Pris på killing.. Hvad synes i?

Kommer med et lidt provokerende spørgsmål…
Hvad synes i afgøre prisen på en racekilling? (nu snakker vi kælekatte)

Er det hvilken race det er? -Hvor populær racen er.
Er det på om man er ny eller erfaren opdrætter.
Om hvordan katten ser ud iforhold til race standarten.
Om hvilke linjer der ligger bag katten osv osv…

Går i på komprimis med prisen på jeres killinger i forhold til “finanskrisen”?

Er spændt på at høre svar fra jer :fløde:

Vi regnede på vores faktiske udgifter på kuldet - og opgav at få dem dækket helt :høhø:

Og når jeg ser på andres priser, så matchede vores temmelig godt.
De blev alle solgt til kæl.

[QUOTE=Chimel;536306]
Hvad synes i afgøre prisen på en racekilling? (nu snakker vi kælekatte)

Er det hvilken race det er? -Hvor populær racen er.
Er det på om man er ny eller erfaren opdrætter.
Om hvordan katten ser ud iforhold til race standarten.
Om hvilke linjer der ligger bag katten osv osv…

Går i på komprimis med prisen på jeres killinger i forhold til “finanskrisen”?

Er spændt på at høre svar fra jer :fløde:[/QUOTE]

Race - Ja, lidt, for der er nogle udgifter ved indkøb af avlsdyr og parring, der også afspejler sig i killingernes pris.
Ny eller erfaren - Nej. Det har jeg ikke engang tænkt på at man kunne se på :slight_smile: Bare fordi man har opdrættet i lang tid er man ikke nødvendigvis en bedre opdrætter end en der ikke har opdrættet så længe :slight_smile: Man kan have opdrættet problemfrit i 15 år og dermed ikke samme erfaring som en der kun har haft problemer i 5 år :slight_smile:
Udseende - nej, katten er til kæl, der betyder temperamentet mest for mig :slight_smile:
Linier - Igen, en kastreret kælekat… Så nej

Nej, jeg regner ikke med at gå på kompromis med prisen, den er efter min mening ret lav alligevel :slight_smile:

[QUOTE=Chimel;536306]Kommer med et lidt provokerende spørgsmål…
Hvad synes i afgøre prisen på en racekilling? (nu snakker vi kælekatte)[/QUOTE]

Det som afgør prisen for en kælekat hos mig, er de reelle udgifter jeg har haft på den og som jeg ved at køber også ville have udover en grundlæggende købspris som jeg synes er rimelig at tage for en kælekat.

For mit vedkommende har det intet med hvad race jeg opdrætter eller om hvor populær den er.

Nej dette har ingen indflydelse på den pris jeg synes er rimelig for en kælekat.

Ikke med mindre det er der er alvorlige skavanker der taler for det, ellers er pris på kælekat ens uanset om den lever godt op til standard eller ej. For mig er alle kælekatte ens.

Nej

Nej jeg tager den pris for mine kælekatte som jeg finder er rimeligt, finanskrise eller ej.

Nej til begge spørgsmål.

Nej, eneste forskel ifht pris på ny og gammel opdrætter er vel egentlig at man som ny ikke har solgt så mange killinger med underskud endnu :stuck_out_tongue:

Nej, standarden beskriver jo ikke det som - for mig - er det vigtigste, nemlig hvor god katten er til at være kælekat.

Næh, de linier får købere af avlskatte lov til at betale for, igen er det ikke afgørende for om katten er god til at være kælekat.

Nej, helt som jeg heller ikke går ud fra at køber ikke tilbyder dårligere vilkår til deres kommende kælekat på grund finanskrisen, så tilbyder jeg heller ikke dårligere vilkår for mine katte.

Så kunne jeg godt tænke mig at spørge dig, hvorfor du mener det er provokerende at du stiller de spørgsmål. Var det meningen at de skulle være det eller?

Det var slet ikke meningen de skulle være provokerende, men var mere bange for at spørge hvis det var et ømt område som folk var uenige om, men det lyder til i alle er ret enige, og jeg har det også på samme måde.
Men synes det er interessant at se hvad andre går efter når de laver pris på deres killinger

Chimel - Når du skriver andre, mener du så andre end dig selv, eller andre end os, der har svaret her? :slight_smile:

Hi hi jeg mener andre end mig… Interessant at se hvad i går efter når i sætter pris på jeres killinger.

Var især spændt på at høre om folk gik på kompromis med pris her i “krisen”
-Men også fordi man jo er bange for at brænde inde med killinger.

Chimel - Jeg tror stort set alle opdrættere herinde har med i deres overvejelser, at de, når de laver et kuld, kan risikere at brænde inde med dem alle :slight_smile:

[QUOTE=Chimel;536351]
Var især spændt på at høre om folk gik på kompromis med pris her i “krisen”
-Men også fordi man jo er bange for at brænde inde med killinger.[/QUOTE]

Nej og nej.
Sætter ikke prisen ned pga finanskrise. Mine killinger koster, hvad de koster - prisen er ikke til diskussion.
Er heller ikke bange for at “brænde inde” med killinger - alle killinger, der fødes her i huset, er velkomne til at blive til deres dødsdag, hvis ikke det rigtige hjem til den enkelte dukker op.

Jeg går ikke ned i pris pga finanskrise eller andre grunde. Og jeg er heller ikke bange for at brænde inde med en killing eller 2 - jeg laver kun kuld jeg kunne tænke mig måske selv at beholde noget fra.

Det kan da ske at jeg sælger en killing billigere end andre - men så er det en gestus overfor køber som har fået en plads i mit hjerte :):hjerte:

At holde udgifterne til opdræt hjemme via killingesalg er utopi…men min dyrlæge er sikkert glad for alle de penge jeg ligger i klinikken. :høhø:
Når man en sjælden gang ser en birmakilling på tilbud, så er det oftest fra nye opdrættere som er ved at gå i panik over ikke at få solgt. Og det er sværere at sælge racekatte for nogle nye opdrættere da de ingen præferencer har køber kan trække på. Og køberne er blevet mere og mere kritiske. ( Hvilket er fint )

Jeg er nødt til at spørge, hvad du mener med det citerede?

Dkkorat og Chicabee: I har ret… Jeg vil til hver en tid også kunne tilbyde et livslangt godt hjem til alle mine killinger hvis man ikke kan komme af med dem…

I forhold til dyrlæge så har han også været glad for mig denne mdr :stuck_out_tongue: hi hi… misserne skulle lige blodtybebestemmes, fiv/felv, Baby skulle chippes og vaccineres…men det skal jo til alt sammen <3

Jeg sidder med killingelisterne for vores specialklub, og der er et tydeligt mønster i hvem der har sværest ved at sælge. Som regel er det nye opdrættere der får solgt til sidst, måske pga af flere ting. Jeg bliver ofte kontaktet af nye opdrættere som bare ikke forstår hvorfor de ikke kan få solgt, og i panik sætter de prisen ned uden at det hjælper synderligt. Nogle nye skal måske bare lige have et hyggekuld, og vil ikke lave hjemmeside, de har svært ved at råde køberen - og måske har de svært ved at bede om hjælp fra erfarne opdrættere til at farvebedømme m.m så de står i en dum og usikker situation når en krævende køber stiller spørgsmål. Vores købere er generelt vældig godt forberedt, og flere og flere førstegangskøbere trækker præferencer om et givent opdræt før de vil købe der. Og så er der bare kommet mange, rigtig mange opdrættere af populærracerne…for mange til at det er nemt at afsætte killinger.

[QUOTE=Chimel;536364]Dkkorat og Chicabee: I har ret… Jeg vil til hver en tid også kunne tilbyde et livslangt godt hjem til alle mine killinger hvis man ikke kan komme af med dem…

I forhold til dyrlæge så har han også været glad for mig denne mdr :stuck_out_tongue: hi hi… misserne skulle lige blodtybebestemmes, fiv/felv, Baby skulle chippes og vaccineres…men det skal jo til alt sammen <3[/QUOTE]

Lige OT - det er langt billigst at blodtypebestemme via dna - det koster 40 $ og katten slipper for at blive stukket.

Ahhh, du mener referencer :wink: Jeg var lige helt lost.

Jeg går i seng…:ups:

Jeg mangler “fnis”-knappen igen :tihi: Spekulerede godt på, om det var det du mente, men var alligevel ikke helt sikker.

Sådan går det når man ikke passer sin seng :høhø:

( Og nu kan jeg kun tænke på " seksuelle præferencer" )

[QUOTE=Chicabee;536383]
( Og nu kan jeg kun tænke på " seksuelle præferencer" )[/QUOTE]

:klapper: