Prisen på et kuld

Der var på et tidspunkt en på kattegalleri, der meget gerne ville vide hvad det kostede, så jeg regnede ud på mit første kuld.
Det var baseret på de ting decideret købt ind til kuldet, tørkost + vådfoder, og ikke det jeg allerede havde, eller det rå… Og så et løst overslag på gruset, sat lidt lavere end jeg egentlig tror det er. Herunder ikke medregnet de ting, der er købt ind til mange kuld, og ikke dette specifikke kuld
Mit regnestykke for 4 killinger blev lige knap 14.000 kr :slight_smile:
Herunder en enkelt gang dårlig mave der kostede 600 kr, og ellers ingen ekstra udgifter :slight_smile:

Lige for at være nysgerrig… Hvor langt ville du køre for at afl en killing? Er det over hele landet eller hvordan? :slight_smile:

I princippet, ja. Til udlandet (medmindre det er Skåne) er det dog en en anden snak :slight_smile:

Ok :slight_smile: Troede du måske kun gjorde det på Fyn :slight_smile:

Hvorfor lige Skåne? :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;1017377]Ok :slight_smile: Troede du måske kun gjorde det på Fyn :slight_smile:

Hvorfor lige Skåne? :)[/QUOTE]

Nu bor jeg i Nordsjælland, så jeg ved ikke, hvor du har det med Fyn fra? :slight_smile:

Øresundsbroen er ca. 100 kroner billigere hver vej end Storebæltsbroen, så udgiften ved at køre en killing til Skåne er lavere end for at køre en killing til Fyn :slight_smile: Klargøringsomkostninger (pas, rabiesvaccine) skal køber selvfølgelig betale.

[QUOTE=Temple Bar;1017381]Nu bor jeg i Nordsjælland, så jeg ved ikke, hvor du har det med Fyn fra? :slight_smile:

Øresundsbroen er ca. 100 kroner billigere hver vej end Storebæltsbroen, så udgiften ved at køre en killing til Skåne er lavere end for at køre en killing til Fyn :slight_smile: Klargøringsomkostninger (pas, rabiesvaccine) skal køber selvfølgelig betale.[/QUOTE]

Jeg kiggede vist ikke helt godt nok på kortet da jeg googlede Slangerup :ups:

Men det giver helt mening så med Skåne :slight_smile: Var fordi jeg troede du boede på Fyn at jeg syns Skåne var underligt :slight_smile:

Jeg har stor respekt for jer der afleverer jeres killinger :slight_smile: Det er en ting jeg bare helst vil være fri for :slight_smile: For jeg kan sagtens vande høns, når de tager afsted herfra. Skulle jeg aflevere dem, kom de 99% med hjem igen :ups:

Jeg har afleveret én killing til en køber, og den har det fantastisk, men dét gør jeg dælme helst aldrig igen :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1017392]Jeg har stor respekt for jer der afleverer jeres killinger :slight_smile: Det er en ting jeg bare helst vil være fri for :slight_smile: For jeg kan sagtens vande høns, når de tager afsted herfra. Skulle jeg aflevere dem, kom de 99% med hjem igen :ups:

Jeg har afleveret én killing til en køber, og den har det fantastisk, men dét gør jeg dælme helst aldrig igen :)[/QUOTE]

Ja, det er jo sjovt som vi alle er forskellige :slight_smile: Jeg foretrækker langt at tage ud med dem og lige blive et par timer, da jeg så selv kan se at killingen har det godt, og er glad og sådan mere eller mindre faldet til, når jeg tager afsted :slight_smile: Hellere det end “uvished” og så tror jeg også at deres oplevelse bliver bedre af lige at have en “støttepædagog” de første timer :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1017392]Jeg har stor respekt for jer der afleverer jeres killinger :slight_smile: Det er en ting jeg bare helst vil være fri for :slight_smile: For jeg kan sagtens vande høns, når de tager afsted herfra. Skulle jeg aflevere dem, kom de 99% med hjem igen :ups:

Jeg har afleveret én killing til en køber, og den har det fantastisk, men dét gør jeg dælme helst aldrig igen :)[/QUOTE] åhh jeg synes netop det er nemmere at aflevere, for jeg tager derfra med et fint billede i mit hoved af en killing som løber selvsikkert rundt i sit nye hjem, netop fordi den havde den ekstra ballast med, ved at have mig med på sidelinien.

Jeg har afleveret én killing til en køber, og den har det fantastisk, men dét gør jeg dælme helst aldrig igen :)[/QUOTE]

Tænk jeg har det lige modsat - det hjælper mig at se hvordan killingen indtager sit nye hjem og forstillingerne om den kan sidde i vindueskarmen og kigge ud på livet udenfor, slænge sig i sofaen eller hvad den nu finder på. Er der andre katte kan jeg læse signaler og berolige den nye ejer - og jeg kan advare mod evt ting der kunne være uhensigtsmæssige med en killing i huset.

Jeg ville ikke kunne klare at sige farvel ved min hoveddør.

Og har jeg ikke lyst til at køre til Ålborg kan jeg lade være at sælge - er det for dyrt kan jeg bede om at få en del af udgifterne dækket

Ja, og de fleste bliver ret glade for og “benovet” over at man gider tage turen, så de vil gerne hjælpe, hvor de kan :slight_smile:

Det er bestemt ikke kørselsudgifterne der afgør om jeg vil aflevere, det er simpelthen fordi jeg er en tudemarie, og det ønsker jeg egentligt ikke være i andres hjem :slight_smile:
Så mine små må hentes, og kun i særtilfælde kan de afleveres :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1017457]Det er bestemt ikke kørselsudgifterne der afgør om jeg vil aflevere, det er simpelthen fordi jeg er en tudemarie, og det ønsker jeg egentligt ikke være i andres hjem :slight_smile:
Så mine små må hentes, og kun i særtilfælde kan de afleveres :-)[/QUOTE]

Og det er formodentligt heller ikke det der giver killingerne en god start, med en opdrætter der tuder hele vejen igennem :høhø:

Jeg syntes at det var en skøn ting at Milou og Theo blev afleveret her af opdrætteren.
De var trygge og nysgerrige da de kom ud af kassen, og vi havde god tid til at iagttage dem, mens vi ordnede papirer og snakkede om deres forskelligheder osv. Der var mange små anekdoter om dem hver især, som opdrætter kom i tanke om, nu hun så dem indtage deres nye hjem, og der var på intet tidspunkt tegn på at de var utrygge eller nervøse ved noget som helst. Hun var her 1-2 timer, og jeg vil klart foretrække at få dem “leveret” hvis/når jeg skal have kat/te fremover :slight_smile:

Altså, nu skal jeg måske i fremtiden dele hjem med Irish Ale og Hansi, og jeg er glad for at jeg kan besøge dem hos deres “mor”, og så tage dem med hjem samme dag.

Det er rart at kunne besøge dem i deres hjem, og se hvordan de opfører sig dér.
For mig er det egentlig af mindre betydning om de skal hentes eller bliver leveret. :slight_smile:

Og jeg har så ingen problemer med at visse katteracer koster mere end andre.
Er godt klar over at jeg skulle have betalt en halv bondegård, hvis jeg skulle købe Ale og Hansi som killinger/ungdyr.

Det med de fantastiske voksne omplaceringskatte er noget af det, man opdager ved at få sig et netværk i katteverdenen. :wink:
KG og udstillingsbesøg er et godt sted at starte.

Nope :slight_smile: Og jeg tuder når der er vinket farvel :slight_smile: Så skal jeg altså have kat tæt på mig, så er det ikke så slemt :slight_smile: Men at sidde alene i en bil hjem eks. fra øen, det ville aldrig gå :tihi:

Hihi jeg husker tydeligt da jeg afleverede Abasi, der blev knebet flere tårer end sædvanligt, for han var noget ældre. Og da jeg satte mig i bilen, så kom der lige en Rasmus Seebach sang, så tårerne de flød. Men det var derefter hurtigt overstået for jeg vidste jo at min skønne basse ville få det godt hos Ingrid, lige som Asani.

Og så ved du jo, at du kan komme at se til ham, når du har lyst :slight_smile: (Han har lige nu for travlt til at sende en hilsen. Han tumler med Chili :thumbup:)

Fordi vi ikke kan lade være!

For mit vedkommende er jeg “Opdrætter i hjertet” , så jeg bliver bare ved…fordi jeg bare ikke kan lade være. Fordi jeg vil se hvad næste generation bringer!