Polakker.... de er bare underlige nogengange

Jeg bryder mig bestemt ikke om tonen i denne tråd, og slet ikke emnet … og det uanset om det er forumejer eller andre der er TS.

:enig:

:surelog:

[/QUOTE]

Og enig.

Jeg blev(/er) mildest talt chokeret over flere af indlæggene i tråden.

Generaliseringer er muligvis uundgåelige, men det er ingen undskyldning for at udbrede negative stereotyper.

[QUOTE=MissPil;854015]Og enig.

Jeg blev(/er) mildest talt chokeret over flere af indlæggene i tråden.

Generaliseringer er muligvis uundgåelige, men det er ingen undskyldning for at udbrede negative stereotyper.[/QUOTE]

Enig med jer.

Jeg synes faktisk tråden er både pinlig og usmagelig.

Mon hvad udlandet mener om os? Lugter vi os…?:rock:

Du er ung, du er pige, du er dansk = du er let at få med i seng (og det er endda den høflige version).

Synes du, det er nogen særlig sjov generalisering? Nej, det syntes jeg heller ikke, da jeg var lidt yngre end dig og læste konklusionen på en 2-sides artikel i en engelsk avis, som var, at “danske kvinder gør alt det, svenske kvinder siges at gøre, men ikke gør alligevel”. Ja, avisen var News of the World, men det ændrer ikke på, at rigtig mange mennesker i England læste den hver uge og en hel del troede på det, der stod i den.

[QUOTE=Temple Bar;854041]Du er ung, du er pige, du er dansk = du er let at få med i seng (og det er endda den høflige version).

Synes du, det er nogen særlig sjov generalisering? Nej, det syntes jeg heller ikke, da jeg var lidt yngre end dig og læste konklusionen på en 2-sides artikel i en engelsk avis, som var, at “danske kvinder gør alt det, svenske kvinder siges at gøre, men ikke gør alligevel”. Ja, avisen var News of the World, men det ændrer ikke på, at rigtig mange mennesker i England læste den hver uge og en hel del troede på det, der stod i den.[/QUOTE]
at folk siger det om danske unge piger rører mig faktisk slet ikke :slight_smile:
Synes ikke det er så slemt i forhold til, hvad man har af andre fordomme…

[QUOTE=DK Zaphy;854052]at folk siger det om danske unge piger rører mig faktisk slet ikke :slight_smile:
Synes ikke det er så slemt i forhold til, hvad man har af andre fordomme…[/QUOTE]

Tænk, jeg syntes faktisk det var et problem at blive sammenlignet med en gratis luder!! Så vil jeg hellere lugte af hvidløg…

Tja, det er nok fordi jeg er ret ligeglade, hvad folk har af fordomme…hehe
Det er du vel også? Man kan jo ikke bruge det til en skid…Hvis de synes det om mig, jamen så lad dem dog :slight_smile:

Desuden tror jeg, der er en grund til, at de mener, at danske unge piger er nemme at få med i seng…

[QUOTE=DK Zaphy;854057]Tja, det er nok fordi jeg er ret ligeglade, hvad folk har af fordomme…hehe
Det er du vel også? Man kan jo ikke bruge det til en skid…Hvis de synes det om mig, jamen så lad dem dog :slight_smile:

Desuden tror jeg, der er en grund til, at de mener, at danske unge piger er nemme at få med i seng…[/QUOTE]

For det første er danske piger ikke for fem øre nemmere at få med i seng end piger fra andre nationaliteter - og har aldrig været det. Danske piger taler bare friere om sex end f.eks. de katolske piger.

For det andet - du har ret i, at langt henad vejen er jeg ligeglad med fordomme, der involverer mig, men jeg er ikke ligeglad med fordomme som sådan, for de bruges meget ofte til at piske en stemning op (det ultimative var Hitlers jøde-, homo-, you-name-it had)

For det tredje, så kan det godt være, du ikke kan bruge det til en skid - men den unge danske pige, der bliver voldtaget, fordi danske piger pr. definition er ludere og hun jo har smilet pænt til ham tidligere på aftenen, kan i høj grad bruge fordomme til en skid.

[QUOTE=Temple Bar;854060]For det første er danske piger ikke for fem øre nemmere at få med i seng end piger fra andre nationaliteter - og har aldrig været det. Danske piger taler bare friere om sex end f.eks. de katolske piger.

For det andet - du har ret i, at langt henad vejen er jeg ligeglad med fordomme, der involverer mig, men jeg er ikke ligeglad med fordomme som sådan, for de bruges meget ofte til at piske en stemning op (det ultimative var Hitlers jøde-, homo-, you-name-it had)

For det tredje, så kan det godt være, du ikke kan bruge det til en skid - men den unge danske pige, der bliver voldtaget, fordi danske piger pr. definition er ludere og hun jo har smilet pænt til ham tidligere på aftenen, kan i høj grad bruge fordomme til en skid.[/QUOTE] Fordommene må jo komme et sted fra, om det er så fordi vi snakker frit om sex, ved jeg ikke…
Synes bare ikke man skal fordomme så tungt, som man kan gøre…
Kan godt være fordomme er med til fx. voldtægt, men jeg tror også på, der er mange flere faktorer, der spiller ind…

Men nu handler tråden jo om polakker, ikke danske piger, så må vi hellere springe dertil, men jeg kan godt se hvad du mener… Jeg tager bare ikke det så tungt… Men jeg har heller ikke oplevet,
at nogle har haft de fordomme om danske piger…

[QUOTE=DK Zaphy;854083]Men nu handler tråden jo om polakker, ikke danske piger, så må vi hellere springe dertil, men jeg kan godt se hvad du mener… Jeg tager bare ikke det så tungt… Men jeg har heller ikke oplevet,
at nogle har haft de fordomme om danske piger…[/QUOTE]

I princippet handler tråden om fordomme, for den er smaskfyldt af dem - polakkerne bliver svinet til i stor stil pga. enkeltpersoners oplevelser med andre enkeltpersoner af en bestemt nationalitet og det er ikke anderledes end f.eks. engelske fyres oplevelser af danske piger.

Men hvis man kun må deltage i tråden for at svine polakker til, så hopper jeg ganske fredeligt ud igen - det gider jeg nemlig ikke være med til.

[QUOTE=Temple Bar;854085]I princippet handler tråden om fordomme, for den er smaskfyldt af dem - polakkerne bliver svinet til i stor stil pga. enkeltpersoners oplevelser med andre enkeltpersoner af en bestemt nationalitet og det er ikke anderledes end f.eks. engelske fyres oplevelser af danske piger.

Men hvis man kun må deltage i tråden for at svine polakker til, så hopper jeg ganske fredeligt ud igen - det gider jeg nemlig ikke være med til.[/QUOTE]
Hvis du kigger i mine tråde, så sviner jeg ikke polakker til, så kan ikke forstå, at du bliver sur på mig?
Fordomme er lige til at lukke op og skide i

nogle polakker er frygtelige, mens andre er utrolige flinke mennesker, bla har vi en god ven og nabo som er polak, flinkere og mere hjælpsom mand skal man lede længe efter.
dog vil jeg sige at de polske lastbilchaufførere der kører rundt her i landet, de er sviner af rang og ganske ubehagelige.
jeg har været i polen 2 gange og ja polakkerne er skam søde og rare folk, men de virker som om de stadig lider ussr´s kommunisme.
samtiddig har en del af de polakker der kommer her til landet for at jobbe her i landet ikke altid ren mel i posen, vores lokal rema1000 har store problemer med polske bygningsarbejdere som stjæler med arme og ben.

det man skal huske på er at polakker har et helt andet livsyn osv end os fra vesteuropa.

jeg har osse mødt gitzes xmand et par gange og jeg syntes nu han var vældig sød og rar

[QUOTE=Johnny;854090]det man skal huske på er at polakker har et helt andet livsyn osv end os fra vesteuropa.
[/QUOTE]

Jeg har ikke mødt så mange polakker i mit liv, “så det gør noget” - men dem, jeg har mødt (udover ved kassen i Netto, hvor alt bliver lagt på båndet) er søde, rare, venlige, “almindelige” mennesker, der gerne vil have et “almindeligt” liv.

Og jeg kan love jer allesammen for, at f.eks. de irske udstillinger ville være blevet afskaffet for mange år siden, hvis ikke det havde været for de polske indvandrere, der kom til Irland, da landet var på sit højeste og ikke er taget hjem igen.

Der kunne man ligeså godt have skiftet ordet “polakker” ud med “danskere”. eller “mennesker” :slight_smile: Lige netop det er jo ikke noget, der er “specielt” ved polakker

Kattegale er blevet stort i dag. Meget stort.

Dejligt med den Truspilot-anmeldelse. :muhaha:

lige præcis, det var egentlig osse en del af min pointe

Som chauffør er jeg træt af dem og som alm dansker er jeg også træt af dem . Hvis jeg ikke var træt af det EU cirkus vi har så er jeg endnu mere efter grænserne er åbnet. For mig er er det ok de er her MEN hvis bare de kan opføre sig ordenlig og ikke lave løndumpning her hjemme så det ødelægger vores samfund. Udover de tager vores job så nasser de på hvad de kan komme til. Godt eks fra transport branchen de kommer her op og tager vores job. Når de har været her et stykke tid så piver de til fagforeningen også for de fuld løn.

Når jeg har skrevet det som jeg har så kunne det lige så godt være folk fra andre lande er ved at være træt af hvordan vores samfund er på hen …

Er jeg så egentligt en kendis, så? :tihi: