Racekatte søges til fremvisning i Ringsted arrangeret af Ringsted Fugleforening

jeg har desværre intet bur, og har heller aldrig udstillet og har også “kun” en skovkat, kunne ellers være sjovt at prøve.

anyway, så mener jeg at reglerne siger at alle dyr skal dyrlæge kontroleres før udstilling, samt fremvise et gyldigt vacc. dokument.

[quote=Zenriette;256559]jeg har desværre intet bur, og har heller aldrig udstillet og har også “kun” en skovkat, kunne ellers være sjovt at prøve.

anyway, så mener jeg at reglerne siger at alle dyr skal dyrlæge kontroleres før udstilling, samt fremvise et gyldigt vacc. dokument.[/quote]

Såfremt der er tale om en kattefremvisning, som i dette tilfælde, er det ikke aktuelt, såvidt jeg er informeret for nyligt.
Her sker det på ejers eget ansvar.
Det svarer jo til at du tager din kat/hund med i Maxizoo til en dyrekomsammen, just for fun.
Ved mere “formelle” sammenkomster som en udstilling, a la Roskilde dyrskue, er det korrekt at der skal være dyrlægeindsyn.

[quote=Mig og Mille T;256662]
Ved mere “formelle” sammenkomster som en udstilling, a la Roskilde dyrskue, er det korrekt at der skal være dyrlægeindsyn.[/quote]

Der plejer såvidt jeg ved netop ikke at være dyrlægekontrol til Roskilde Dyrskue. :wink:

My fault, selvfølgelig mente jeg til de større dyr så som køer og heste. :ups:

Underligt… Har været på roskilde med ildere, og de blev dyrelæge tjekket og har været til sådan en fuglefremvisning ting i nordsjælland, og der var også dyrlæge tjek.

jeg har lige været med at arrangere kattefremvisning, og har i den anledning spurgt i FD hvordan det nu var med reglerne.
Så længe det er en FREMVISNING er der ingen krav om dyrlægetjek.
Selvfølgelig skal vacc. o.l. være i orden hos kattene, det er vi jo alle underlagt, men der er ikke krav om at det tjekkes for at holde fremvisning.:slight_smile:

Tak fordi der lige kom styr på det… var lidt i tvivl… :?

Nå men jeg har hørt Racekatten ad og de vil kun låne bure ud, hvis der betales 120 kr pr bur… Så jeg forsøger lige at høre Norsk skovkattering ad og hvis de også har en pris, så forhører jeg mig lige med Ringsted Fugleforening om hvordan vi gør bedst… :slight_smile:

Men glæder mig til at se jer alle!:thumbup: Jeg laver en lille konkurrence til publikum at stemme på og så får vi arrangeret noget morgenmad…

Venter på update.

Det kunne altså være sjovt at prøve syntes jeg… Tror min nye killing ville syntes det var en oplevelse.

Hej igen

Jeg ved udstillingen nærmer sig og mange venter på update… men jeg skal lige have bekræftelse fra Norsk Skovkattering med bure… Det lød til at vi godt kunne låne deres, men skal lige være helt sikker, så vender jeg tilbage med endeligt svar til alle… :smiley:

[quote=LenA - DK EverCatz;261034]Hej igen

Jeg ved udstillingen nærmer sig og mange venter på update… men jeg skal lige have bekræftelse fra Norsk Skovkattering med bure… Det lød til at vi godt kunne låne deres, men skal lige være helt sikker, så vender jeg tilbage med endeligt svar til alle… :D[/quote]

Hvis det med burene skulle glippe, er der jo bicolouren. Jeg ved de gerne vil leje deres bure ud til rimelig pris.

de var også mit næste opkald, men jeg tror det lykkes med Norsk Skovkattering og så vidt jeg kan forstå gratis… men jeg skal lige være 100 % sikker, så kommer der lidt mere oplysning… ;p

Så er der svar fra Norsk Skovkattering…

Burene kan lånes for 25 kr stk… Så det håber jeg folk er villige til at betale… :slight_smile:

Er folk venlige at sende mig en mail med tilmelding, hvor det fremgår hvor mange katte de kommer med og hvilke racer, så sender jeg en bekræftelse.

Vi har indtil videre nok med Maine Coons og Norske Skovkatte begge dage, men nogle flere korthårsracer er meget velkomne…

Der bliver lånt 10 bure lørdag og søndag, så nu håber jeg vi kan fylde dem op, så vi ikke har lånt burene forgæves… :wink:

Der skal i øvrigt nævnes at man selv skal medbringe grus og mad til kattene. Jeg er i gang med at få fat i foderprøver… :slight_smile:

Hvis der er nogen der kan hente mig, kan jeg komme med en bimse…

Har sendt 2 pb.

Har sendt PB

Jeg og Artos vil meget gerne med…men er ikke sikker på om vi stadig har bilen på det tidspunkt, hvis ikke, er der så nogen der har plads til os i bilen?

Hanne og Itzy Bitzy - hvor er det I kommer fra? Så er det lidt nemmere at finde ud af… hihi ;p

Jeg bor ca 3 km uden for Hvalsø mod Merløse

nå ja for fanen… det er godt nok for længe siden jeg har været aktiv herinde… hihi det står jo ved jeres profil… ;p klaptorsk… thi

Vi må lige se om der ikke er nogen der melder sig… Kunne være godt… :slight_smile: