme med sådan en uskyldig bemærkning.

Mens man gerne må bruge falsk “varebetegnelse” på sine killinger?

:?:?:?:?

Faldt lige over en derinde på kg der havde maine coon/norsk skovkat killinger, der var klar til salg, 8 uger gammel.
Skrev en pb til ham, at de havde bedst af at vente til de var mindst 12 uger gamle. Dette blev dog ikke modtaget så godt. Men det havde jeg nu heller ikke regnet med.

[quote=irene;273813]Faldt lige over en derinde på kg der havde maine coon/norsk skovkat killinger, der var klar til salg, 8 uger gammel.
Skrev en pb til ham, at de havde bedst af at vente til de var mindst 12 uger gamle. Dette blev dog ikke modtaget så godt. Men det havde jeg nu heller ikke regnet med.[/quote]

15 november. så kan de råbe og skrige,der SKAL missebørn være 12 uger inden de flytter:rock::rock::rock::rock::rock:

Er det blevet vedtaget:? Hvis det er det bare super:wehu::wehu: