Racekatte søges til fremvisning i Ringsted arrangeret af Ringsted Fugleforening

Hej alle

Ringsted fugleforening holder igen i år en fremvisning med fugle, reptiler, gnavere og meget andet og de har spurgt os om vi ikke har lyst til at komme med katte og reklamere for de forskellige racer og vores opdræt :slight_smile:

Vi får et hyggeligt lokale (samme som sidste år) hvor vi har mulighed for at opstille vores bure og hvor vi kan sidde og hygge med misserne :slight_smile:

Jeg var med sidste år og det var mægtig hyggeligt :slight_smile: der var omkring 450 besøgende og mange blev længe inde i katte-rummet og snakkede meget med os der var der.

Udstillingen i år er den 3-4 oktober fra 10-17 og da det er ren “kom og se min kat og tal med os” udstilling, er der ikke krav til kattevask ect :slight_smile: det er 100% hygge-fremvisning

jeg tror jeg kommer med min Sethi og muligvis Kheops hvis jeg kan få fingre i et bur :slight_smile: - sturdibure er et stort hit til lokalet!! De gør tingene rigtig nemme så har i sådanne bure så tag dem endelig med :slight_smile:

Sidste år var vi primært cooner og skovkatte - men vi håber at rigtig mange forskellige racer har lyst til at være med iår. Hvis det er lige så hyggeligt som sidste år bliver det rigtig skægt.

Det er Lena fra DK evercats (hun har profil herinde men jeg kan uvist af hvilken årsag ikke få lov til at linke til den ) der står for koordineringen iår, så hvis i har lyst til at få en hyggedag med misserne i oktober er det hende i skal melde ud til på PB

Skal man selv tage bur med??

sidste år var der nogle få bure, men de var en anden størrelse end vores burgardiner, så vi havde medbragt noget velour :slight_smile:

Men næsten alle havde egne bure med - de store sturdi-bags viste sig meget ideelle, og de fleste lånte af hinanden :slight_smile:

Hvis jeg tager med, så kan jeg sagtens have en med i bilen inkl. katte og transport :slight_smile:

Hm øv, jeg har ingen sturdi.

[quote=Battlestar;247813]sidste år var der nogle få bure, men de var en anden størrelse end vores burgardiner, så vi havde medbragt noget velour :slight_smile:

Men næsten alle havde egne bure med - de store sturdi-bags viste sig meget ideelle, og de fleste lånte af hinanden :slight_smile:

Hvis jeg tager med, så kan jeg sagtens have en med i bilen inkl. katte og transport :)[/quote]

Hvis jeg får fat i et bur vil jeg gerne med :slight_smile:

Hejsa alle sammen…

Det er som nævnt mig der står for planlægningen i år, så skulle i været interesseret og har et i et bur/en stor transportkasse, så sig endelig til… Det behøver ikke være begge dage… Så men bare skriv til mig, så jeg kan holde styr på hvor mange vi bliver… og i år blir der mulighed for at vinde en lille pokal, som Ringsted fugleforening giver… Vi skal bare lave konkurrencen… :slight_smile:

Hvad koster det og skal man være der begge dage??

Hvad er vaccinationskravene?

Det koster ikke noget hvis du har en kat med - hvis du ikke har, så ved jeg det ikke, man kan lige undersøge det hvis det er?
Så vidt jeg ved er der ingen vacc krav, men mon ikk det er bedst at sige at de skal være up to date… Det er en fugleudstilling, som synes det kunne være sjovt at vise et par katte samtidig. så det er fuldt ud hygge udstilling… :slight_smile:

og nej man behøver ikke være der begge dage… :slight_smile:

Jeg har godt nok et bur, det er bare så klodset…

Kommer måske med Artos :slight_smile: skal lige have nogle praktiske ting på plads. Hvornår er der tilmeldingsfrist?

[quote=LenA - DK EverCatz;247890]
Så vidt jeg ved er der ingen vacc krav, men mon ikk det er bedst at sige at de skal være up to date… Det er en fugleudstilling, som synes det kunne være sjovt at vise et par katte samtidig. så det er fuldt ud hygge udstilling… :)[/quote]
Uanset anledning så er det en usædvanlig dårlig ide at samle en flok katte uden at vide om deres vaccinationer er i orden. Det er at udsætte kattene for et potentielt stort smittepres.

Jeg er åben for hjælp - jeg har aldrig planlagt en katteudstilling og ved derfor ikke noget som helst om det, men jeg lovede dem at hjælpe…
De vil gerne vide om der kommer nogen den 6.september…

[quote=LenA - DK EverCatz;247951]Jeg er åben for hjælp - jeg har aldrig planlagt en katteudstilling og ved derfor ikke noget som helst om det, men jeg lovede dem at hjælpe…
De vil gerne vide om der kommer nogen den 6.september…[/quote]

Måske i skulle kontakte nogle af katteklubberne og hre om der kan lånes x antal bure???
Ville det ikk være nemmere???

[quote=Vandoll;247953]Måske i skulle kontakte nogle af katteklubberne og hre om der kan lånes x antal bure???
Ville det ikk være nemmere???[/quote]

Det ville helt sikkert gøre tingene nemmere :slight_smile:

Ja det kunne man selvfølgelig godt… :slight_smile: Men hvis de skal have penge for lån af dem, så ved jeg ikke hvor de penge skal komme fra… heh Men det kan jo ikke skade at høre ad… tak… :slight_smile:

Jeg kunne da nok godt overtales til at komme med et par fladsnuder måske endda et par killinger :høhø:.
Medbringer selv Sturdie shelter.

Hvis I spørger om at låne bure, så husk at få borde med også, der er jo ikke bund i ellers.

Mig og Mille T - det lyder bare super…

Kan dem af jer som gerne vil være med ikke skrive til mig når i er helt sikre på at i kommer? :slight_smile:

[quote=Mig og Mille T;247989]Jeg kunne da nok godt overtales til at komme med et par fladsnuder måske endda et par killinger :høhø:.
Medbringer selv Sturdie shelter.

Hvis I spørger om at låne bure, så husk at få borde med også, der er jo ikke bund i ellers.[/quote]

der er borde derude :slight_smile:

og jeg er helt sikkert på hvis vi kan låne bure!!

mon ikke racekatten kan overtales ?