Pris på prøver?

Ja eftersom Vegas er begyndt at tisse hist og her,så skal hans urin undersøges ved dyrlægen.

Skal ‘‘samle’’ urin op fra ham. Hmm nemt :stuck_out_tongue:
Og så skal det så tages nogle prøver af. Men hvad koster det og evt.
behandling ?

Hvis jeg IKKE kan ‘samle’ urin op, skal han ind og have karteter op :frowning:
Hvad kommer det til at koste ?

Bare ca. pris. :slight_smile:

Det tror jeg du skal spørge din dyrlæge om - priserne varierer utrolig meget landet over :slight_smile:

Men altså … min dyrlæge kan få en urinprøve ved at trykke på blæren, så et kateder synes jeg lyder unødig voldsomt.

[quote=Vivi_Fletcher;136585]Det tror jeg du skal spørge din dyrlæge om - priserne varierer utrolig meget landet over :slight_smile:

Men altså … min dyrlæge kan få en urinprøve ved at trykke på blæren, så et kateder synes jeg lyder unødig voldsomt.[/quote]

Det var bare en ca. pris.

Ja det ved jeg så intet om :slight_smile: Men gør det ikke nas at få det trykket ud ? :?

Vi fik en kat undersøgt for blærebetændelse sidste år, og da sagde dyrlægen, at man ikke bare kunne samle urin op fra et eller andet tilfældigt sted, hvor katten havde tisset, fordi det skulle være helt sterilt.
Vi fik så at vide, at for at få taget en steril urinprøve, så skulle katten lægges i narkose, så man kunne trække urinen direkte ud fra blæren. Det gjorde vi så, og det kostede vist alt i alt 1600 kr.

Siden har jeg så hørt fra flere andre, at det burde slet ikke være nødvendigt, så om dyrlægen har taget r**** på os, det ved jeg ikke.

[quote=Miff;136589]Vi fik en kat undersøgt for blærebetændelse sidste år, og da sagde dyrlægen, at man ikke bare kunne samle urin op fra et eller andet tilfældigt sted, hvor katten havde tisset, fordi det skulle være helt sterilt.
Vi fik så at vide, at for at få taget en steril urinprøve, så skulle katten lægges i narkose, så man kunne trække urinen direkte ud fra blæren. Det gjorde vi så, og det kostede vist alt i alt 1600 kr.

Siden har jeg så hørt fra flere andre, at det burde slet ikke være nødvendigt, så om dyrlægen har taget r**** på os, det ved jeg ikke.[/quote]

Puha 1600… Det var dyrt. Men det er jo nok pga. narkosen.

Jeg har to gange fået taget urinprøve på en kat hos min dyrlæge. Den ene gang var jeg der under undersøgelsen, så der ved jeg, hvad der foregik - den anden gang kan jeg ikke lige huske, hvad der stod på regningen.

Første gang tog min dyrlæge en prøveudtagningsnål (har sikkert et finere navn) og stak den gennem bugvæggen ind til blæren og trak en urinprøve ud den vej. Ingen uro hos katten, ingen bedøvelse og en, to vupti havde han den prøve, der skulle bruges. Anden gang vil jeg tro, der blev brugt kateter (det var så også klinikkens anden dyrlæge), fordi Galliano i hvert fald havde været bedøvet. Men stadig mener jeg altså ikke, jeg gav meget mere end 6-800 kroner, alt inklusive (muligvis er det prisen ex. moms, jeg husker). 1.600 kroner for den omgang er meget dyrt :frowning:

Jeg fik taget urinprøve på en kat for et stykke tid siden. Dyrlægen holdt katten og klemte på blæren - og jeg skulle så holde en skål under og opsamle urinen.
Katten brød sig ikke om det, men jeg tvivler på det var smertefuldt - og alt andet lige foretrækker jeg de 30 sekunder med ubehag, fremfor en hel dag til at komme sig over narkosen.

Men desværre er der jo altså temmelig stor forskel på dyrlæger og deres formåen …

Jeg kan jo kun ærgre mig over, at vi ikke vidste det dengang, men vi har nu altid haft stor tiltro til vores dyrlægeklinik, så vi troede selvfølgelig, at de vidste bedst.

Skulle vi en anden gang få brug for at teste for blærebetændelse, så vil jeg da helt sikkert nævne de andre metoder, og hvis de ikke vil bruge dem, ja så er der jo muligheden for at gå til en anden dyrlæge. :slight_smile:

Hvis det skal tages ud med karteter skal han have lidt beroligende. Og det kan da ikke være så dyrt ? Eller hvad ?
Ved at for at få min mors hund (schæfer bla.) beroliget kostede det omkring 200,- så det må vel være lidt billigere ved en kat ?

Forresten. Hvor længe er katte urin ‘‘frisk’’ ? Altså hvor længe må der gå, fra at jeg har ‘‘samlet’’ det op, til at det skal afleveres ved dyrlægen ?

[QUOTE=J’Aime mon petit ami;136600]Hvis det skal tages ud med karteter skal han have lidt beroligende. Og det kan da ikke være så dyrt ? Eller hvad ?
Ved at for at få min mors hund (schæfer bla.) beroliget kostede det omkring 200,- så det må vel være lidt billigere ved en kat ?[/QUOTE]

Jeg tvivler på det er meget billigere end 200 kr.

Okay, underligt. Der skal vel ikke bruges ligeså meget ? :?

Tror altså selve medicinen koster 2 kr (eller noget i den stil ;)) - det man betaler for er dyrlægens tid og observation af dyret, der er bedøvet.

Min datter skal jævnligt aflevere en urinprøve fra sin kat Milton. Hun bruger en fuldstændig ren kattebakke, som hun fylder med noget specielt grus hun har fået hos dyrlægen. Gruset suger ikke urinen, men lader det flyde ned i bunden hvor man så bare kan hælde det ud i et glas. Gruset skal skylles og koges og er så klar til næste gang.
Knus Elin

Ps Milton bliver lukket ind på badeværelset indtil han har afleveret sin tissetår.

Nåå. Må jeg ikke bare tage ham med hjem med det samme ? Det gør vi da ved vores hund. Han får bare en ‘‘vågn op’’ sprøjte ?

[quote=Leopolds mor;136607]Min datter skal jævnligt aflevere en urinprøve fra sin kat Milton. Hun bruger en fuldstændig ren kattebakke, som hun fylder med noget specielt grus hun har fået hos dyrlægen. Gruset suger ikke urinen, men lader det flyde ned i bunden hvor man så bare kan hælde det ud i et glas. Gruset skal skylles og koges og er så klar til næste gang.
Knus Elin

Ps Milton bliver lukket ind på badeværelset indtil han har afleveret sin tissetår.[/quote]

Ja det nævnte min dyrlæge også, men de havde ikke mere, så det skulle først bestilles hjem.

Sikkert. Men stadig skal han da have stikket, han skal have taget prøven, han skal have vågn op sprøjten og dyrlægen skal tjekke at han er klar til at tage hjem.

Hvis dyrlægen nu i stedet trykkede ham på blæren, ville det tage ca 30 sekunder :wink:

[quote=Vivi_Fletcher;136615]Sikkert. Men stadig skal han da have stikket, han skal have taget prøven, han skal have vågn op sprøjten og dyrlægen skal tjekke at han er klar til at tage hjem.

Hvis dyrlægen nu i stedet trykkede ham på blæren, ville det tage ca 30 sekunder ;)[/quote]

Ja okay :slight_smile: Hehe.

Så har jeg en tid kl. 15.00 :slight_smile:
Til 735,- er det en okay pris ?

Det kan vist være anderledes, katten skal undersøges og det skal urinen også.

Held og lykke