Psst, jeg har hørt

at Bicolouren holder kattefremvisning iAsnæs centret i Asnæs, lørdag 22.maj fra kl. 10 -15.

Alle racer er velkommen.

Da det endnu ikke er “officielt”, vil jeg komme med yderligere oplysninger senere.

Er du interesseret i at deltage og få en hyggelig dag med andre kattetosser, så reserver allerede nu dagen.

Det er hermed gjort :smiley:

Øv, det er for langt væk! Lyder ellers godt!

hvor hulen er det henne :ups: Racefremstilling er ikke udstilling vel?

tzari - Nej, racefremvisning er typisk en dag hvor man gør reklame for racekatte - ofte på vegne af RC eller andre. Man tager sine katte med og viser dem frem til publikum og fortæller dem om kattene. Der er typisk ikke dommer eller noget i den stil. Evt. en kåring af den sødeste kat eller lign. (Er det med dommer osv. vil jeg kalde det hobbyudstilling)

Denne racefremvisning er ikke på vegne af nogen andre end Bicolouren.
Den er ment som en dag hvor man er sammen med andre katteinteresserede, viser sine katte frem for ikke katteejere, står til rådighed for publikums spørgsmål omkring foder, racer, fordomme osv.
Som oftest plejer klubben at have mulighed for at publikum kan stemme på den sødeste kat, i dette tilfælde Miss Asnæs.
Der er så præmie til Miss Asnæs og lodtrækning blandt dem som har stemt på Miss Asnæs. Vinderen der, får også en præmie.
Det plejer at være enormt hyggeligt med disse kattefremvisninger, for der er ikke det samme stress som på rigtige udstillinger, og kattene behøver ikke at ligne en million.
Personligt synes jeg det er en mægtig chance for at vise sin race, lave reklame for sit opdræt, træne unge killinger til en udstillingskarriere, og ikke mindst samvær med “lidelsesfæller” på tværs af racer.

Iøvrigt ligger Asnæs i Odsherred på Sjælland.

Edit: Det koster gerne lidt at deltage.
Dette går til dækning af benzin ifbm fragt af bure og borde, præmier, gaver til de deltagende katte, samt hvad der kunne hænde at skulle købes.
Prisen er oftest ml. 50 og 100 kr. pr deltager.

Sanni… jeg er lige nødt til at spørge…
Er det et HobbyShow eller en Fremvisning?

Talte med Irene for et stykke tid siden, hvor hun spurgte om jeg som sædvanlig ville have stand på Bicolourens udstilling og det sagde jeg selvfølgelig ja til - det er simpelthen alt for hyggeligt!
Normalt ville der være masser af tid til at finde ud af alt det her… men jeg skal jo snart rejse i længere tid, og så kan det være at jeg glemmer alt om det, når jeg kommer hjem… Så hellere have det hele på plads og klart aftalt inden afrejse :slight_smile:

Hvis der derimod kun er tale om en Fremvisning, kan jeg jo ikke have standen med - men det skal jeg jo stadig lige være klar over :wink:

Du må meget gerne svare pr PB…

Dette her er en FREMVISNING, altså ikke en hobbyudstilling.:slight_smile:

Oki Doki…
hmm… skal lige se om jeg orker at slæbe Thane så langt… han er ganske vist kulsort, men mon ikke hans hvide knurhår vil tage kegler :slight_smile:

[quote=Mig og Mille T;345798]Iøvrigt ligger Asnæs i Odsherred på Sjælland.
[/quote]

Det er vist, som man fortolker den danske geografi :slight_smile:

Asnæs er den halvø, der stikker ud lige syd for Kalundborg.

[quote=Temple Bar;345866]Det er vist, som man fortolker den danske geografi :slight_smile:

Asnæs er den halvø, der stikker ud lige syd for Kalundborg.[/quote]

Men det er også en stations by mellem Fårevejle og Vig i Odsherred.

Måske mest kendt af sommerhusgæsteren, som den større handelsby, ikke langt fra Ellinge Lyng. :slight_smile:

[quote=Ann K;345865]Oki Doki…
hmm… skal lige se om jeg orker at slæbe Thane så langt… han er ganske vist kulsort, men mon ikke hans hvide knurhår vil tage kegler :)[/quote]

ALLE katte, uanset, race, farve og stamtavle er velkomne.
Også dem som ikke lige lever op til den givne racestandard.:slight_smile:

Formålet er jo netop at vise vores racer frem, også selvom de ikke lige er top show katte.:slight_smile:

At man så samtidig får den bonus at være sammen med kattetosser en hel lørdag, er da bare bonus:D

[quote=Mig og Mille T;345868]Men det er også en stations by mellem Fårevejle og Vig i Odsherred.

Måske mest kendt af sommerhusgæsteren, som den større handelsby, ikke langt fra Ellinge Lyng. :)[/quote]

Ahhhh - så lærte jeg noget nyt idag :smiley:

Lige præcis den valgte dag, er op til Pinsen, hvor der erfaringsmæssigt er mange sommerhusgæster der besøger centret.
Der er mange butikker, tøj, hvidevarer, mad, bøger osv. så jeg regenr med at der vil blive godt besøgt på fremvisningen.
Det vil blive annonceret i selve centret, i lokalaviserne og rundt om i nær miljøet.

Der er begrænset antal bure, så man skal nok være om sig, når tilmeldingen skal afsted.

Der må være max. 3 voksne katte i et dobbeltbur.
prisen vil være 100 kr pr dobbeltbur og 50 kr for et enkeltbur.

Er der nogen som allerede ved med sikkerhed de geren vil deltage, så send mig en PB med antal katte, race og hvor mange bure, enkelt eller dobbelt man ønsker.

Jeg regner med at få så mange forskellige racer repræsenteret som muligt.

Hvis I der deltager, har et eller andet på skrift, om netop jeres race, er det en god ide at medbringe, så publikum kan læse lidt om kattene.

Lyder rigtig hyggeligt…

Desværre er der bare lidt langt fra Aalborg… Øv…

hvis der er en der gerne vil med men mangler kørelejlighed, har jeg plads i bilen til 1 person og ca 2 transportkasser, jeg kører fra Rødovre Station.

Det lyder hyggeligt. Jeg overvejer helt sikkert at deltage med et par katte. Bor jo i området, så skønt med lidt kattehalløj så tæt på :yatta:

:pote: Hilsen fra Jane

[quote=Mig og Mille T;345868]Men det er også en stations by mellem Fårevejle og Vig i Odsherred.

Måske mest kendt af sommerhusgæsteren, som den større handelsby, ikke langt fra Ellinge Lyng. :)[/quote]

Jeps - det er nemlig rigtigt. :slight_smile: og tæt på lammefjorden med de “berømte” gulerødder :tihi:

[quote=Temple Bar;345866]Det er vist, som man fortolker den danske geografi :slight_smile:

Asnæs er den halvø, der stikker ud lige syd for Kalundborg.[/quote]

det ligger ved vest sjælland i så fald :wink: hehe

Der er to Asnæs’er - halvøen ved Kalundborg og stationsbyen i Odsherred Asnæs - Wikipedia, den frie encyklopædi - kattefremvisningen er i Asnæs Stationsby.