Pris forskelle på føde varer DK/SE. vildt så meget vi betaler :O

http://www.24.dk/article.jsp?articleId=14883

Er virkelig i chok over vi betaler SÅ meget mere end vores nabo land :mad::yikes:

[QUOTE=tzari;781034]http://www.24.dk/article.jsp?articleId=14883

Er virkelig i chok over vi betaler SÅ meget mere end vores nabo land :mad::yikes:[/QUOTE]

Ja, og det bliver kun værre, når regeringens seneste afgifter slår igennem :frowning:

Jamen så må du jo flytte derhen hvor det er billigere :slight_smile:

Hvis du læste hele annoncen ville du se at vores moms, afgifter osv IKKE er inkluderet i dette. Selve afgiften er faktisk ikke frygtelig høj men butikkerne der brugte det som undskyld for at skrue prisen HELT op…

Ja…et glas marmelade skulle komme op på 44 kr :uha:…vi må se at hamstre…

Ja det bliver meget være med den røde regering … Når alle deres “geniale” ideer træder igang så mister vi en masse job og handlen ville falde her hjemme for med de priser kan det betale sig at kører en del km for at handle. Oven i det så kommer det til at koste på miljøet når folk kører mange km for at handle ind.

Så igen kan man se deres valg snak er engang bavl …

[QUOTE=hmm;781042]Ja det bliver meget være med den røde regering … Når alle deres “geniale” ideer træder igang så mister vi en masse job og handlen ville falde her hjemme for med de priser kan det betale sig at kører en del km for at handle. Oven i det så kommer det til at koste på miljøet når folk kører mange km for at handle ind.

Så igen kan man se deres valg snak er engang bavl …[/QUOTE]

Ja enig…både os og vores datter og svigersøn har ihvertfald besluttet at vi nu handler i Tyskland…vi har ikke råd til at handle i DK mere…og vi har jo ikke så langt herfra :slight_smile:

Nu har jeg ikke læst artiklen, “kun” læst andre steder, at regeringens nye sukkerafgift bliver lagt på alle ingredienser i f.eks. et glas marmelade, ikke kun sukkeret (jeg læste dog, at et glas marmelade “kun” kommer til at stige til 40 kroner ligesom en flaske ketchup). Foreløbig er der én fabrik, der forventer at skulle lukke pga. manglende salg, for selvom alle danskere ikke nødvendigvis vil køre til enten Tyskland eller Sverige efter varer, så er der nok mange, der finder den gode gamle syltebog frem og laver deres egen (hvor der trods alt kun vil være afgift på sukkeret og ikke på bærrene).

http://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Sider/velkommen-til-fedtafgiften.aspx prøv at læse den her og få styr på jeres fact:

28-03-2011

En opsummering på de to års arbejde - plus en påskønnet 3-måneders senere ikrafttrædelse - er, at de ca. 1,5 mia. kroner, som skulle i statskassen, kommer i kassen

Så konklusionen er klokkeklar: Pengene skulle i kassen uanset hvad, for ingen politikere vil i øjeblikket have klistret en seddel på ryggen, hvor der står “økonomisk uansvarlig”. Selvfølgelig skal der være orden i statens husholdningsbudget.

Mig bekendt kom rød regering til magten september 2011…Så hovsa fedt afgift er højre regeringens påskud for at lukke lidt af det kæmpe hul de lavede i stats kassen. Ved ikke om i ved hvad mindre tals regering betyder…det betyder man er nødt til at indgå en del kompromier og kan se højre regeringen havde brugt 2 år på at opfinde fedt afgiften…

Prøv at læs artiklen så ser du fedt afgiften er total irelevant i forhold til denne artikelen. Problem er Dk har for dårlig en konkurrence og for meget kartel virksomhed, der ikke gøres noget aktivt for at løse så vi havde den fri konkurrence vi burde have i DK. Skulle i klage over noget var det nok at der ikke er lavet meget strammere love på området og der blev sat folk til at efterforske og løse dette problem…hvilket OGSÅ koster penge fra en konto der var i minus da rød regering overtog det.

Desuden er det SUPERMarkederne der tjener rigtig tykt på fedt afgiften. Det er derfor afgiften virker så voldsom.

Synes heller ikke flere afgifter er særlig lækkert nu jeg tilhører samfundets bund rent økonomisk men at give rød regering skylden for blå regerings arbejde for de sidste 2 år er squ lidt for dårlig taber agtigt imo især når der ved en hver given lejlighed nedgøres alt det rød regering gør :wink:

[QUOTE=tzari;781196]http://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Sider/velkommen-til-fedtafgiften.aspx prøv at læse den her og få styr på jeres fact:

Mig bekendt kom rød regering til magten september 2011…Så hovsa fedt afgift er højre regeringens påskud for at lukke lidt af det kæmpe hul de lavede i stats kassen. Ved ikke om i ved hvad mindre tals regering betyder…det betyder man er nødt til at indgå en del kompromier og kan se højre regeringen havde brugt 2 år på at opfinde fedt afgiften…

Prøv at læs artiklen så ser du fedt afgiften er total irelevant i forhold til denne artikelen. Problem er Dk har for dårlig en konkurrence og for meget kartel virksomhed, der ikke gøres noget aktivt for at løse så vi havde den fri konkurrence vi burde have i DK. Skulle i klage over noget var det nok at der ikke er lavet meget strammere love på området og der blev sat folk til at efterforske og løse dette problem…hvilket OGSÅ koster penge fra en konto der var i minus da rød regering overtog det.

Desuden er det SUPERMarkederne der tjener rigtig tykt på fedt afgiften. Det er derfor afgiften virker så voldsom.

Synes heller ikke flere afgifter er særlig lækkert nu jeg tilhører samfundets bund rent økonomisk men at give rød regering skylden for blå regerings arbejde for de sidste 2 år er squ lidt for dårlig taber agtigt imo især når der ved en hver given lejlighed nedgøres alt det rød regering gør ;)[/QUOTE]

Jeg synes det er sjovt som alle de “blå” her, der vel hylder kapitalismen skal svine regeringen til fordi Hr Møller (og Dansk Supermarked mfl) skal skrue profitten i vejret UNDER PÅSKUD af at det er afgifter. Når det er tydeligt fra den artikel at det IKKE er afgifterne der er skyld i prisforskellen, men at detailhandlen her tilsyneladende har indgået nogle kartelaftaler om hvor meget man kan squeeze ud af folk rent pengemæssigt. Og så få dem til at gi den “røde” reging skylden.

(og så… flertalsregering? Er de Radikale et rødt parti? Ikke sidst jeg kiggede efter)

så vidt jeg husker er de midter parti men en del højre mærkesager husker ikke hvilke der er derovre. Men en del af de komprimier der er indgået er netop med radikal venstre.

Skriver da vores nuværende er mindre tals regering?

Ja du skriver det. Men det lyder på nogen af de andre her som om vi nærmest er flyttet til sovjetrusland i nattens løb :wink:

hehe blev da også lige forvirret for så forstod jeg da SLET ikke det parti mere :stuck_out_tongue:

Det blå regering har gjort er meget bedre end det de har gang i nu. Vi havde verdens 3 bedste økonomi i verden i krise tid, det ville folk ikke se. Sådan som market ser ud nu så er der IKKE plads til flere skatte og afgifter, for det koster job og folk har snart ikke råd til at leve, men nemt nok for dem som er offenligt ansat at pive og ynke, men det private arbejds market lider under det her. Nu er jeg chauffør og jeg er med til at give andre mad op bordet jeg har et stort ansvar da jeg kører med et stort køretøj. Hvis jeg ikke var uddannet så havde jeg en sølle løn på 129,00 i timen, det kan man så spørge om det er mange penge i forhold til andre ansatte. Men hvis det bliver som rød regering truer med så er der snart ikke danske chauffør i Danmark, mere og så ved jeg godt hvem der piver, det er dem som modtager varene for de for chauffør der ikke kan sprog og jeg kunne sige mange andre ting som ville ske inden for erhvervet, som berører hele DK.

Dem som er så røde her inde og dem som piver i har selv redt som i ligger ved at sætte kryds ved dem. Det er nemt nok at sige de skal uddanne sig, men hvad skal de uddanne sig til hvis de jager alle job ud af landet.

[QUOTE=hmm;781217]Det blå regering har gjort er meget bedre end det de har gang i nu. Vi havde verdens 3 bedste økonomi i verden i krise tid, det ville folk ikke se. Sådan som market ser ud nu så er der IKKE plads til flere skatte og afgifter, for det koster job og folk har snart ikke råd til at leve, men nemt nok for dem som er offenligt ansat at pive og ynke, men det private arbejds market lider under det her. Nu er jeg chauffør og jeg er med til at give andre mad op bordet jeg har et stort ansvar da jeg kører med et stort køretøj. Hvis jeg ikke var uddannet så havde jeg en sølle løn på 129,00 i timen, det kan man så spørge om det er mange penge i forhold til andre ansatte. Men hvis det bliver som rød regering truer med så er der snart ikke danske chauffør i Danmark, mere og så ved jeg godt hvem der piver, det er dem som modtager varene for de for chauffør der ikke kan sprog og jeg kunne sige mange andre ting som ville ske inden for erhvervet, som berører hele DK.

Dem som er så røde her inde og dem som piver i har selv redt som i ligger ved at sætte kryds ved dem. Det er nemt nok at sige de skal uddanne sig, men hvad skal de uddanne sig til hvis de jager alle job ud af landet.[/QUOTE]

Nu vil jeg ikke gøre det her til en debat om rød eller blå regering, men jeg vil dog sige én ting; Blå regering sparede på alle de svage i samfundet og deres pleje. Deriblandt børn, gamle og handicapede. Pædagoger og medhjælpere lider så meget under det til daglig, pga alle de nedskæringer, at mange går ned med stress. Havde blå fortsat på tronen, ville man være bange for at de ville skære yderligere ned og dermed miste flere og flere i det kommunale.
Ikke sagt at noget er bedre end andet, men folk prioterer forskelligt; Denne gang er det de svages tur til at få den bedre ende, men de private så lider under det. Vi skal alle være her, så vi må slå et slag for hinanden…

Blot et input fra en pædagog studerende og undskyld jeg spammer tråden…

Det gør syge folk også i høj grad. Bla er der ekstrem mange sygemeldte hvor dagpengene er røget og de er røget ned på kontanthjælp og mange der er tildelt flexjob selvom dette ikke er helbredsmæssigt realistisk for dem og flexjob mere ligner en myte end en reel ting. Prøv at tage et kik ind forbi k10.dk og se hvordan de syge i DK behandles :wink: For der er syge og svage i Dk en detalje højre regeringen let og elegant ignorerede og bare fjernede flere og flere midler fra dem af.

Hvis så de høje danske priser også betød at kvaliteten var så meget bedre,men hvis man sammenligner med f.eks tyske og finske supermarkeder,der er kvaliteten og udvalget bare i top,men det kan danskere nok takke dem selv for,jeg så engang et interview med en tysk grænsekøbmand,hvor han fortalte at de 2. og 3. sorteringsvarer de ikke kunne sælge i Tyskland,de blev solgt til danskerne.Selvfølgelig kan man gå i specialbutikker og betale en bondegård for varerne,men når kvalitetsvarer kan sælges i supermarkeder i andre lande,hvorfor så ikke i Damark?

tysk kød har jeg så på tjener/kokke intro året fået at vide er dårligere pga deres regler. Der køres hvert år ekstrem mange køer med liggesår,bylder osv til tyskland da de må slagtes der og ikke i DK. Man ser også til tider dansk kød, slagtet i DE og solgt i DK. Hvor slemt det er endnu ved jeg ikke men man kan da se der stadig fragtes en del dyr til tyskland til slagtning

Hvordan pædegoer med mere behandles du må godt nok undskylde, men nu skal der ikke meget til før de piver. Mange af dem har ikke et fuldtids job men deltid eller max 32 timer. Jeg er ved at være træt af at hører der piveri og ynk. De har så mange ting, men aldrig er det nok for dem. Min mor er selv sygeplejske og arbejder i det offenlige hun er selv træt af hendes kollegaer som piver hele tiden, for som hun siger ja nu skal de til at arbejde, for det er det der er galt i det offenlig der går en masse til spilde og det er det den blå regering prøvet at rydde op i.
Hvis man ser hvad de har gang i så kan man kalde det domino effekt det de har gang i for de ville havde betalings ring, det private bliver ramt af enorme afgifter nogen skal gange deres udgifter med 5 gange så meget, maden bliver dyre, de ville sætte bolig skatten så dem som har et hus på 2 millioner får en ekstra udgift på 20000 kr ekstra om året, vores biler bliver dyre jeg kunne blive ved… tro i virkelig det ville sætte Danmark igang … Når jeg siger domino effekt så ville det sige alle vores arbejdspladser ryger til udlandet og vores livskvalitet går ned.

Hvordan kvaliteten af kød er i Tyskland kan jeg ikke udtale mig om,da jeg er vegetar,jeg ved bare at det generelle udvalg var så meget bedre end i Danmark og i Finland havde det bilkalignende supermarked vi var i en grønsagsafdeling på størrelse med en mindre købmand og udvalget var enormt,ligeså med deres rugbrød, der var vel et halvhundrede forskellige brødsorter med og uden gluten,og samtlige mejerivarer kunne fås uden laktose.Så nej jeg er ikke imponeret af de danske supermarkeder.