Problemer med Anton

-kramer

Jeg er sikker på du finder en løsning

:trøster:

:kram:

Annie prøv at læse mit indlæg igen (nr. 13) og overvej lige at prøve Nervosyl.

Det har virket på den hankastrat jeg havde/har, som i en periode blev stresset og nervøs pga. de andre katte.
Han strintede også og havde “kampe” med de andre katte … mest pga. hans, på daværende tidspunkt, egen usikkerhed.

Don’t give up :trøste:

Det skal nok gå!! - Du finder en god løsning!!

:kram:

Jeg har også haft problemer med en kat, der trivedes dårligt, var frustreret og strintede allevegne. Zylkene hjalp en tid, men så nægtede han at spise pillerne, uanset hvad jeg gjorde.
Jeg har svært ved at omplacere en kat med den slags problemer (kan ikke forestille mig, at nogen ville have lyst til at overtage problemerne), så jeg overvejede efterhånden, om aflivning var løsningen. Men i stedet fik han lov at være udekat, og det hjalp utrolig meget (han har hele tiden haft adgang til indhegnet have, men nu får han lov at gå frit). Han har været udekat i et år nu, og problemerne er så godt som væk. På det sidste har han dog desværre strintet på yderdøren nogen gange, når vi ikke har lukket ham ud hurtigt nok (efter hans mening).

[QUOTE=Else;614299]Jeg har også haft problemer med en kat, der trivedes dårligt, var frustreret og strintede allevegne. Zylkene hjalp en tid, men så nægtede han at spise pillerne, uanset hvad jeg gjorde.
Jeg har svært ved at omplacere en kat med den slags problemer (kan ikke forestille mig, at nogen ville have lyst til at overtage problemerne), så jeg overvejede efterhånden, om aflivning var løsningen. Men i stedet fik han lov at være udekat, og det hjalp utrolig meget (han har hele tiden haft adgang til indhegnet have, men nu får han lov at gå frit). Han har været udekat i et år nu, og problemerne er så godt som væk. På det sidste har han dog desværre strintet på yderdøren nogen gange, når vi ikke har lukket ham ud hurtigt nok (efter hans mening).[/QUOTE]

Anton kommer aldrig til at gå frit.

Hvis vi ender der hvor Anton skal omplaceres bliver det nye hjem gjort fuldt ud opmærksomme på hans strinte problem og stopper han ikke ved en flytning så tager jeg ham hjem igen og går selv den tunge gang til dyrlægen.

[QUOTE=Lindvig;614145]Annie prøv at læse mit indlæg igen (nr. 13) og overvej lige at prøve Nervosyl.

Det har virket på den hankastrat jeg havde/har, som i en periode blev stresset og nervøs pga. de andre katte.
Han strintede også og havde “kampe” med de andre katte … mest pga. hans, på daværende tidspunkt, egen usikkerhed.

Don’t give up :trøste:[/QUOTE]

Hanne hvad er forskellen på Zylkene og nervosyl? Jeg må indrømme at jeg har svært ved at tro det skulle virke når Zylkene ikke gør.

Jeg kan sagtens forstå, du kan have dine tvivl mht. om nervosyl vil kunne hjælpe, når Zylkene ikke har haft den gode virkning hos Anton …
men Zylkene og Nervosyl er 2 meget forskellige produkter.

Zylkene er udvundet af ko-mælk.
Nervosyl er udvundet af blomster og planter.

Zylkenes beroligende virkning skyldes Alpha-casozepin.
Læs mere her: http://www.zylkene.dk/om_zylkene/melks_beroligende_effekt/

Nervosyl er et homøopatisk lægemiddel … (oral opløsning)
Det indeholder: Belladonna, Chamomilla, Ignatia amara, Passiflora, Theridion, Tilia europaea og Valerinia.

Nervosyls virkning indtræder hurtigere end Zylkenes gør (IMO og ifølge min erfaring) måske fordi Nervosyl er orale dråber.

Jeg kan selvfølgelig ikke sidde her og garantere dig, at det vil kunne hjælpe Anton, men det er måske et forsøg værd?
Selv har jeg oplevet, at Nervosyl har hjulpet 2 af mine katte i perioder, hvor de af den ene eller anden grund var stressede.

Et lille eksempel fra den virkelige verden :høhø:
Nogle af vores venner havde en kat, der var meget filtret i pelsen. De kunne ikke komme til katten, fordi den havde ondt (pga. kotte-lotterne) og fordi den var stresset/angst.
De havde prøvet til flere gange, men måtte opgive fordi katten gjorde for meget modstand og det ville de ikke byde den.
De var nået dertil, at så måtte katten lægges i narkose og trimmes.
De fik noget Nervosyl af mig til katten … manden var MEGET skeptisk, og syntes faktisk, at det var spild af tid og energi, at hente Nervolys hos mig.
Men never mind, hvis konen ville køre ud til mig og hente det, så var han villig til at prøve det.
Dagen efter ringede vores venner og manden måtte indrømmede, at han bøjede sig i støvet :høhø: Nervosyl havde hjulpet på katten, der efter ca. en lille times tid blev mere rolig, og herefter kunne de langsomt begynde at klippe/trimme dens pels.

Pyha - det blev en længere smørre :slight_smile: Håber du hang på :slight_smile:

Beslutningen er truffet…

Til aften blev Anton jagtet af alle vores 4 fertile NFO´er og fik tæv så han havde flere løse totter pels stikkende ud, inden vi fik dem stoppet (det var i haven). Jeg tror ikke længere på at situationen ændrer sig når Altas killinger er flyttet hjemmefra, og jeg frygter det starter forfra næste gang vi skal have killinger.

Anton fortjener bedre og skal derfor have et nyt hjem.

Det gør mig ondt Annie, men tror det er den bedste løsning for dejlige Anton.

Nu skal vi bare finde et godt hjem til ham, og det skal nok lykkedes.

Det lyder som den rigtige beslutning for Anton, selv om den svær og hård for jer :trøste:

Jeg er sikker på det er den rette beslutning for Anton, selv om jeg har været lidt længe om at tage den. Jeg elsker ham jo…

Især Vivis ord gav mig virkelig noget at tænke over:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;613448]Var Anton min kat, ville jeg klart overveje, om han trives i sit hjem.
Prøv at kig godt på ham - fra hans vinkel - og vurder om han ville have det bedre et andet sted.[/QUOTE]

[QUOTE=DK Thomani;630560]Beslutningen er truffet…

Til aften blev Anton jagtet af alle vores 4 fertile NFO´er og fik tæv så han havde flere løse totter pels stikkende ud, inden vi fik dem stoppet (det var i haven). Jeg tror ikke længere på at situationen ændrer sig når Altas killinger er flyttet hjemmefra, og jeg frygter det starter forfra næste gang vi skal have killinger.

Anton fortjener bedre og skal derfor have et nyt hjem.[/QUOTE]

Hvor gør det mig ondt! :ked: :trøste:

Hvis jeg havde plads, kunne Anton flytte herhjem i morgen, og nyde livet med to andre kastrater.
Men det går desværre ikke. :frowning:

Jeg håber sådan, at du finder et godt hjem til ham. Han er godt nok en af de lækreste katte jeg længe har mødt. :slight_smile:

det gør mig ondt at hører, det er aldrig sjovt at skulle af med en kat.

At elske er også at kunne give slip. :slight_smile:
Jeg håber, du finder det helt rigtige hjem til ham. :kryds:

Jeg kender jo godt det med at sådan en beslutning er lang tid undervejs - og også, at lige pludselig, så er den taget for én, for her var grænsen. Og den har I nu nået, så nu håber jeg, der kan findes et hjem til Anton, hvor han kan hygge sig uden at blive mobbet og stresset. Han er jo en dejlig dreng, så det bør kunne lade sig gøre :smiley:

Han er jo en superflot fyr, så mon ikke det er til at finde et godt hjem til ham :slight_smile:
Held og lykke med det.

Det gør mig sååå ondt på dine vegne Annie :trøste:
Jeg er dog helt sikker på, at du vil finde ham et super godt nyt hjem, hvor han får lige så meget kærlighed, som han har fået af jer :hjerte:

Det gør mig ondt for jer, men jeg tror det er den rigtige beslutning -kramer

Når Timbaland flytter hjemmefra flytter Anton med ham :juhu: :wehu: :thumbup: