Min dejlige…og utrolig bilige støvsuger opgav desværre ævret igår og jeg kan ikke undvære en støvsuger i ret mange dage!!
Jeg overvejer lidt en Dyson men hold nu op der er mange modeller og hvordan vælger man lige??!!
Jeg kan se, at dem de har der hedder noget med Animal har sådan et mundstykke, der vil være perfekt til at få katte og hundehår til at sætte fast i!!
Den tænker jeg vil være hurtig fuld her!!
Vi har 240 km2 bolig at støvsuge, med 3 katte og 3 hunde, så det skal gerne være en der kan klare en del.
Hvad har I ?? Og er I glade for den??
Hvad er plusser og hvad er minusser??
Den dag min Nilfisk afgår ved døden(håber den gør det om et par år) så skal vi have en Dyson Animal i huset og så kan manden i huset skrige sig lilla og blå i hovedet men jeg står fast denne gang - Dyson eller ingen støvsuger
Da jeg for omkring 8 år siden arbejde i england (som “au pair”) der brugte jeg en dyson til at støvsuge et 17-rums victoriansk hus med 2 hunde, 1 kat og hestehår til den helt store guldmedalje, og den støvsuger var sin vægt værd i guld - gange 5! Fuldsædig uundværlig!
Nu går der (desværre) nok nogle år før min gode støvsuger afgår ved døden, men der er slet ingen tvivl om at jeg skal have en Dyson næste gang.
Jeg kan desværre ikke huske hvad modellen hed, men det er selvfølgelig også 8 år siden.
Har gjort rent hos mine forældre i studieårene én masse for at tjene lidt penge. De havde hun og lykken var gjort da Mutti valgte at købe en Dyson (kan desværre ikke huske modellen). Den var god !!
Eneste minus for mit vedkommende er at jeg synes den larmer meget. Men det er jo heldigvis individuelt hvad man synes er larm, og mon ikke sådan et problem vil kunne løses med at par ørepropper.
Ja vi har også en Dyson - Det er så godt nok en ældre model. Men vi har købt det mundstykke til vores, som du viser og det er en fryd at støvsuge sofaen fri for katte hår nu
Ja hårene sætter sig fast i mundstykket, men som Birthe skriver, så er det nemt at skille ad og rengøre
Jeg kan varmt anbefale den
[QUOTE=Sannela;836435]Har du ikke problemer med at hårene sidder sig fast i børsten på mundstykket??
Dine katte er selvfølgelig knap så langhåret som mine…
Hvilken model er det?
DC 29, 32 eller 37 ??[/QUOTE]
Jo, men som Birthe m.fl. skriver, så er mundstykket let at skille ad - og vi har vist en DC29 Allergy, så vidt jeg lige kan se på deres hjemmeside.
Tak for jeres inputs allesammen…
Jeg ved endnu ikke helt hvad vi vælger…ville ønske man kunne låne en støvsuger og så komme af med den igen, hvis ikke den levede op til forventningerne.
Har desværre på et tidspunkt købt en støvsuger som forhandleren sagde, var den allerbedste, hvis man havde dyr.
Han havde så bare ikke taget højde for nogle små hjul på den, som hele tiden sad fast og ikke kunne drejes rundt pga. katte-/ og hundehår.
Så den blav vi aldrig glade for og det er sku ærgeligt !!
Vi har også en Dyson - en af Animal-modellerne, og vi er VÆLDIG glade for den! Vi bruger dog stort set aldrig det mundstykke, som du viser, da hårene netop sætter sig fast i den, og så stopper den med at dreje rundt i løbet af ingen tid, og så skal man bruge 5 min. på at pille hår løs af den, inden man kan støvsuge videre. Vi har så heller ikke tæpper på, så parketmundstykket klarer vores gulve fint - der sætter hårene sig også fast, men det er nemt lige at støvsuge fri for hår. Det viste mundstykke følger også med i en lille udgave, og den bruger jeg så til gengæld, hvis sofaen skal have ordentlig omgang eller fx. hængekøjer eller liggesenge er meget fyldte med hår, så må jeg leve med at skulle pille hår ud af den hvert 5 minut. Til hverdag er det lille parketmundstykke (eller hvad det hedder) fint til hængekøjer og sofaen.
Det bedste ved Dyson er helt klart, at sugeevnen ikke forringes, når man støvsuger. Vores gamle Miele er vand ved siden af.
Vi har osse en dyson, dog bruger jeg ikke det mundstykke som kan køre rundt, men kun det andet til parket gulve, da vi kun har det i huset.
Skal HELT klart have en dyson igen.
Vi har også en Dyson ellere rettere to :høhø:
Vi har trægulve i hele huset, så mundstykket har vi ikke, men til gengæld har vi et carkit, som er suuuuper til at komme i krogene i bilen.
Min mand gispede over jeg havde købt så dyr en støvsuger, men indrømmer i dag, at den er alle pengene værd.
Vi var på loppemarked her sidste sommer, og der stod en Dyson til sølle 300 kr. Vi spurgte om den virkede og fik enda lov at prøve den inden vi gik med den. Den trængte til en gevaldig rengøring, og jeg tror at det var derfor hun solgte den, for den var en anelse sløv i suget. Vi tog chancen. Skilte den ad og ordnede den fra a til z. Vupti den blev som ny så nu har vi en Dyson på hver etage.
Jeg vil anbefale den, netop fordi den er god og ikke mister sugeevnen, hvis man husker at ordne filter og cyklonerne en gang i mellem. Samtidig med at støvsugerposer koster en bondegård, og med dyr går der jo nogle ekstra poser til.
Du skal bare være obs på at sælger ikke prakker dig noget på du ikke har brug for. Tilbehøret koster knaster, og i mange tilfælde ikke nødvendigt.
Jeg blev spurgt flere gange til det store børstehoved, men jeg måtte til gengæld fortælle hende, at jeg ikke fik brug for det, da vi ingen tæpper har overhoved. Så var jeg fræk den anden vej, at hun skulle komme med et tilbud jeg ikke kunne sige nej til og der fik jeg carkittet med i prisen
MIn veninde sagde igår, at jeg skulle være sikker på jeg fik den rigtige model???!!!
Øhhh jow…men hvordan??
Hun kender så åbenbart en der har en som ikke er særlig god på trægulve??!!
Siger den ikke kan suge op fra trægulve.??!
Lyder det ikke lidt underligt? Det er så godt nok en dame i England, så jeg ved ikke om der er forskel på modellerne.
Jeg tror nu også, at hendes er en opretstående model. Og det skal jeg IKKE have.
Jeg har set et godt tilbud på en Dyson DC32 Euro, så jeg tror det bliver den.
[QUOTE=Sannela;837547]MIn veninde sagde igår, at jeg skulle være sikker på jeg fik den rigtige model???!!!
Øhhh jow…men hvordan??
Hun kender så åbenbart en der har en som ikke er særlig god på trægulve??!!
Siger den ikke kan suge op fra trægulve.??!
Lyder det ikke lidt underligt? Det er så godt nok en dame i England, så jeg ved ikke om der er forskel på modellerne.
Jeg tror nu også, at hendes er en opretstående model. Og det skal jeg IKKE have.
Jeg har set et godt tilbud på en Dyson DC32 Euro, så jeg tror det bliver den.[/QUOTE]
Vi har lige fået trægulve på i stue og soveværelse og havde inden da gulvtæpper på. Jeg synes vores Dyson suger lige godt på begge dele omend ikke bedre på trægulvet