Projekt "kattealtan"

:thumbup: GLS var lynhurtige og kom i dag med kattenes julegave - et kattetræ og et net til at sætte ud på altanen :slight_smile:

Da jeg jo havde “hjælp” på her i eftermiddag, så gik jeg i gang… (hjælp er så meget sagt:høhø: 3 mænd som står med en øl i hånden og kloger på, hvad jeg skal gøre:klapper:)

første trin - pakke papkasserne op og finde tingene frem, hvor Unni selvfølgelig var til STOR hjælp :slight_smile:

kradsetræet

pludselig følte jeg mig lidt overvåget :uha:

Unni fandt lidt at lege med, mens jeg samlede træet

træet samlet - overvejer dog, at pille et trin af, da den er mere end rigeligt høj ud til altanen :slight_smile:

Det skulle naturligvis inspiceres og musen dræbes :høhø:

Unni sad på træet ude på altanen, mens jeg satte det hele op - det var godt med lidt fornuftig råd fra den kant :ok:

er lidt stolt af, så pænt lige og stramt jeg har fået det sat op - på øjemål endda :ups:

så nu nyder Unni især at være derude - Yasha var der lige kortvarigt, men gik så ind i varmen igen:tihi: Radiatorsengen fungerer perfekt som “skjul”, når man kigger på fugle, og så hænger den perfekt derpå :smiley:
(og tag jer ikke at ølkassen - den er fra indflytningsfesten og holder det hjørne af nettet nede, indtil jeg finder en anden løsning:tihi: )








ja - Yasha gik ind og nød udsigten… han sku jo nødig komme til at fryse

Et billede taget inde fra lejligheden gennem vinduet - Unni sidder der endnu, selvom det er blevet mørkt :klapper:

jeg forstår nu godt hun sidder derude - det er langt bedre udsigt her, end der var inde på valdemarsgade

er SÅ glad for, at jeg brugte de 275 på træ og net :thumbup: det er nok ikke det, som bliver mest brugt her i vinter, men nu er det klar til foråret :thumbup: der skal lige en seng eller to mere til at hænge derude, så der er flere liggesteder:)
og så skal der lukkes af med en stolpe af en slags i bunden, så de ikke kan kravle ind under nettet.
men indtil nu virker det som et sted kattene kan komme ud, uden at jeg skal holde dem i poten konstant :tihi: Nu kan de spise kyller, uden kyllerne ryger ud over kanten! :klapper: og jeg kan ENDELIG lufte totalt ud i mere end 4 minutter af gangen! :wehu:

De billeder beviser endnu engang hvorfor, at (h)Unni er min yndlings “falske huskat”. :inlove: Tillykke med altanen, det ser sørme rigtig flot ud. Og mon ikke, at den grå herre kommer der ud når vejret er blevet en smule bedre.

Ser rigtigt godt ud - Og det ser bestemt også godkendt ud. :smiley:

Jeg har luret på det kradsetræ du har der. Er det solidt i det, eller vakler det noget? Tænker om min lille Amidale på over 8 kg., vil ødelægge det hurtigt. Min plan var at bruge det som “trappe” til især hende. :slight_smile:

Hvor ser det bare fedt ud. Og kattene er vist ligeså glade for det som du er :slight_smile:

Træet synes jeg vakler lidt… især når Yasha på 5,7 kg kommer drønende op i det med 150 km/t… faktisk derfor jeg også overvejer at pille en etage af…
men det er kanon som udsigtstårn. Jeg skal have lavet en anordning, så den kan “spændes fast”, men stadig tages med ind om natten.
for den kræver at blive sat fast! pladen i bunden er rund og kun på 50 cm.
den vælter ikke med mine katte, men når Yasha springer op med fuld fart, så svinger den da lidt :tihi:

men til at sidde og kigge ud på fuglene fungerer den perfekt :slight_smile:

og jo - Yasha skal da nok komme ud også og nyde det. Det skal bare være når der er lidt varmere end sidst på eftermiddagen :tihi:

til foråret bliver det sikkert endnu bedre :smiley: skal have mig et lille cafesæt derud til, og så de der radiatorsenge 1-2 mere… måske en altankasse med kattegræs :tihi:
SÅ bliver det sikkert rigtig godt…
lige nu synes jeg der er lidt kedeligt :hihi: men Unni elsker det - hun har hele to pladser at vælge i mellem, det var vist nok for at gøre hende glad :tihi:

Jeg så zoopkus har beslag så man kan skrue træet fast til væggen

ja dem har jeg set - også i virkeligheden :S

de er ikke pengene værd :S

hvor ser det dejligt ud, kan da godt forstå frk. Unni ikke sådan vil ind igen, med den udsigt hun kan sidder og trone over. Mon ikke knægten vænner sig til altanen når der igen kommer varmere dage, det er jeg sikker på, så bliver de sikkert ikke til og drive ind derude fra i sommer

MVH
Gitte

Det ser rigtigt godt ud. Næsten usynligt, så det ikke kan genere nogen - og begge kattene vil elske det, når foråret kommer. :slight_smile:

Men hvordan med fastgørelse af nettet i siden? Hvis der ikke er noget, kan de vel klemme sig ud?

ja det er også en af de ting jeg skal lure lidt på - for i princippet kan de klemme sig ud, hvis de vil :slight_smile:
de har dog slet ikke vist det nogen interesse - det de egentligt vil ude på altanen er at kigge på alle fuglene (og dem er der enormt mange af :tihi: )
så afventer lige, om jeg skal have en ven på besøg - han er betonskærer og har seriøst værktøj til, at kunne fastgøre det, hvis nødvendigt…
vil bare helst ikke gøre et kæmpe nummer ud af det, for altanen skal jo også renoveres om et ½ år. Faktisk fjerner de altanen helt og sætter en ny op, så vil helst ikke lave for “permanente” løsninger endnu, før den ny altan er der - det skal bare lige holde dem inde, og mågerne ude! (for AD de sviner!)

jeg var nede ved bestyrelsesformanden for vejen, og høre om det var ok, at sætte det transparente net op… jeg så ham godt gå forbi et par gange og lufte hund…
han kom op 5 timer senere og spurgte om jeg skulle have hjælp til nettet, siden det ikke var sat op - han kunne slet ikke se det nede fra stierne af :tihi: han var meget imponeret over, så diskret det er :slight_smile:

Tak Pia, det lyder ikke til den mulighed går her hjemme. Heldigt jeg ikke har købt det endnu. :slight_smile:

Måske en liste fra top til bund i hver side. For oven kan den sagtens gøres fast i træværket (evt. med et lille vinkelbeslag), længere nede kan den få en strip om rækværket - og hvis der kommer en bjælke i bunden, kan den også fastgøres dér. :slight_smile:

Hold nu op du er fuld af gode idéer :smiley:
Det er bestemt noget jeg har i baghovedet, hvis de begynder at interessere sig for kanterne :smiley:

note: skal ud og købe strips til at stripse hele vejen hen… :tihi: det snor er ikke så kønt :tihi:

[QUOTE=PiaB;761797]Hold nu op du er fuld af gode idéer :smiley:
Det er bestemt noget jeg har i baghovedet, hvis de begynder at interessere sig for kanterne :smiley: […][/QUOTE]

Gør det hellere inden kattene får idéen - for så er det for sent. :slight_smile:

Det ser super godt ud Pia… Jeg kan godt forstår kræene nyder det :slight_smile:

(og hvor skønt du nåede at få pakken i dag)

hmmm de blomster der :stuck_out_tongue: lidt vand måske :tihi:
… kan godt lide “blomsten” i midten :hjerte: han ligner min Zico :love2:

nej det er Unni som æder dem/bider i selve “stænglen” eller hvad det nu hedder… det tåler de ikke rigtigt :tihi: de får skam vand efter et strengt skema :tihi:
Det er også derfor den skyder igen og igen, men kattebid tåler de bare ikke :tihi:

men ja - de har det lidt hårdt :tihi:

Hvor ser det godt ud… Og Unni ser rigtig ud til at nyde det :smiley:

Mht sidde fast - Min veninde Kirsten har samme slags altan ca i beton også. Hun har lavet en træramme at sætte nettet på, den er så bare lige hængt op på et par kroge ligesom dine.
Jeg skal ud til dem til nytår, kan lige knipse et par billeder til dig, hvis du vil? :slight_smile:

det må du meget gerne :slight_smile:

Ok, det prøver jeg at huske så :slight_smile: