Pris på tandrensning?

Mine katte er ved at være et par år og jeg kan se de har fået noget tandsten. Ved også at tænderne kan være et problem i racen, så jeg vil gerne have givet dem en tandrensning. Jeg forestiller mig det burde kunne gøres med noget beroligende herhjemme?
Hvad er normal prisen for sådan en omgang med to katte? De er begge vant til at blive håndteret af fremmede og kigget i munden, så jeg vil ikke have dem lagt i narkose med mindre det skulle være strengt nødvendigt…

Er der noget man kan gøre for at forbygge til en anden gang? Ud over at give dem noget med brusk og ben i…

En tandrensning foregår med ultralyd…det kræver, at katten er i narkose.

Ultralydsapparatet er på dyrehospitalet…det kan man ikke tage med hjem til kattene.

Hvis tænderne er et problem i din race, så er det en god ting, at få lavet en fuld tandrøntgen…her skal katten også være i narkose.
Mange problemer sidder nemlig under tandkødet, det kan man ikke se med det blotte øje. :frowning:

Min MCO-hun har fået lavet tandrøntgen på dyrehospitalet…dét var en god idé…hun havde nemlig skader i tandroden på en hjørnetand i undermunden, så tanden blev opereret ud.

Det havde dyrlægen ikke set, hvis jeg kun havde bestilt en tandrensning. :S

Pris…:besvimer:…dog dækkede Dyrekassen 80 % minus egenbetaling af selve prisen for tandrøntgen, fordi der var en diagnose på regningen, men selve operationen var for min regning + den ½ tandrensning hun også fik.

[QUOTE=Sim-Sim;1206851]En tandrensning foregår med ultralyd…det kræver, at katten er i narkose.

Ultralydsapparatet er på dyrehospitalet…det kan man ikke tage med hjem til kattene.

Hvis tænderne er et problem i din race, så er det en god ting, at få lavet en fuld tandrøntgen…her skal katten også være i narkose.
Mange problemer sidder nemlig under tandkødet, det kan man ikke se med det blotte øje. :frowning:

Min MCO-hun har fået lavet tandrøntgen på dyrehospitalet…dét var en god idé…hun havde nemlig skader i tandroden på en hjørnetand i undermunden, så tanden blev opereret ud.

Det havde dyrlægen ikke set, hvis jeg kun havde bestilt en tandrensning. :S[/QUOTE]

Også når de ikke er ældre? Tænkte bare en tandrensning som mennesker får :slight_smile:
Nå, det må jeg kigge lidt nærmere på. Hvad er normal pris for sådan en omgang med narkose? Er bare så bekymret for at der skulle ske noget så det ikke vågnede igen…

[QUOTE=fugl;1206852]Også når de ikke er ældre? Tænkte bare en tandrensning som mennesker får :slight_smile:
Nå, det må jeg kigge lidt nærmere på. Hvad er normal pris for sådan en omgang med narkose? Er bare så bekymret for at der skulle ske noget så det ikke vågnede igen…[/QUOTE]

Ja, FORL eller tandresorptioner kan ramme i alle aldre. Min huskat May har fået fjernet tænder af tre omgange fra hun var 4 år.
Jeg tror nok jeg at gav 2500 kr for sådan en omgang sidst, måske lidt mindre (der har muligvis været andet med i regningen)

[QUOTE=fugl;1206852]Også når de ikke er ældre? Tænkte bare en tandrensning som mennesker får :slight_smile:
Nå, det må jeg kigge lidt nærmere på. Hvad er normal pris for sådan en omgang med narkose? Er bare så bekymret for at der skulle ske noget så det ikke vågnede igen…[/QUOTE]

Min MCO er 8 år.

Hun kom lynhurtigt på benene igen, jeg betaler nemlig for at hun får væsketerapi under narkosen.
Knap 4 timer efter operationen var hun nogenlunde frisk igen…hun fik vådfoder kl 8 om aftenen og så sov hun i sengen - hele natten.
Næste morgen var hun klar igen, helt som hun plejer. :slight_smile:

Vores Gandie er til tandrensning hvert 1/2 år, han tåler ikke tandsten. Vi giver 1800,- incl røgten.

Alle katte bør få lavet tandrøntgen ved tandrensning, da FORL rammer op mod 50% af alle katte, uanset race.

Min Alban fik en tand ud pga. FORL/TR sidste sommer - da var han 2 et halvt kun. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad jeg gav…der var også tre katte på regningen, og alt muligt blandet sammen…

[QUOTE=Eife;1206853]Ja, FORL eller tandresorptioner kan ramme i alle aldre. Min huskat May har fået fjernet tænder af tre omgange fra hun var 4 år.
Jeg tror nok jeg at gav 2500 kr for sådan en omgang sidst, måske lidt mindre (der har muligvis været andet med i regningen)[/QUOTE]

Der skulle stå “som det også kaldes”, da det er samme sygdom, der bare har skiftet navn :slight_smile:

Jeg tror jeg gav 600 sidst Sugieh fik renset tænder, og katten SKAL i narkose. Det var uden røntgen.
Lucky er næste mand der skal have en tur, og han skal også have taget billeder. Jeg kender ikke prisen endnu, men forventer i omegnen af 1500,- Jeg vil i hvert fald ikke give mere, og min vet plejer at lytte godt efter :wink:

[QUOTE=Eife;1206853]Ja, FORL eller tandresorptioner kan ramme i alle aldre. Min huskat May har fået fjernet tænder af tre omgange fra hun var 4 år.
Jeg tror nok jeg at gav 2500 kr for sådan en omgang sidst, måske lidt mindre (der har muligvis været andet med i regningen)[/QUOTE]

[QUOTE=DK Sugieh;1206878]Jeg tror jeg gav 600 sidst Sugieh fik renset tænder, og katten SKAL i narkose. Det var uden røntgen.
Lucky er næste mand der skal have en tur, og han skal også have taget billeder. Jeg kender ikke prisen endnu, men forventer i omegnen af 1500,- Jeg vil i hvert fald ikke give mere, og min vet plejer at lytte godt efter ;)[/QUOTE]

Hold da op…det var godt nok billigt.

Prisen hvor jeg kommer, er 1420 kr for en tandrensning, jeg betalte dog kun ½ pris…tandrøntgen “full Mouth” er knap 13oo…incl moms. Hertil kommer narkose, præoperative blodprøver 847 kr…miljøtillæg, div materialer brugt under narkosen, overvågning osv osv…dertil operativ fjernelse af hjørnetand (en hjørnetand kan ikke bare hives ud)…sådan samlet mere end 6.000 kr - og min gode rabat er trukket fra.

De er dyre, men jeg betaler gerne for den sikkerhed jeg føler, når jeg skal have en kat i narkose hos dem.

Hmm, dækker katteforsikringerne på ting som tandrensninger/operationer mm? Kan forsikringerne betale sig, hvis kattene kun skal have tandrensning engang imellem, og ellers ikke fejler noget?

Forsikringen dækker ikke almindelige tandrensninger og tandfjernelse pga. TR/FORL osv.

Kun, hvis det er deciderede skader - som i knækkede tænder o.l. - TROR jeg, at de dækker.

:yikes::besvimer:

[QUOTE=Sim-Sim;1206892]…sådan samlet mere end 6.000 kr - og min gode rabat er trukket fra.

[/QUOTE]

Jeg havde 3 der fik tandrensning sidste år 1350 per styk inc. udtrækning af nødvendige tænder

Jeg gjorde så det at jeg fik en aftale med dyrlægen: alle vacc og 3 tanrensninger: pris? og indhentende så også tilbud og min egen vandt licitationen :-9

Jeg sparede en del på den konto. I år har 1 været til tjek der var gratis og ellers får de tjek om jeg synes de skal til dyrlægen. Hundene får børstet tænder sådan rimeligt regelmæssigt og det påstår dyrlægen han kan se, de har tandsten men så lidt at det ikke er behandlingskrævende. Kattene ser fine ud - de trives med vådkost

[QUOTE=Diana F;1206910]Forsikringen dækker ikke almindelige tandrensninger og tandfjernelse pga. TR/FORL osv.

Kun, hvis det er deciderede skader - som i knækkede tænder o.l. - TROR jeg, at de dækker.[/QUOTE]

Okay. Tja… Sandsynligheden for at de på et tidspunkt skal have alm. tdr/tandfjernelse er nok større, end knækkede tænder. Og så kan forsikringen nok ikke betale sig så godt. :slight_smile:

Jeg kunne ikke DRØMME om at droppe min forsikring! Det kan godt være, at det er træls, de ikke dækker tandsygdomme, men så dækker de til gengæld så meget andet. Og min økonomi kan IKKE bære (igen) at stå med en regning på over 13.000 kr :S

Jeg vil heller ikke skulle være nødt til at aflive et af mine dyr, fordi jeg ikke har råd til at behandle en skade/sygdom.

Så her i huset er ALLE forsikrede - og det bliver de ved med at være. :wink:

Checkede i øvrigt lige min regning fra sidste år - den inkluderer tandrens med ultralyd på to katte, tandrøngten (2 optagelser på hver mis), én tandekstraktion på én mis samt diverse antibiotika, smertestillende, materialer osv. Og det blev knapt 4000 kr.

Fordi du er så heldig, at dine katte ikke fejler noget i dag :slight_smile: …så kan tingene hurtigt udvikle sig og dét koster.

Jeg har ikke tegnet forsikring på mine, fordi det skal kunne betale sig…for det er jo ensbetydende med, at kattene har været syge og det ønsker jeg ikke.
Jeg ville helst være forsikret uden nogensinde at skulle bruge min forsikring…ligesom min indboforsikring, den blev tegnet i 1975 og jeg har aldrig haft én eneste skade…aldrig haft indbrud, aldrig fået stjålet en cykel. Jeg håber, det fortsætter sådan. :kryds:

Forsikringen dækker ikke almindelig tandrens i narkose, men i mit tilfælde skulle katten have taget tandrøntgen og der var desværre “gevinst”…én hjørnetand skulle ud…så dækker Dyrekassen narkose, præoperative blodprøver, den væske hun fik som drop under narkosen, tandrøntgen (fordi resultatet var en diagnose, tandresorptioner) den medicin dyrehospitalet indsprøjtede i katten mens hun var der…men de dækker ikke selve den operative fjernelse af tanden eller den halve rensning af de resterende tænder.
Alt er specificeret ud på regningen…så Dyrekassen kan se, hvor de skal dække…de dækker med 80 % minus egenbetaling på 600-et-eller-andet.

Du kan se mere om kattesygekasse på Dyrekassens hjemmeside. :slight_smile:

Nej forsikringen dækker nemlig ikke tænderne desværre. Det er der vist ingen der gør, fordi det er så normalt at katte skal have ordnet tænder en gang imellem så det er en forventet omkostning tror jeg… Men det er jo bare sådan det er hvis det er det der skal til, de siger jo desværre ikke til hvis de har ondt, dumme kræ :slight_smile:

Så i får allesammen tjekket alle katte med røgten eller ultralyd hvad det er hvert år, uanset om der er symptomer på noget?

[QUOTE=catsanddogs;1206921]Jeg havde 3 der fik tandrensning sidste år 1350 per styk inc. udtrækning af nødvendige tænder

Jeg gjorde så det at jeg fik en aftale med dyrlægen: alle vacc og 3 tanrensninger: pris? og indhentende så også tilbud og min egen vandt licitationen :-9

Jeg sparede en del på den konto. I år har 1 været til tjek der var gratis og ellers får de tjek om jeg synes de skal til dyrlægen. Hundene får børstet tænder sådan rimeligt regelmæssigt og det påstår dyrlægen han kan se, de har tandsten men så lidt at det ikke er behandlingskrævende. Kattene ser fine ud - de trives med vådkost[/QUOTE]

Hvor sender du det i licitation? Har brugt den samme dyrlæge de to gange jeg har haft brug for det. Tror ikke han tager sig overbetalt ham jeg brugte sidst, men det er rart at høre hvad andre giver for at have noget at sammenligne med :slight_smile: Kvaliteten skal selvfølgelig være i orden uanset hvad…
Fik af vide af en tandlæge at kattene skulle have børstet tænder hver eneste dag hvis det skulle have nogen effekt, og det ved jeg med mig selv at jeg ikke får gjort så jeg har slet ikke startet på at børste tænder på dem. Men det lyder også næsten som om at det der foel er noget som kommer “nede fra”, det er ikke noget man kan forebygge ved tandbørstning eller kost?