Hej:)
I Porta 21s tørkost varianter er der kun 500 mg/kg taurin hvor der fx. i hills er 2000 mg/kg.
Er 500 mg/kg okay? Jeg fodre nemlig kun med porta til mille så jeg vil gerne være sikker på at tauri indholdet er ok.
Hej:)
I Porta 21s tørkost varianter er der kun 500 mg/kg taurin hvor der fx. i hills er 2000 mg/kg.
Er 500 mg/kg okay? Jeg fodre nemlig kun med porta til mille så jeg vil gerne være sikker på at tauri indholdet er ok.
[QUOTE=Mille*Manne;1016020]Hej:)
Er 500 mg/kg okay? Jeg fodre nemlig kun med porta til mille så jeg vil gerne være sikker på at tauri indholdet er ok.[/QUOTE]
Det kan det meget vel være, fordi kødet i sig selv indeholder taurin, og der derfor ikke er tilsat så meget taurin De 500 mg/kg står jo under Nutritional dietary additives
Du kan roligt gå ud fra, at Porta 21 er ok…
Eife, hvad menes der med det?
Der menes Tilsatte næringsstoffer, hvis det er det engelske du spørger til?
porta 21er rigtig godt foder… det kan du godt regne med er ok
deres grain free og hollistic er i hvert fald fuldfoder der lever op til specifikationerne så der skal du ikke være nervøs
Det betyder at det er tilsat…altså ikke indeholdt i selve ingredienserne i foderet
[QUOTE=Battlestar;1016045]porta 21er rigtig godt foder… det kan du godt regne med er ok
deres grain free og hollistic er i hvert fald fuldfoder der lever op til specifikationerne så der skal du ikke være nervøs :)[/QUOTE]
Hvad er der galt med den gule variant som ikke er Grain-Free eller Hollistic?
intet jeg kan bare ikke huske om alle deres varianter er fuldfoder… det mener jeg de er men tjeck gerne efter
battlestar- Der var bare en der skrev på et tidspunkt at taurin indholdet var alt for lavt i porta og så sammenlignede jeg med hills der har 2000 mg/kg, så kunne jeg godt se at det lå meget under, men hvis i siger det er ok med 500 mg/kg så vil jeg da fortsætte med det.
Er den gule ikke også god? Hun kan ikke tåle grain free, hun bliver ved med at have tynd mave på det og holistic er hun ikke så vild med som grain free, så jeg overvejer at prøve den gule næste gang.
[QUOTE=Mille*Manne;1016080]battlestar- Der var bare en der skrev på et tidspunkt at taurin indholdet var alt for lavt i porta og så sammenlignede jeg med hills der har 2000 mg/kg, så kunne jeg godt se at det lå meget under, men hvis i siger det er ok med 500 mg/kg så vil jeg da fortsætte med det.
Er den gule ikke også god? Hun kan ikke tåle grain free, hun bliver ved med at have tynd mave på det og holistic er hun ikke så vild med som grain free, så jeg overvejer at prøve den gule næste gang.[/QUOTE]
så vidt jeg kan se har den gule 1700 pr kg - specifikationerne for den gule er her Porta 21 Dry Cat Food | Buy now at zooplus.co.uk
jeg har endnu tilgode at høre om katte der ikke får dårlig mave af GF varianten - den har mine heller aldrig kunnet tåle har kun prøvet den gule en gang - mine kunne godt lide den
jeg kan ikke huske alle specs for katte og tilsætningsstoffer, men jeg mener at deres feline finest er fuldfoder også …
[QUOTE=Mille*Manne;1016080]battlestar- Der var bare en der skrev på et tidspunkt at taurin indholdet var alt for lavt i porta og så sammenlignede jeg med hills der har 2000 mg/kg, så kunne jeg godt se at det lå meget under, men hvis i siger det er ok med 500 mg/kg så vil jeg da fortsætte med det.
Er den gule ikke også god? Hun kan ikke tåle grain free, hun bliver ved med at have tynd mave på det og holistic er hun ikke så vild med som grain free, så jeg overvejer at prøve den gule næste gang.[/QUOTE]
det snyder lidt at der står 2000mg/kg i hills mod de 500 mg/kg i porta - for det er KUN et udtryk for hvad de har tilsæt ydeligere - ikke hvad der reelt ER i foderet :S
så det er faktisk bare et udtryk for at der i Hills er tilføjet mere ekstra taurin end i porta - men derfor kan der stadig godt i sidste ende være mere taurin i porta’en, hvis der oprindeligt er mere taurin i foderet før tilsætningen
battlestar: Prøv og se den grønne Porta 21 Finest Sensible - uden korn kattefoder | zooplus.dk der står 500 mg/kg.
Når der står 0,17 svare det så til 1700 mg/kg?
Mærkligt hvis der så er så stor forskel.
[QUOTE=Mille*Manne;1016104]battlestar: Prøv og se den grønne Porta 21 Finest Sensible - uden korn kattefoder | zooplus.dk der står 500 mg/kg.
Mærkligt hvis der så er så stor forskel.[/QUOTE]
hvis der er tilsat 500 mg / kg som Pia skriver behøver det ikke betyde at der kun er 500 mg taurin pr kg foder - der kan sagtens være mere - det er vare hvad der er tilsat
det giver fin mening at der er tilsat mindre i GF varianten da der vil være mere taurin til at begynde med siden det kommer fra kødet der er en større procentdel i GF
[QUOTE=Battlestar;1016087]
jeg har endnu tilgode at høre om katte der ikke får dårlig mave af GF varianten - den har mine heller aldrig kunnet tåle har kun prøvet den gule en gang - mine kunne godt lide den [/QUOTE]
Så har du enten ikke læst hvad jeg har skrevet tidligere, eller jeg har ikke skrevet det her før :høhø:
Men ingen af mine har altså nogen sinde fået dårlig mave af GF varianten
[QUOTE=Mille*Manne;1016104]battlestar: Prøv og se den grønne Porta 21 Finest Sensible - uden korn kattefoder | zooplus.dk der står 500 mg/kg.
Mærkligt hvis der så er så stor forskel.[/QUOTE]
Regitze skrev 1700 for den gule?
Og for mig at se så det der er tilsat udover - det er altså det som foderet ikke selv indeholder af taurin
Og Hills indeholder jo væsentligt mindre protein end Porta 21 GF gør
Jeg har fodret mine med en 50/50 blanding af Almo Natures voksen foder (skiftevis fisk og kylling), og den gule FP 21 i knap et år. Og begge mine katte ser supergodt ud. Så det var mere derfor jeg spurgte. De er også rigtigt glade for det, det bliver altid ædt med velbehag.
Der står “alleinfutter” på den gule, så det er fuldfoder.
det er jo rigtigt nok Men er det korrekt at 0,17 så svare til 1700 ? Jeg er ikke så god til det foder og alle de tal
Jeg prøver den gule næste gang og ser hvad hun siger til den. Du bruger holistic ikke? fungere dine katte godt på det?
[QUOTE=Eife;1016113]Så har du enten ikke læst hvad jeg har skrevet tidligere, eller jeg har ikke skrevet det her før :høhø:
Men ingen af mine har altså nogen sinde fået dårlig mave af GF varianten
[/QUOTE]
hehe - det har du ret i - det har jeg faktisk aldrig set… jeg har kun set alle dem der har klaget over det og indført ritualistisk rumpeklip som følge af foderskiftet
men det er da fedt der findes enkelte der kan klare det…jeg måtte opgive efter 4 md hvor jeg forsøgte at introducere det…
Den gule indeholder godt nok ikke meget protein, hva? 32% kun?
jeg er på holistic med mine 7 - 50.50 med hairball så de ikke grovæder tørfoderet
de kan lide alle FP21 varianterne… har prøvet de fleste du kan i hvert fald roligt prøve den gule… nogle foder-mærker går man ikke galt i byen med omend nogle har særlige krav til mængden af protein
men det vil jeg igen sige hænger sammen med mængden af lødigt vådfoder hvor stor en rolle det spiller