Prøver at købe en bh til min kæreste

[QUOTE=catsanddogs;1205237]En BH er ikk bare en BH. Vil du give hende en BH der virkeligt sidder godt, som hun kan bruge hele dagen uden den niver eller hun bliver træt: Primadonna & marie jo er de mærker du skal se efter. Og ja en Bh koster 700 og opefter - et sæt ca 1200

Men change mv kan slet ikke måle sig med de mærker når det gælder godt undertøj[/QUOTE]

Bortset fra at der så findes os som slet ikke kan få størrelsen i de mærker, og hvor det, der så en sjælden gang er i størrelsen, slet ikke sidder…
Så det kommer meget af på formen på den enkelte :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;1205235]HELT enig vedr. Change - jeg kan slet ikke bruge deres BH’er, de passer bare overhovedet ikke til min krop. :frowning:

Personligt ville jeg også helst have et gavekort - der er DÆLME langt mellem BH’er, som jeg både kan holde ud at have PÅ og SE PÅ. :wink:

Men jeg er også usandsynligt kræsen. :tihi:[/QUOTE]

Der er jeg så lige omvendt af jer :slight_smile:

Der er et par typer bh i Change jeg kan bruge og har for længst opgivet Hunkemöller, Triumph og hvad man ellers lige finder i butikkerne - går ud fra, at jeg nok bare har en sjov facon :wink:

[QUOTE=Lykke;1205244 - går ud fra, at jeg nok bare har en sjov facon ;)[/QUOTE]
Jeg går nu mest ud fra at vi allesammen har forskellig facon :ok:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1205248]Jeg går nu mest ud fra at vi allesammen har forskellig facon :ok:
VH
Susanne[/QUOTE]

Ih, lad mig nu lige tro på, at jeg er unik :stuck_out_tongue:

[QUOTE=spitz;1205201]Hey.

Jeg tænkte, at jeg ville overraske min kæreste med lidt nyt lækkert undertøj, men det er godt nok svært at finde rundt i.

Hvordan fungerer de bh størrelser? Hun har alt muligt forskelligt i skuffen, både noget 34DD, 36DD og 70D… Jeg fatter det ikke rigtig :slight_smile: Jeg tror hun bliver mistænkelig hvis jeg begynder med målebåndet. Hvad er det bedste jeg kan gøre for at finde ud af hvad størrelse det skal være?

Der må være nogle kvindfolk herinde som ved lidt om det her. Mange tak på forhånd.[/QUOTE]

LAD VÆRE

Du får alligevel forkert størrelse, forkert farve og så er det ikke det hun ønsker sig…:høhø:

Jeg synes at det er sødt af dig at du vil glæde din kæreste, og du skal ikke være så bange for det :slight_smile:

Tag evt. et billede at hendes yndlings-BH, og mærket der sidder i. Tag billedet med ned i butikken, for det er ikke kun størrelsen der betyder noget, men også modellen. Om den har bøjle, er ½ eller hel-skål, push-up. osv osv.

Sørg for at den kan byttes, uden for meget besvær. Altså ikke noget der skal sendes eller en butik der ligger alt for langt væk :ok:

Hvis hun ellers er en god kæreste, og det er jeg sikker på at hun er, så vil hun påskønne din indsats, selv hvis BHén ikke bliver helt perfekt. Vi kvinder véd jo godt hvor svært det kan være, så bare dét at du prøver betyder noget :hjerte:

Masser af kvinder har bh’er, der ikke helt passer, ligger i skuffen (taler af erfaring …) - jeg ville gå efter største skål (DD) og smalleste omkreds (70). Der er mange mærker, der ikke laver DD-skåle, og for at få dem til at sidde bare nogenlunde, er man nødt til at gå en omkreds op, men det bliver aldrig helt godt :slight_smile:

Husk at købe noget, som hun gerne vil have (noget der ligner det, hun har i forvejen) og ikke nødvendigvis det, du gerne vil have - der kan være ret stor forskel :stuck_out_tongue:

nu snakker vi mærker - vælg evt at købe den i fx. salling eller magasin, så er i nemlig ikke bundet til et enkelt mærke men kan vælge frit mellem dem alle sammen :slight_smile:

uha - de bedste BHer til mig er - ak og ve - dem fra Bilka… perfekt stor kavalergang og perfekt pasform under bøjlen… men hvem fanden køber BHer i bilka når det skal være romantisk

jeg har så også et problem for jeg er 85FF/G og det er ikke lige en størrelse man finder ret mange steder… ikke uden at skulle punge 6-900 kr ud for det og det nægter jeg ganske enkelt… det dur ikke

Din kæreste lyder heldigvis helt normal og 70DD er nok den mest gennemsnitlige størrelse du kan få så uanset om du lander i change eller triumph eller bika - så skal du nok finde noget der passer

Tricket er: næste gang hun ikke er hjemme, så går du alle hendes skuffer igennem for BHer - dem der er mest vasket (eller hvis du er hardcore dem der er til vask) er dem hun bruger mest og sandsynligvis er mest glad for

Tjek mærket på dem - hvilket fabrikat. For ligesom at nogen vil synes jeg er dybt besynderlig at købe mine i Bilka - så synes jeg er andre er virkelig skøre at gå i triumph… og så find ud af hvem der har fabrikatet på lager.

Det du kan gøre i tilfælde af at den nu lige er i det mindste - det er at købe en forlænger med (hvis din kæreste altså ikke er blottet for humor og omgående beskylder dig for at synes hun er blevet fed - PS 70 er IKKE!!! tyk det er rigtig småt) Jeg har nogle stykker som jeg bruger lige når BHerne er blevet vasket for så synes jeg de strammer lidt og så smider jeg lige en forlænger på de første 3-4 timer jeg går med den så jeg ikke får mærker.

Forlængere findes både i enkelt, dobbelt og trippel - så der er en til en hver BH (kan dog næppe fåes i Bilka - der skal du nok i lingeri-butikkerne)

Held og lykke…

men husk en ting… med mindre din kæreste af sig selv (og gerne ofte) køber tøj for at overraske dig… så skal du SERIØST overveje om det er en god ide… for det kan i værste fald tolkes helt forkert som om du ikke synes at det hun har er godt nok og at du vil lave hende om.

Min x mand er blevet fyret - deraf x - og han kom hjem til mig og sagde - jeg tror altså den her vil klæde dig så godt - jeg synes den er SÅ sexet… og jeg kvitterede med i rødglædende tilstand at smide det ud af vinduet. Jeg skal dælme nok selv bestemme om jeg vil klædes ud og hvad jeg i givet fald vil klædes ud i. Fx byttede jeg tilsvarende et par 6000 kr ørenringe fordi jeg blev så rasende over at han ville have jeg skulle gå med den slags fnidder og tilmed få huller i ørene for at gøre det… for hans skyld…aldrig i livet!!!

Så være 110% sikker på at du sender det rigtige signal - ellers giver det fyrgteligt bagslag. HUn skal ønske dig den slags… ellers skal du lade være og i stedet give hende en shoppingtur i gave (og holdminen og virk glad for at tage med… det er til gengæld romatisk)

DD er da ikke den mest normale brystskålsstørrelse? Er det?? :uha: Det er da sådan…øøh… halv-fyldigt. :wink:

Jeg er E, og der er MANGE mærker, jeg slet ikke kan købe, da de kun går op til C ( - eller nogen få gange D). :frowning:

tak for alt hjælpen.

Jeg er sikker på, at hun ikke vil tage det forkert. Hun vil elske at få en overraskelsesgave. Jeg tror, at jeg er klædt på, til at give det et skud nu. mange tak for hjælpen alle sammen, det betyder rigtig meget.

Sådan uden lige at relaterer dette til Spitz kæreste :wink: Men bare som generel kommentar så kommer det nok an på ens bygning :slight_smile: Jeg vejer 20 kg mere end jeg burde, og er 10 kg over normal BMI - og jeg bruger altså en 70 i omkreds :slight_smile: Når jeg vejer det jeg burde eller bare 10 kg mindre end nu, så bruger jeg så også en 65. Men pointen er at 70 ikke nødvendigvis er rigtig småt - men tilbage til mantraet om noget med form og bygning hos os alle :tihi:

[QUOTE=Eife;1205241]Bortset fra at der så findes os som slet ikke kan få størrelsen i de mærker, og hvor det, der så en sjælden gang er i størrelsen, slet ikke sidder…
Så det kommer meget af på formen på den enkelte :)[/QUOTE]

[QUOTE=Diana F;1205283]DD er da ikke den mest normale brystskålsstørrelse? Er det?? :uha: Det er da sådan…øøh… halv-fyldigt. :wink:

Jeg er E, og der er MANGE mærker, jeg slet ikke kan købe, da de kun går op til C ( - eller nogen få gange D). :([/QUOTE]

:klapper:
:ups: Undskyld! :surrender:

Personligt har jeg opgivet at finde bh’er i Danmark. Er oppe i 34K, eller dansk 75O. (Og ja, det er et O som i Olé!)
Så jeg køber fra England. Nej, det er ikke fedt at skulle sende frem og tilbage et par gange, men i det mindste får jeg noget jeg kan passe, selvom nogle af bh’erne heller ikke sidder godt på mig, til trods for den rigtige størrelse.

Spitz, bh’er er svære. Det har taget mig mange år at finde ud af dem, og hver gang man går en størrelse op i omkreds, skal man have skålen en størrelse mindre, for at få samme skålstørrelse. Fx. 75D er nogenlunde det samme som 80C.
Omvendt kan en lidt for løs BH i str. 85C med fordel gå ned til en 80D.
Det vigtigste er at det nederste bånd skal sidde vandret rundt om brystkassen for at yde støtte. Stropperne skal kun være der til at holde bh’en oppe, groft sagt.
(Utroligt mange kvinder går med en forkert størrelse BH, og det er en mærkesag for mig at prøve at hjælpe andre til de rigtige størrelser. :slight_smile: Jeg har dybe mærker efter at have gået med forkert str i adskillige år.)

Som mange andre kvinder, har jeg også BH’er liggende i skuffen der er lidt for små, i håbet om at kunne passe dem igen engang, (når jeg taber mig lidt!) fordi jeg ikke kan få mig selv til at smide dem ud. :slight_smile:

Så en stand-in BH er måske ikke den værste idé, og så et lille kort om at du gerne vil give et par stykker til hende, fordi kun det bedste er godt nok/du gerne ville forkæle hende?

diana - hvor kigger du på bh’r ? for selv hm har fattet at der findes kvinder med større end d-skål. og jeg som er en 80 F kan faktisk passe deres bh’r- pasformen er så ikke mig, men det er en anden sag. Både dansk supermarked og FDb har også udvidet sortimentet betragteligt de seneste 2 år.

teenagemærkerne har dog ikke fattet det ( vero moda,calvin klein etc.) og laver kun i lille størrelse og fx hunkemøller har kun et meget smalt udvalg i de større størrelser.
Men alle de klassiske mærker + change har et bredt udvalg af stilarter i rigtig mange størrelser.

der hvor udfordringen dukker op er hvis man fx ønsker sig en bh type pga. funktion eller udseende, som ikke passer ret godt til ens bryster. Jeg prøvede MANGE såkaldte t-shirt bh’r for at finde en og endte i change (igen) . Har en veninde som foretrækker hvid, uden blonde ( HELT UDEN !!!) og gerne bomuld- så begynder det sgu at blive bøvlet :slight_smile:

[QUOTE=kira v;1205394]diana - hvor kigger du på bh’r ? for selv hm har fattet at der findes kvinder med større end d-skål. og jeg som er en 80 F kan faktisk passe deres bh’r- pasformen er så ikke mig, men det er en anden sag. Både dansk supermarked og FDb har også udvidet sortimentet betragteligt de seneste 2 år.

teenagemærkerne har dog ikke fattet det ( vero moda,calvin klein etc.) og laver kun i lille størrelse og fx hunkemøller har kun et meget smalt udvalg i de større størrelser.
Men alle de klassiske mærker + change har et bredt udvalg af stilarter i rigtig mange størrelser.

der hvor udfordringen dukker op er hvis man fx ønsker sig en bh type pga. funktion eller udseende, som ikke passer ret godt til ens bryster. Jeg prøvede MANGE såkaldte t-shirt bh’r for at finde en og endte i change (igen) . Har en veninde som foretrækker hvid, uden blonde ( HELT UDEN !!!) og gerne bomuld- så begynder det sgu at blive bøvlet :-)[/QUOTE]

De BH’er, der sidder ALLERBEDST på mig, er dem fra Freya - de er totalt yndlings!. :slight_smile: Dem kan man typisk få for omkring 400 kr., og det er ok, for de holder i mange år. :slight_smile: Jeg har prøvet SÅ mange forskellige mærker, og det meste sidder som en pose l*rt på mig. :S

Jeg HADER at købe nye, for der er så mange kriterier, der skal opfyldes. De skal være sorte(!!!), de skal IKKE være fyldt med ‘feminine’ blondeting og sløjfer og den slags (SLET ikke mig!), og de skal være med bøjle. Så igen på dette punkt er jeg vildt besværlig. :høhø:

ha ha ha undrer mig ikke at det er ligepræcis den type bh du gerne vil have :slight_smile:
Jeg er nu også sippet, især med om jeg får “torpedo patter” eller mærkelige syninger- det kan jeg slet ikke snuppe. Og så er laksefarvet og gul og den slags bare ikke undertøj . Punktum !

[QUOTE=Eife;1205241]Bortset fra at der så findes os som slet ikke kan få størrelsen i de mærker, og hvor det, der så en sjælden gang er i størrelsen, slet ikke sidder…
Så det kommer meget af på formen på den enkelte :)[/QUOTE]

Og den vi her forsøger at hjælpe bruger vist 70DD… det er så det jeg kom med mit råd ud fra.

Primadonna er så kendt for sine store størrelser, blot til info.

og ja jeg har prøvet chance, og nej de kan ikke nå bare bøjlen på en god primadonna…det er nemlig ikke kun str. men også facon og model. Jeg tror såmen også du kan få en ordentlig bh :slight_smile:

[QUOTE=catsanddogs;1205440]Og den vi her forsøger at hjælpe bruger vist 70DD… det er så det jeg kom med mit råd ud fra.

Primadonna er så kendt for sine store størrelser, blot til info.

og ja jeg har prøvet chance, og nej de kan ikke nå bare bøjlen på en god primadonna…det er nemlig ikke kun str. men også facon og model. Jeg tror såmen også du kan få en ordentlig bh :-)[/QUOTE]

Ja, men som jeg også skrev, så selv når de nævnte mærker har min størrelse, så passer de mig dårligere. Så man kan ikke endegyldigt sige at Primadonna er bedre end Change, da det afhænger af personen hvad, der sidder bedst :slight_smile:

(Da jeg som teenager startede med at købe ordentlige BH i sin tid eksisterede Change slet ikke, så har jo været i alle de andre butikker og prøvet andre mærker - dengang var en 65 i omkreds rigtig svær at finde i noget som helst, og nu om dage er det svært at finde omkredsen, der så går op i min størrelse skål. Change har såmænd også haft nogle perioder hvor deres måde at lave BHerne på gjorde at intet passede selvom der var nok at prøve i min størrelse - men det var der så bare heller ikke noget i nogle af de andre mærker, der gjorde i de få mærker, der nu havde i min størrelse :rulleøjne.)

[QUOTE=Eife;1205448]Ja, men som jeg også skrev, så selv når de nævnte mærker har min størrelse, så passer de mig dårligere. Så man kan ikke endegyldigt sige at Primadonna er bedre end Change, da det afhænger af personen hvad, der sidder bedst :slight_smile:

(Da jeg som teenager startede med at købe ordentlige BH i sin tid eksisterede Change slet ikke, så har jo været i alle de andre butikker og prøvet andre mærker - dengang var en 65 i omkreds rigtig svær at finde i noget som helst, og nu om dage er det svært at finde omkredsen, der så går op i min størrelse skål. Change har såmænd også haft nogle perioder hvor deres måde at lave BHerne på gjorde at intet passede selvom der var nok at prøve i min størrelse - men det var der så bare heller ikke noget i nogle af de andre mærker, der gjorde i de få mærker, der nu havde i min størrelse :rulleøjne.)[/QUOTE]
Det er faktisk rigtigt besværligt at finde en ordentlig bh, synes forslaget om et gavekort til et shoppingcenter hvor der ligger f.eks. en god lingeri butik var det allerbedste

Personligt er det bedste jeg har gjort for mig at selv i weekenden at få investeret i en ordentlig bh igen i stedet for at nøjes med en chance der ikke sidder fantastisk.

Og lærte noget nyt: det er antallet af stofdele der er i selve skålen der afgør hvor pænt den sidder. Jo flere små dele der skal sys sammen des højere pris - er der slet ingen herinde der skal i gang med at sy undertøj som variation over katteting?

Prøv at kigge på Brastop.com … De har også Freya, men billigere. :slight_smile: