Palles gavebod, ramasjang og de danske biblioteker skal i uge 38 have et fællesemne nemlig KÆLEDYR
Det er jo en kende naturligt, jeg er sat på sagen på vort bibliotek og jeg har allerede kontaktet en dyrevelfærdsorganisation med henblik på en udstilling.
Den quiz skal der også laves og med spørgsmål der ikke bare er pjat og fis men som gerne skulle være en øjn-oplukker for både børn OG unge OG deres forældre.
ÈT af spørgsmålene vil selvfølgelig være
Hvor gammel skal en kattekilling være før den må komme fra dens mor (eller noget lign. formuleringsagtigt).
Jeg har flere skrevet ned i mine papire på arbejde.
MEN…
Kom med dine/jeres input…de tages imod med kyspote
Jeg har tænkt mig der også skal stå hvor man skal skrive sine data OGSÅ om man har et kæledyr og hvilket…så kan jeg jo vælge en præmie der vil gavne dèt også:ups:
Også gerne spørgsmål om andre kæledyr.
Jeg ved der sidder en masse viden også om heste, hunde og fugle, rotter og andre dyr.
Havde tænkt mig 20 spørgsmål…eller er det mons tro for mange
Du må aldrig røre et rålam/pindsvin/haremis eller andre dyrebørn, der ser ud som om de er forladt - moderen er lige i nærheden - sikkert for at lede efter mad til ungen.
Må en hund få kødben af svin? Nej, de kan splintre. Okseben er bedst
Skal en korthåret hund/kat børstes? Ja, de fælder også og døde hår fjernes ved at børste
Skal en hund bare have “menneskemad”? Nej, en hund skal have hundemad, specielt fremstillet til hundemaver.
Nu er der jo heller ingen der kan bremse mig hvis jeg laver flere quiz’er
Jeg vidste godt jeg ville få en masse hjælp herinde…og bare fortsæt
Jeg har hele august og lidt ind i september til at lave quiz’en…og hvem ved…måske afføder den noget andet
ALLE gode idèer tages imod