Prut

Altså… Stevie FISER helt vildt. Og det er der altså ingen af de andre der nogensinde har gjort, ikke i de mængder.
Bedst som man ligger med katten breder der sig en hørm af PRUT omkring ham L Og det ER ham. Det lugter af kattel*rt.

Er der nogen ting der kan gi’ mere luft i maven? Orm? Sygdom? Han spiser det samme som de tre andre og ingen af dem fimser sådan…

eller er det bare tilfældigt, lissom nogle mennesker (mig…) bare skal se på en lakrids for at få luft i maven…

Måske lidt urolig mave? Altså du ved, ikke ovre i diarré men lidt urolig mave?
Eller er det bare altid han gør det? :slight_smile: Jeg oplever ikke rigtig mine gøre det… (jo, har lige oplevet det med en der lige havde en dags diarré, og som pruttede lidt de næste par dage) :slight_smile:

Vores Sophie havde det også med at prutte. Det var så slemt at når hun selv lugtede det så blev øjnene kæmpe store og så styrtede hun væk fra stedet :høhø:

Der var ikke noget specielt mad der gjorde det og det var heldigvis ikke hver dag for lugten var grim :slight_smile:

EN af dem har haft tynd mave, men jeg tror det er Phumba. For der var tynd afføring i en af de bakker som det stort set kun er hende der bruger nu (en af de lukkede) - men jeg har ikke set nogen af dem levere noget tyndt, det kræver held at være lige ved siden af i det øjeblik det sker L
Men det kan selvfølgelig være Stevie. Han virker ikke på nogen måde påvirket af det (det er også en af grundene til at jeg ikke ved hvem af dem der har (haft) tynd mave - de spiser allesammen normalt og ser normale ud.

Til gengæld er jeg IKKE i tvivl om at det er Stevie der fiser L Jeg havde ham udner dynen i går, og … pheeeeeeew en hørmer han kom af med…

Det kunne jo tyde på, at de begge har “et eller andet”, men reagerer på hver deres måde.
Jeg ville forsøge med 2-3 dage, udelukkende på kogt kylling.

Ja det kan da tænkes :slight_smile: Men Stevie har faktisk fimset “altid” - det var bare den æggehørmer han slog i morges der fik mig til at spørge L)

Nå, de skal til dyrlæge alligevel på mandag, der kommer hun endelig fra ferie og så skal Stevie helst vaccineres. Og ha’ en ormekur, det har han nemlig fået én gang fra opdrætteren fordi han havde orm. - så han må hellere få igen :slight_smile:

Rose fiser simpelthen så hun kan “ryge” mig ud af stuen… Det er helt vildt som hun stinker :tihi:

Hun er tjekket ved vet, skiftet foder, våde vådt og tørt, intet ændrer på hendes tarmgasser af og til er ved at udslette os alle :lol:

De andre spiser det samme som hun, men der er ingen “kemiske Ali” gemt i dem :tihi:

Aha. Så det er altså ikke ukendt :slight_smile: Tak for det. Tror jeg nok :lol:

Jeg har prøvet, at noget foder har fået nogle af mine katte til at prutte.

Ja og det kan sagtens være forderet. Det er bare kun Stevie der fiser af det. Men lissom at nogle mennesker fint kan spise en pose lakrids uden at omdannes til et levende gasværk, så er der nok osse forskel på hvad katte kommer til at fimse af :slight_smile:

Hvad end det er Stevie fiser af, så STINKER det L

Nå jeg må jo bare spise nogle lakridser så og overdøve ham :wink:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;689891]Ja og det kan sagtens være forderet. Det er bare kun Stevie der fiser af det. Men lissom at nogle mennesker fint kan spise en pose lakrids uden at omdannes til et levende gasværk, så er der nok osse forskel på hvad katte kommer til at fimse af :slight_smile:

Hvad end det er Stevie fiser af, så STINKER det L

Nå jeg må jo bare spise nogle lakridser så og overdøve ham ;)[/QUOTE]

:lol: :lol:

:lol: Jep… her i huset skal jeg bare have fat i nogle Läkkerol :lol:

Poletter virker “like a charm” her… Faktisk så meget så Manden i en periode forbød mig at spise dem

:høhø:
For en festlig tråd å lese.

Ikke så festilig for din nese :tihi:

Jeg har også hatt en katt som til tider hadde mye mer luft i magen enn de andre. Først latet hun som ingenting,men så ble det selv for mye for henne også,og hun ble rett og slett flau over å bli avslørt :høhø:
På henne bedret det seg meget da hun ble kastrert,så mulig for akkurat henne så var det også litt hormonellt.

Måske sluger “pruttekattene” luft, når de spiser? Og det skal jo gerne ud igen!

Nu er Stevie jo en ung kat og så er der håb om at det går over. Jeg beholdt en hunkling fra mit sidste kuld og min datter fik en søster og de 2 tøser fes også rigtig meget fra de var ca 3 mdr. til ja 6 eller 7 måneder gamle så holdt det bare op, jeg havde faktisk helt glemt det til jeg så din tråd.
Hilsen Linda

HAHAHA, hvilken herlig tråd… :juhu:Og ret sjovt faktisk - for jeg sad i forgårs tror jeg det var og ville oprette en fise tråd…:tihi: Men det var på et tidspunkt hvor det ikke gik så hurtigt herinde, så jeg droppede det - og bagefter glemte jeg det:tihi:

Jeg kan TYDELIGT se alle senarierne for mig - OG jeg kan være med!!:shithappens:

Balloo har for vane at komme med sådan små "pfiit pfiit* fiser når han skal stå OVENPÅ mig! De lugter ikke og man kan NÆSTEN ikke høre dem. Det lyder faktisk lidt som læder der knirker lidt - hvis I ved hvad jeg mener…:stuck_out_tongue:

Gucci derimod!!! Hoooold nu kæft nogle hørmere han kan komme med.:eksplosion: Det er MEGET sjældent… Men det sker ALTID når vi ligger i sengen eller på sofaen og stor hygger… Han ligger der og ruller rundt og ælter og spinder som et værre “vilddyr” og pludselig kommer STANKEN!!! Man kan ikke høre lyden - men FØJ!!! :prut:Og det ødelægger altså lidt hyggestunden!! -xxrotflmao HVORFOR kræ!!! HVORFOR skal du lave stinkbomber når vi ligger der og putter? Er det fordi vi kan dele alt i sådan et lille dejligt hygge øjeblik???:klappekat:

Hahaha herlig tråd. Og hvor kan jeg bare genkende det med lakridserne (siger hende der lige har fortæret en hel æske gajol…:ups:)

Dallas RÅpruttede igår aftes for første gang. Det var altså virkelig vildt. Og jeg havde endda en ven på besøg som hader katte. Jeg havde efter laaaaang tid endelig fået ham overtalt til at komme og så vælger Daller at forpeste hele aftenen på den måde :uha:
Min ven kan stadig ikke li’ katte! :lol:

Prutter er bare morsomme… det er en naturov… :tihi:

Synes bare dem med lyd er sjovere end de skrækklige SBDére (silent but deadley) Roses er afgjort af sidste kategori… :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;690369]Prutter er bare morsomme… det er en naturov… :tihi:

Synes bare dem med lyd er sjovere end de skrækklige SBDére (silent but deadley) Roses er afgjort af sidste kategori… :)[/QUOTE]

Dem Stevie kommer af med er også ganske lydløse. Men tag ikke fejl - de ER der. Osse i dén grad.

Her til aften slap han en bare fordi jeg kildede ham på maven :besvimer:

Og ja, der er faktisk et eller andet morsomt over prutter. Og jeg tror de fleste har en eller anden “skrækkelig” “pruttehistorie” om engang hvor det gik helt galt.

Min bedste/værste var helt tilbage i folkeskolen ii en sløjdtime hvor jeg “tilfældigvis” gik over bag den af drengene i klassen der var mest kendt for at småfimse - og slog en prut, hvorefter jeg slendrede tilbage til min plads.

Gæt hvem alle blev sure på pga stanken? Og ingen tro’de ham da han prøvede at bedyre sin uskyld. Det kom jo ovre fra hans retning…
(jow det var ondt… men sjovt - og jeg har senere fået tilgivelse fra ham. Sådanne historier har det nemlig heldigvis med at blive ret sjove med et par års afstand :wink: )