Som opfølgning på den tråd, jeg oprettede for nogle dage siden, hvor jeg beskrev Prettys hosten. Dyrlægen kunne jo ikke finde en forklaring på hvorfor Pretty hostede. Men da hun havde en smule rødmen i svælget blev hun sat på Ronaxan kur. Kuren er nu overstået, og Pretty hoster stadig…Hun har stadig ingen feber, hun spiser som vanlig, og har normal bakkebesøg. Hun virker glad, og bestemt ikke ‘syg’ at se på, men hun hoster stadig 3 - 4 gange i døgnet. For mig at se, så prøver hun på at få ‘noget’ op, men da Pretty HADER at kaste op, så ser det ud som om hun synker det, som måske er på vej op. Jeg har i dagene som er gået sat lidt ekstra ind med kattemalt, og der er fyldt ekstra op med stuebambus i hjemmet.
Jeg har lige talt med min dyrlæge som stadig ikke kunne give mig en forklaring på hendes hosten. Dyrlægen sagde at næste skridt ville være at Pretty skulle indlægges en hel dag, hvor hun ville tage blodprøver, tage røntgen af lunger og bronkierne, for at man kunne udelukke lungeproblemer /allergi / astma og bronkittis …Jeg er jo panisk med tanke om at lægge Pretty i narkose, hun har jo tydelig vist at hun desværre er en kat som tåler narkose meget dårlig …Glemmer aldrig chokket vi fik, da hun første gang var i narkose, og ikke ville vågne igen, og vi måtte i nattens muld og mørke til vagtdyrlægen for at få hende tvangs vækket.
Dyrlægen mente dog, at vi godt kunne se tiden an i nogle dage, da Pretty hverken er ‘syg’ eller har manglende spise lyst. Jeg har det sgu svært med at træffe en beslutning. Skal jeg udsætte Pretty for det, eller skal jeg slappe lidt af ?