Prisstigninger hos dyrlægerne

Helt enig:rock:…min dyrlæge hører nok til i den billige ende (tror nu generalt, at dyrlæger her oppe i nørrejyde land er billigere end i resten af landet)

Jeg bedømmer en dyrlæge på, hvordan han håndtere mine katte, hvordan han opfører sig overfor mig, hvordan han taler til mig og jeg sætter specielt pris på en dyrlæge, der erkender at han ikke ved alt og henviser til andre der har større erfaring med sygdommen/problemet…prisen er overhovedet ikke med i min overvejelse…var den, så havde jeg såmen nok valgt Thomsen, som bor lige rundt om hjørnet…

Så vidt jeg kan se, så har vi sidst givet 535 for sundhedscheck + vaccine for første kat, halvdelen for efterfølgende

En alm. konsultation koster 557,50.

Jeg tror ikke, at prisen er steget siden, men det er egentlig også uvedkommende, da vi er glade for stedet og trygge ved dyrlægerne, så vi betaler gerne omend ikke med et smil. Men det er vigtigt for os, at vi er trygge ved stedet.

[quote=Quanti´s;205989]Men det er vel bortskaffelsen af det aflivede dyr man betaler for mon ikke ??
[/quote]

vi betalte 588 for en aflivning sidste år, og vi fik ham altså med hjem og begravede ham i baghaven, så der var ikke meget bortskaffelse over det. Så vidt jeg kan se på fakturaen, så betaler man for en konsultation + for “medicinen”.

Jeg går såmen heller ikke så meget op i prisen, men jeg går op i, at jeg kan få en regning, hvis jeg ikke har penge her og nu og hvis dyrlægen ikke er pengefikseret vil de også behandle dyret, selvom de skal vente imellem 0 dage ( betalt via netbank ved hjemkomst ) og 3 uger med pengene.

Min dyrlæge kan man snakke afdragsordning med, hvis man på forhånd ved, at det kan blive dyrere end man lige har råd til:rock:

Da han var herude og VAC hele bundet fortalte jeg ham, at jeg var blevet singel…hver gang jeg siden har været oppe hos ham efter foder eller har fået undersøgt kat, spørg han, om jeg vil betale nu eller have et par girokort med hjem…han tror vist jeg er på vej til fattiggården pga. alle de katte:tihi:…han er nu sød-høhø

Hehe, jeg har aldrig prøvet at spørge om en regning. Jeg trækker bare dankortet og lukker øjnene, imens jeg skriver under på kvitteringen - næsten :wink:
Men jeg oplevede, da Amira skulle steriliseres, og jeg var lidt nysgerrig efter prisen… altså bare for at have en ide om, hvad det ville koste. Der gik veterinærsygeplejersken meget op i, at jeg altså sagtens kunne få en afdragsordning, hvis det var, at det slet ikke var noget problem, og at jeg i min alder vel også var studerende og blabla :smiley: Jeg måtte berolige hende med, at det altså ikke var pengene, der var problemet, og at hvis det var så svært at give et overslag, så skulle hun ikke spekulere på det.
Nå ja, at jeg så aldrig har hørt om en dyrere sterilisation, det er så en anden side af sagen… dengang havde de ikke indført studierabat.

Vores dyrlæger plejede heller ikke, at have problemer med, at udlevere et girokort, men det var før de fusionerede.
Vi havde en uheldig periode med mange dyrlægebesøg lige i rap og hvis man spurgte om en regning skulle man ringe til administrationen- derover fik man så en ordenlig skideballe for at stille det spørgsmål. De sidste par gange skulle banken betale regningen via budgetkontoen og derfor skulle jeg have en regning med.
Har ikke dankort og er fornyligt røget i RKI, så kan ikke rigtigt få et overtræk i banken, men jeg er holdt op med at spørge om regningen, men har bare sagt til dyrlægen, at jeg skal have en regning med, når de har færdigbehandlet dyret og så har der kun været lidt brok fra dem.

Har kun delt en regning op en gang og det var da vores daværende labrador fik hjernehindebetændelse. Hun blev behandlet på Gistrup dyrehospital og det kostede knapt 4000 kr.- den regning fik jeg delt i 2, selvom det var den første gang vi var der. Det var nemlig dem, der havde vagten, da vi ringede.

[QUOTE=JulleML;207443]
Ved vores dyrlæge er det sådan, at man ikke bare kan ringe ned og sige at nu har katten fået orm eller øremider og man ønsker ormekur eller øredråber. Der skal man bestille tid og møde op på klinikken. Så er de første 500kr væk. Og det er for en behandling der koster omkring 100kr.

Det er ting som disse jeg syntes der er tåbelige.[/QUOTE]

Hvis en dyrlæge udskriver medicin til dit dyr og det viser sig, at være en fejlbehandling, er det dyrlægen, der står til ansvar for det. Alene af den grund, kan jeg godt forstå, at dyrlægen vælger at se patienten før de behandler.

Når det så er sagt, kan man hos mange dyrlæger klare meget pr telefon, men det forudsætter, at dyrlægen kender en godt og ved, hvad man står for.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;207712]Hvis en dyrlæge udskriver medicin til dit dyr og det viser sig, at være en fejlbehandling, er det dyrlægen, der står til ansvar for det. Alene af den grund, kan jeg godt forstå, at dyrlægen vælger at se patienten før de behandler.

Når det så er sagt, kan man hos mange dyrlæger klare meget pr telefon, men det forudsætter, at dyrlægen kender en godt og ved, hvad man står for.[/QUOTE]

Synes egentlig også at der er en vis tryghed, i at dyrelægen gerne vil se katten, før han skriver recepter ud. :ok:

Min dyrelæge bruger også e-mail, så hvis jeg er sikker på at det f.eks. er øjenbetændelse, så tager jeg lige et billede og sender med :tihi: så får jeg nemlig salven, uden at skulle hele vejen til frederiksberg for så lidt.

Det lyder som en helt almindelig pris…
Nanna blev neutraliseret i december sidste år - på samme klinik i København, som vi også har brugt til Dise og Sif.
Prisen lød på knap 4200 kr + opfølgende besøg 10 dage senere for at få taget evt tråde. behandlingen inkluderede naturligvis også antibiotika og smertestillende. Dyrlægen bruger “den nye narkose” (kan ikke huske hvad forskellen er, bortset fra at dyrene vågner hurtigere), noget som også har betydning for prisen.

Dise blev neuraliseret samme sted for ca 5 år siden - da kostede det 3700 kr…
Og da Sif for ca 9 år siden blev fixet samme sted kostede det knap 3200 kr…
En prisstigning på knap 1000 kr over ca 9 - 10 år synes jeg faktisk er ganske rimelig :slight_smile:

Andre steder her i København har meget anderledes priser… fx koster det ca 6500 kr på den klink som ligger meget tæt på os… og det vil jeg simpelthen ikke betale for en behandling som er fuldstændig identisk med hvad jeg kan få næsten 2000 kr billigere et andet sted! Og hvor jeg (naturligvis) er helt tryg ved at lade mine dyr behandle…

Vil da så lige sige at vores dyrlæger er ikke rene tyveknægte. Da Julle blev aflivet den 30 december, betalte vi ikke vagtlægegebyret. Meget flink gjort af dem. Måske fik dyrlægen ondt af fordi Lasse og jeg stod og tudede om kap så snot og tårer stod ud af hovedet af os.

Og dyrlægen var utrolig rar. Han spurgte om en masse ting. Blandt andet om hvordan Julle´s brødre og søskende var, om de så sunde ud osv. Og han gjorde utrolig meget ud af at forsikre os om at det ikke var os som havde gjort noget galt. Det er blandt andet en af grundene til at jeg er utrolig glad for de dyrlæger:)

[quote=JulleML;207743]Vil da så lige sige at vores dyrlæger er ikke rene tyveknægte. Da Julle blev aflivet den 30 december, betalte vi ikke vagtlægegebyret. Meget flink gjort af dem. Måske fik dyrlægen ondt af fordi Lasse og jeg stod og tudede om kap så snot og tårer stod ud af hovedet af os.
[/quote]

Lige netop i denne situation vil de fleste dyrlæger nok hive deres medmennekselighed frem. Veterinærsygeplejesken var skam også vældig sød, da jeg havde hende i røret i sidste uge og tudbrølede fordi vores kanin lige var død for øjnene af os.
Fordi klokken var 10 min. i 16 vil de dog smide mig helt til Ålborg, i stedet for, at lade mig køre de kun 20 km. til Års- vi nåede så ingen af delene… :ked:

Så nej, synes ikke jeg har mødt meget velvilje fra dem igennem de sidste 5 år…

[quote=Mette Mejdahl;207514]Pyha - jeg har lige talt med min mor i telefonen.

Hendes hund har lige fået underlivsbetændelse (åben) og skal steriliseres i morgen pga. af det.
Dyrlægen har givet et prisoverslag på 4500 - 5000 kr.!!

Dét synes jeg godt nok er DYRT!

Jeg ved godt at det er en stor hund og at det er “akut” (jég mener ikke dyrlægen kan tage prisen for en akut opp. når de vælger at vente til i morgen), men jeg synes godt nok det lyder dyrt alligevel!

Har søgt lidt på nettet og kan se at det umiddelbart også ér dyrt, så jeg har bedt min mor ringe til en anden klinik i byen og få en pris derfra.

Hvad siger I andre, lyder det rimeligt at en Sterilisation på en stor hund, skal koste 4500 - 5000 kr.?

/Mette
PS. min Mor bor i Esbjerg og vi har derfor ikke samme dyrlæge - jeg synes det er for langt at fragte en hund der er syg og har ondt (hun har fået smertestillende, antibiotika og beroligende)[/quote]

Hos min dyrlæge koster Sterilisation, hund 3400kr…
Pris inkluderer gratis kontrol efter 10 dage på klinikken

Måske hun skulle køre hunden til Møldrup? Hvis den ikke er for syg til det naturligvis.

Jeg synes godt om dem - der er dygtige klinikdamer, som er enorm gode ved dyrene og ejerne og de er åbne for spørgsmål og forklarer en masse til en.

Der er to mandlige dyrlæger, som begge er dygtige - især Torben er god til kat. Også er der en ny kvinde, som er ung og nyuddannet og enorm vidende og dygtig til kat.

Jeg var der også med min hund et par gange - det dyr håndterede de også helt fantastisk.

Skal dyret indlægges, så sætter ejer det selv i buret, og de lægger katten i narkose i kassen, hvorefter den først tages ud, når mis sover. Når de er færdige, så vågner mis i kassen igen. På den måde er det meget lidt stressende.

Jeg kan kun anbefale Møldrup.
De ligger på landet, men regner bestemt katten for noget. I mange år har de deltaget i indfangning og mærkning plus sterilisering af vilde katte med Kattens Værn og Kommunen. De er meget OBS på kattens status og tager ofte en laaang snak med bønder med fertile katte ved jeg. Deres argumenter er så gode, at det ofte lykkes at få ejeren overtalt til en neutralisering.

Det kan jeg godt lide:-)

MVH

Jeg har lige betalt kr. 601,50 i dag, hvor jeg måtte afsted med stakkels Tjalfe, der igen har problemer med galden. De 93 kr. var for medicinen der blev brugt og antibiotikaen jeg fik med hjem.

Update på min mors hund - Tak for svarene til jer alle!

Min mor spurgte til prisen hos dyrlægen da hun indleverede hende i går til Sterilisation - hun havde forinden ringet til en anden dyrlæge i byen og kunne der få en ster. til 3600 kr.
De forklarede så at grunden til at det kommer op i ca. 5000 kr. er at hunden har livmoderbetændelse og at det er en del sværrere at opp. når der er infektion + der skal bruges mere medicin.

Evi (hunden) fik fjernet livmoder mv. i går - den vejede 1½ kg!!!
(normalt for en stor hund er ca. 200 gram)

Så jeg skal da lige love for at der var betændelse! - stakkels “Evihed”

Hun skal være indlagt til i eftermiddag, så hun er godt ude af narkosen og er kommet lidt ovenpå :slight_smile:

/Mette

Åhh, den stakkels vovse. Håber hun snart er frisk igen.

Hmm. Vi bruger Avedøre dyreklink, de er super søde og dygtige og kan virkelig forlare hvad de gør og hvorfor så man forstår dem. Har lige været nede med alle 3 her til morgen til kontrol af ører og slap med 510 kr. samlet så syns ikke vi kan klage.

Hiver lige den her op igen og vil lige takke Helle for, at anbefale Møldrup Dyreklinik. Vi har jo lige fået kastreret 2 kaniner og klippet Leo derude. Det var så skønt, at det var den dyrlæge ( Stefan svjh ), de havde fikset kaninerne, som også fjernede trådene igen og de var så begejstret for vores store kaniner- de er vist mere vant til, at behandle dværgkaniner.

Dagen efter kaninerne var færdige måtte vi jo desværre afsted med vores lille gris ( marsvin ), som de desværre ikke kunne redde. Vi skulle så heller ikke køre de 80 km. frem og tilbage for, at betale med det samme. De ville bare sende regningen til os.

Køreturen derud er længere, men synes det er rart, at der ikke er ret mange ansatte derude, så de hurtigt lære en + ens dyr at kende.