Polakker.... de er bare underlige nogengange

jeg var jo i Polen for et par år siden…

og fik et kulturchok af den anden verden…

lysreguleringer og fodgængerfelter på motorvejen

suppe af tarme…

korstoge og vækkelsesbevægelser

bagere der ikke ville sælge kager fremfor at smide dem ud

hestevogne på motortrafik-vejen

og nu idag…

værkstedets leverandør af udstødninger er polsk…

og jeg ringede til dem idag og jeg bekræftede både på tlf OG på mail at de skulle komme IMORGEN kl 14…

og nu holder der en 40 fods i vores indkørsel med 400 nye udstødninger der skal læsses af…

intet udstyr til at flytte det med, ingen hjælpere for de var hyret til i morgen… og MIDT i den eneste indgang til liftene så ingen kan komme hverken frem eller tilbage og al arbejde på værkstedet er gået fløjten…

Hva SKER der for de polakker???

hvordan pokker er de nogensinde kommet med i EU ??

de kan ikke klokken, kan ikke ugedagene, kan ikke trafik-reglerne og de sidder og græder kollektivt foran et billede, river deres tøj i stykker og skriger som om de har brækket benet…

De er skøre de polakker…

Om de er skøre? Det ved jeg ikke?
De synes jo, nok at vi er skøre, hehe
Jeg har været i Polen 5-6 gange i mit liv, og det er mere end rigeligt!!!
Men ved sq ikke, om jeg har oplevet noget sært ved dem… hehe…
Jo på vores hotel hvor vi spiste morgenmad, var der en mand, som havde en sporttaske,
hvor han proppede mad i (det var buffet) LOL…lige før han stjal menu kortet, hvis han ikke gjorde det?

Hmm… Rimelig træls, at i ikke kan læsse det af…

anyways, så mener jeg, at vi lærte på HHx, at polakker var nogle af de værste at handle med? ellers husker jeg nok forkert…

Jeg skal lade det være usagt hvad der er sket lige der - men tror på det er kommunikationsfejl mellem chaufføren og dem der skal levere udstødningerne…

Og JEG kan godt klokken, ugedagene, månederne og så videre. Det samme KAN min biologiske mor også og sørme om min morfar ikke også kunne de ting…

Min familie på mødrene fædrendes side - altså min morfar - er fra Polen. Min morfar er 100% polak, min mor var et “blandingsprodukt” af en polsk far og en tysk mor… Så jeg er kvart-polak.

Jeg har også været i Polen og jeg synes Polen er et smukt land, med en masse historie at byde på… Ja deres kultur er ikke som vores - men mon ikke de synes det samme om os, som folk indimellem synes om dem??

Det LÆRTE jeg så ikke på mit studie - vi lærte at asiaterne er sværest at handle med fordi vores “æreskodeks” er så meget anderledes end europæer

hehe, men det gjorde vi nu så… :slight_smile: og det er ikke fordi, jeg har noget imod Polakker…
Det var bare hvad vi fik snakket om på HH…Synes, du tager det lidt personligt :)…
Tror ikke indlægget er ment sådan… på en ond måde…

Man må ALDRIG gifte sig med sådan én…

Vi har en polak her på jobbet - han er rigtig sød, men ingen fatter en brik af, hvad han siger fordi han taler meget hurtigt og samtidig gebrokkent.

Jeg smiler, nikker og forsøger at sige ja og nej på de rigtige tidspunkter :tihi:

[QUOTE=DK Zaphy;853725]hehe, men det gjorde vi nu så… :slight_smile: og det er ikke fordi, jeg har noget imod Polakker…
Det var bare hvad vi fik snakket om på HH…Synes, du tager det lidt personligt :)…
Tror ikke indlægget er ment sådan… på en ond måde…[/QUOTE]

Tager det lidt personligt… Er jo en del af min kultur og arv… Om du kan forstå… Og med mine morforældres historie - omkring kærlighedsaffære anden verdens krig - Tyskland og flugt til Dk - for herefter at blive nedgjort fordi hun var tysker og han var polak… Så bliver det en smule mere personligt…

Ik’ for noget Regitze - men du er godt klar over, at det er dansk helligdag imorgen og dermed ikke arbejdsdag i Danmark?

Og det er faktisk en af de helligdage, der med rimelig sandsynlighed deles af polakkerne, der jo (generelt) er katolske og dermed gerne fejrer de store religiøse helligdage, hvoraf Kristi Himmelfart må siges at være markant.

hehe, men jeg tror også de synes vi er sære…De synes sikkert vi er nogle strenge nogle

Nope snare det modsatte…

Hvad mener du med strenge?

hvis jeg nu havde et sår der… så ville jeg beskylde dig for at være bevæbnet med en saltkrukke :lol:

MEN - da jeg ikke har noget sår… og faktisk har det UFATTELIG meget bedre nu end da jeg VAR gift med en polak… så vil jeg mene du har fuldstændig ret :smiley: :smiley:

og Nethe… vi har 2 polakker i firmaet… og ingen laver bedre håndværk end de gør… selv om ingen efter 10 år kan bare ET ord dansk…

du skal ikke tage det personligt… jeg har sådan lidt et had/kærlighedsforhold til Polen og polakker… på den ene side er de suveræne… og så er der lige bagsiden… som pt ligger og fylder HELE vores gårdsplads… og du skulle se den billedserie ´jeg har fra min ferie i polen… genialt smukt land… og virkelig strange :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;853731]Ik’ for noget Regitze - men du er godt klar over, at det er dansk helligdag imorgen og dermed ikke arbejdsdag i Danmark?

Og det er faktisk en af de helligdage, der med rimelig sandsynlighed deles af polakkerne, der jo (generelt) er katolske og dermed gerne fejrer de store religiøse helligdage, hvoraf Kristi Himmelfart må siges at være markant.[/QUOTE]

Sad lige og tænkte det samme. Og er det helligdag i Tyskland også så må de ikke kører der med deres lastbil. Nok derfor de kom i dag - de kan ikke andet :slight_smile:

Det har du ikke!

  • og pas du nu bare på maden ikke bliver for salt! :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;853731]Ik’ for noget Regitze - men du er godt klar over, at det er dansk helligdag imorgen og dermed ikke arbejdsdag i Danmark?

Og det er faktisk en af de helligdage, der med rimelig sandsynlighed deles af polakkerne, der jo (generelt) er katolske og dermed gerne fejrer de store religiøse helligdage, hvoraf Kristi Himmelfart må siges at være markant.[/QUOTE]

Det var også min første tanke, hvem er det der er ‘tosset’:cool2: :?

Whatever, jeg kender op til flere polakker gennem job og de er bestemt meget fornuftige, dygtige og rare mennesker.

En lærte dansk lynende hurtigt i anledning af at han skulle arbejde sammen med os. Han flyttede herop i et halvt års tid med sin familie; de var glade for at bo her, specielt sønnen, som synes danskerne er meget flinke.
Men de er taget hjem igen, da hans kone ikke kunne holde orlov mere end 1/2 år, hun er advokat.

Hmmm jeg vil ikke udtale mig om polakker generelt, men det er et polsk arbejdssjak der har renoveret min lejlighed. Det ligger som rækkehuse og der er 11 stk ialt.

De har glemt i SAMTLIGE lejligheder at installere telefon- og antennestik :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Ejer er pænt træt af det, for nu hænger HAN på den ekstra udgift det koster at få TDC til at komme og eftermontere :smiley:

(men mon ikke han har sparet en del på arbejdslønnen)

De, polakker jeg kender og har haft med at gøre under uddannelse i byggebranchen har alle været overflinke, humoristiske, HURTIGE til at lære dansk, eller været meget ivrige efter at lære det, og har aldrig haft hængt bagefter på et rent fagligt professionelt plan.
Jeg synes dem, jeg har mødt og nu kalder Venner er fantastiske mennesker - og jeg elsker at være i Statin.

[QUOTE=Temple Bar;853731]Ik’ for noget Regitze - men du er godt klar over, at det er dansk helligdag imorgen og dermed ikke arbejdsdag i Danmark?

Og det er faktisk en af de helligdage, der med rimelig sandsynlighed deles af polakkerne, der jo (generelt) er katolske og dermed gerne fejrer de store religiøse helligdage, hvoraf Kristi Himmelfart må siges at være markant.[/QUOTE]

jo da … det troede vi jo også… og vi har spurtgt og spurgt og mailet frem og tilbage (på engelsk endda) og spurgt om de ikke også havde helligdag ect ect … men nej nej… de arbejdede og der er krise så ingen fridage ect ect ect…

vi havde sørget for at være her og slettet vores egne fridage :smiley: … for at virke blot en kende seriøse…

og jeg har som sagt været gift med en polak… så det her er bare en… konstatering som følge af dagens besynderlige begivenheder :slight_smile: