Præsentation af katteopdræt

[quote=Flemming;511645]

Men ja, det hele skal gerne spille sammen, og jeg kan også selv “falde i svime”, når jeg ser et stykke grafik, som er flot lavet. Jeg er f.eks. helt vild med Wijelos banner - det er tydeligt at se, at det er lavet af en, der er vant til at arbejde med grafik. Det kan siges meget enkelt: Flot!

/Flemming[/quote]

Takker mange gange på min mand Mortens vegne :tak: Det er nu ikke fordi han er så vant til at arbejde med grafik, men han er også meget glad for detaljer og arbejdede længe for at det skulle se godt ud.

Han er lige pt. meget stolt over din ros :thumbup:

Ja, jeg tænker over hvordan min webside bliver opfattet og hvordan den er opbygget.

Min side fremstår måske lidt for “kold” p.g.a. opbygningen/farverne og billederne, men jeg er ikke god til at tage de hverdagsagtige billeder og få dem lagt på websiden. Så med nogen ting ved jeg at jeg kunne gøre det mere attraktivt og “tilgængeligt”, men har truffet nogen andre valg.

Jeg ved godt nogen kritiserer at man har test resultater og indavlprocent på ens webside, men jeg har valgt det fordi det siger noget om de valg jeg træffer, og de kan danne baggrund for en videre dialog.

Jeg forsøger at få så meget information med som muligt, så man kan se alle tidligere katte, alle kuld/killinger m.m. Det går måske noget ud over overskueligheden, men jeg vil gerne vise at alt er åbent og man kan dermed frit spørge ind til det man ønsker at vide mere om. Så jeg ønsker at vise hvor mange kuld jeg har fået - hvor mange kuld den enkelte kat får og med hvilket interval etc. Skulle jeg købe kat ville jeg værdsætte så meget information som muligt og så kan man selv sortere. Så jeg prøver at vise lidt kattene i stamtavlen - altså de katte jeg kender.

Jeg har overvejet at droppe alle afsnit med generel tekst og kun skrive om ting der handler om mit opdræt og mine katte, så man lettere kan finde det der er relevant.

[quote=JKJ;511665]Ja, jeg tænker over hvordan min webside bliver opfattet og hvordan den er opbygget.

Min side fremstår måske lidt for “kold” p.g.a. opbygningen/farverne og billederne, men jeg er ikke god til at tage de hverdagsagtige billeder og få dem lagt på websiden. Så med nogen ting ved jeg at jeg kunne gøre det mere attraktivt og “tilgængeligt”, men har truffet nogen andre valg.

Jeg ved godt nogen kritiserer at man har test resultater og indavlprocent på ens webside, men jeg har valgt det fordi det siger noget om de valg jeg træffer, og de kan danne baggrund for en videre dialog.

Jeg forsøger at få så meget information med som muligt, så man kan se alle tidligere katte, alle kuld/killinger m.m. Det går måske noget ud over overskueligheden, men jeg vil gerne vise at alt er åbent og man kan dermed frit spørge ind til det man ønsker at vide mere om. Så jeg ønsker at vise hvor mange kuld jeg har fået - hvor mange kuld den enkelte kat får og med hvilket interval etc. Skulle jeg købe kat ville jeg værdsætte så meget information som muligt og så kan man selv sortere. Så jeg prøver at vise lidt kattene i stamtavlen - altså de katte jeg kender.

Jeg har overvejet at droppe alle afsnit med generel tekst og kun skrive om ting der handler om mit opdræt og mine katte, så man lettere kan finde det der er relevant.[/quote]

Kære Jette.

Jeg har godt nok birmaer, men jeg har ofte været forbi din hjemmeside, som er særdeles informativ med en god portion nyttig viden, herunder også om kost. Du har siden ændret den, men det var på baggrund af information herfra, at jeg på et tidspunkt valgte at købe noget Schesir til pigerne.

(Du har så smukke katte).

[Men ja, det hele skal gerne spille sammen, og jeg kan også selv “falde i svime”, når jeg ser et stykke grafik, som er flot lavet. Jeg er f.eks. helt vild med Wijelos banner - det er tydeligt at se, at det er lavet af en, der er vant til at arbejde med grafik. Det kan siges meget enkelt: Flot!

/Flemming[/quote]

Enig, det er også i særklasse. Jeg er vild med tekstopsætningen, stregtegningen og også farvesætningen, ligesom der er en fin fordeling på banneret.

noget som kan få mig til hurtig og forlade en hjemmeside igen, er neon farver, cursor der flytter med rundt eller en masse forvirrende grafik/animationer i et væld.

selv tænker jeg oftes på hvad jeg godt selv kan lide og se på og indretter min hp lidt derefter

mvh
Gitte

[quote=Jane K;511675]
Enig, det er også i særklasse. Jeg er vild med tekstopsætningen, stregtegningen og også farvesætningen, ligesom der er en fin fordeling på banneret.[/quote]

Tak igen :slight_smile:
Stregtegningen er mit forsøg på at lave et logo. Ideen var at det skulle være super enkelt og kunne bruges på lidt af hver - kontrakter, visitkort, evt. broderet på gardiner mm.

Selve skabelonen til hjemmesiden er lavet af en god ven (grafiker) i wordpress. Jeg vil sige at wordpress ikke er det nemmeste at opdatere/arbejde med, men det har givet nogle gode muligheder, og man sige vel aldrig nej til hjælp fra en proff…:stuck_out_tongue:

Farver, skrift, indhold og banner er helt vores eget, så faktisk burde vi (især Morten) også krediteres på siden for design :?

Enkel og overskuelig - det er sider man har lyst til at besøge igen. Især hvis de indeholder den rette balance af information - ikke for lidt ikke for meget - og kun info der er brugbar.

En side kan være lavet på en måde der på forhånd (uden det direkte virker synligt) sorterer de købere fra man ikke er interesseret i.

Jævnlig opdatering et en god (og besværlig) ting:-)

[quote=Lis Dahlstrøm;511768]En side kan være lavet på en måde der på forhånd (uden det direkte virker synligt) sorterer de købere fra man ikke er interesseret i.

[/quote]

Det giver jeg dig helt ret i. Det er i al fald tydeligt at vores rammer lige de vi gerne vil, der er langt i mellem at vi får de henvendelser vi sagt pænt helst er foruden :wink:

Det er et ord :slight_smile:
Men betydningen er lidt anderledes: Det betyder, at en person legemliggør f eks en sag, en ånd, en tanke.
F eks “Regitze personificerer KatteGale” “Brita er personificeringen (eller personifikationen) af Hittekat”.
En hjemmeside kan nok snarere gøres personlig, end til en person :slight_smile:

OBS Der blev spurgt (med denne :? ) og jeg retter ikke på nogen, jeg tilbyder min faglige ekspertise - den er blot sproglig, og ikke noget personligt :slight_smile:

Jeg må indrømme at jeg laver min hjemmeside helt efter min egen smag og kun for min skyld…hvorfor skal alt være gråt og trist, livet kan vel være trist nok og jeg kan godt lide lidt liv, lidt flash og nogle gode farver…jeg sætter en ære i at lave alt grafikken selv…

Må vi se den, Litza :? :bebe:

Nu har jeg mest set perser-hjemmesider, og det kan være alt fra flot-flot opsætning, masser af perser-bling og krummelurer, bevidst og flot kitsch, så det basker - og så er der de lidt rodede sider med alt for små typer og alt for meget klikken rundt (IMHO).
Masser af stavefejl på enkelte sider, og fair nok, ingen af os kan det hele, men det er sørme ingen skam at få hjælp - jeg kan ikke lappe min cykel selv, men det er der heldigvis andre, der kan :ok:

Men det kan undre mig, når jeg møder en opdrætter på udstilling, hvor xx her kuld med, til salg, og giver mig et kort med henvisning til hjemmeside - som så ikke nævner kattene med eet ord. Rejser, familie etc, men ingen katte :?

Jeg må sige, at jeg foretrækker et site, der mest handler om kattene, en enkelt side om katteriet/opdrætter - og alle andre emner hører til på en anden, mere personlig side.

Vi havde en smuk side, men mistede den, da vores opdater forsvandt:-) Nu har vi en midlertidig indtil vi finder en bedre. Jeg synes den er ret enkel. Dog er den uduelig, da vores gamle stod på engelsk og dansk efter valg, og denne står kun på dansk. Den er derfor absolut midlertidig.

Men sådan kan det jo gå. Derfor gider jeg heller ikke igen lægge det ansvar over til en anden at opdatere den for os.

I stedet skal jeg selv ha lært det ser det ud til

KH

Tjaeh, jeg har lavet min hjemmeside primært for at reklamere for mit opdræt og racen, så derved er det da også for min skyld :slight_smile: Dog er min hjemmeside lavet for at understrege kattene og deres billeder, ikke for at overvælde kattene så man kun ser farverne og bling bling :slight_smile: F.eks. er en skrigpink måske ikke det bedste farvevalg som baggrund :slight_smile: (skal nævnes at jeg ikke har set din hjemmeside, og derfor ikke ved hvordan den ser ud) :slight_smile:

Jeg er heller ikke til en masse bling bling, stjerner og knaldfarver. Jeg foretrækker det enkle!

Men der må gerne bag overfladen være masser af tekst, der fortæller om opdrættet, genetik, råd og vejledning :slight_smile:

Min egen hjemmeside, som er under opbygning, kan man se her:http://nemador.dk

Knus Gitte

Jeg har været så heldig, at jeg har fået lavet min hjemmeside af en, der bare er super til den slags :thumbup:

Før var den bestemt mere kedelig. Da jeg fik tilbuddet om at få den lavet, havde jeg nogle ganske få krav (nem opdatering, som jeg også selv kan finde ud af fnis) og det var super flot, det resultat, som jeg fik sendt. Og jeg er utrolig glad og stolt over min hjemmeside-design :slight_smile:

Jeg kan godt gøre mere ud af teksten, det ved jeg, men jeg håber det kommer en dag, hvor jeg har mere tid og overskud til det

Hold da op nogle flotte hjemmesider, der er imellem…-what

Min første hjemmeside var så absolut et eksperiment (15 år siden) lavet i Publisher - senere - da jeg blev mere fortrolig med både PC og katteverden - blev der lavet en ny i Front Page - hvilket jeg har helt fod på :tihi:

Nå, men jeg har bestræbt mig på, at lave en HP så brugervenlig som mulig. Og jeg syn’s den opfylder de krav, som jeg efterlyser på andre sider, som jeg besøger.

Hvis jeg kommer ind på en side, og den ikke er brugervenlig i mine øjne - forlader jeg den prompte - jeg gider simpelthen ikke bruge tid på at skulle bladre frem og tilbage og forfra og mere i den dur.

En ting der også pisser mig totalt af (udskyld) er, de sider, hvor der INTET står om, hvem der ejer den eller hvor i landet vi béfinder os. jeg fatter simpelthen ikke at man ikke skriver hverken navn eller noget som helst - der grænser ski da til paranoja :dokdok:

Men der er virkelig også mange flotte udgaver, som jeg falder totalt i svime over, og som jeg besøger gang på gang, som jeg er smadder misundelig over, at jeg ikke selv er i stand til, at lave så flot et produkt :slight_smile:

Nja Misi, min er så gammel og står i stampe dog er jeg ved at lave en ny i stærk pang farve farven er slet ikke mig, af og til skal der noget nyt til…
Stærke farver er ikke godt til baggrund nej, men du kan godt tilføje en % del stærk farve i grafik…min side indeholder mine katte, mine tuber og min datters kunst ( tegninger og malerier ) min/vores privatliv bliver ikke udstillet på nettet og der bliver heller ikke lagt billeder ud af os…
Eife du har ret i at bling bling kan tage blikfanget fra kattene, det er nok min svaghed :slight_smile:

Gugger : jeg kan godt forstå at folk ikke ligger adresse ud på nettet, det gør jeg heller ikke selv - ja jeg er paranoia, men der er så mange underlige personer online og tænk hvis de kom og stjal mine katte eller andet frygteligt ? hvis folk vil vide noget kan de spørge privat evt. via email !!

At man ikke har updateret siden. (Killinger til salg kan være fra sidste år eller ikkke til salg mere).
Hvis en opdrætter holder op eller ikke bruger siden mere og ikke sletter den.
At jeg ikke kan se billeder af de små fra små af.
At der ingen stamtavler er tilgængelig.
At der ikke er billeder af far mor + tidligere killinger hvis der er nogen.