Råd søges om dyrelægen besøg/ og opdatering om hvordan det går

Nej det ved jeg godt, :ups: er jo ikke så god til og formulere mig godt, tænker nok mere det der med og lade tåre trille, fordi jeg er ked af det, og så lade tåre trille fordi jeg er glad på en gang, ja selv nu jeg skriver det trækker jeg lidt på smile af det.

Med venlig hilsen beimis ejer

5 Synes om

Sådan kan vi andre også have det. Og alle de ting du og beimis går igennem, er det ikke underligt med en masse blandet følelser! :hjerte:

2 Synes om

Var ved beimis en par timer i fredags 23/10 og fik næsen smurt en par gange, og legede, det hjalp på næsen kunne jeg se lørdag,
Lørdag var jeg der kort,
Søndag var jeg der fra cirka 13:20 beimis var lige gået hen og skulle have middags luren, men rejste sig med det samme, vil skulle lege med snor med papir I, og jeg skal løbe om møbler, så går den vilde jagt :runsylvester:,
Vi legede og snakkede og legede, da klokken blev 17:30 var beimis træt, nemt og se, gik i kurven og lagde sig, men ville ikke sove når jeg var der, satte mig ved siden af på gulvet med en tæppe, og en bog, for skulle snakke, og så kæmpede beimis med søvnen :kat4: Men sov nej :tihi: var der til knap 19:00 inden jeg havde transport mulighed, sagde nu går jeg til beimis, for første gang sad beimis ikke og kiggede efter mig eller hoppe op I vinduet og så efter mig, men lagde sig helt ned og poten op over hovede. Bilder mig selv ind at jeg kunne høre han snorkede inden jeg havde fået alt lys slukke, og døren ud på verandaen lukket og selv på vej ud af døren :grinning:
Var der igen mandag, kan se han, bliver mere og mere aktiv, vi skal løbe når vi leger, han står på " surfe bræt " den betræk der kommer af han pude skal ligge på gulvet, også løber han og smidder sig på den og glider hen af gulvet, samt han fanger fugle igemmen vinduet, skal snart have pudset vinduer. Næsen er der ro på igen, og jeg kan igen få lov og smørre uden problemer, de fleste gange glemmer han det med det samme når, vi leget og salven får lov at blive tør / sætte sig, han afprøver steder og hoppe op på uden hjælpemidler.
Onsdag var jeg ikke ved beimis. Men kom tidligt der torsdag, så vi fik leget og snakket meget
Vi besøgte så lige dyrlægen torsdag, beimis har jo fået de dumme filtre på begge bagben, jeg ikke kunne få lov og rede ud, samt han selv igen kunne komme til og vende sig så meget, han selv prøver på og vaske/ordne selv, men skælder dig selv ud/ hvæser af sig selv. Dyrlægen mener jeg kunne rede det ud. Hen så sur han var på mig når jeg kom der til. Det ville jeg have dyrlæge til og vurdering på, samt jeg ville gerne have en tjek på næsen om jeg ser rigtig når jeg mener, der er pænt sår igen, samt ben kort sagt dyrlægens opdatering og vurdering på beimis.
Beimis blev klippet fra midt på ryggen på begge sider, så han har hanekam nu også lige ved halen midt for. Nøj han ser øm ud :rofl:. Hold op han skældte ud, sikke nogle udtryk han kunne, som jeg fornemmede det var der ikke rosende ord vi fik med på vejen :hmpf: :knotten: :hmpf: :knotten:.
Der skulle have været en lille tot mere klippet på venstre bagben, men vi stoppede mens lege var god, det var på den mest dårlige sted, hvor beimis er øm på benet.
Sagde til dyrlægen jeg var meget flov over jeg ikke selv havde fået redt filter ud, men når det var med klør og hvæser og beimis gemmer sig, dur det ikke, også flov over jeg ikke havde oplært beimis i den slags håndtering, men bemis var ikke på den måder håndtere som lille, han skulle jo bare være ude kat og ,leve af mus, men han blev jo mere og mere inden kat, og så står jeg med problemer med håndtering i dag.

Også fik beimis lige lidt fysioterapi øvelser med forbenet igen, sidst hjalp det meget, kunne jo være det ville give en lidt nøk mere fremad.
Havde nogle sagde til mig for 2 år siden, man kunne få fysioterapi til katte, havde jeg tænkt, ja men det bliver så kun de der bor i København, også de meget meget opdragende katte, da ikke sådan en almindelig hus kat der slet ikke noget håndtering på noget måder har fået, eller opdragelse for den sags skyld.

Havde nogle sagt jeg selv kom til og bruge fysioterapi til katte, havde jeg ikke i min vidste fantasi vil tro det
Og næsen er pænt, som den kan være i den situation vi står i :lazykitty:

De kunne også se der var sket fremskridt med beimis, hans være måde at være på, og så godt han trives.

Vertinær sygeplejerske der havde beimis da han fik ordnet tænder, kom lige ind og skulle hilse på beimis, og han fik lige en kram :heart_eyes_cat:

Ja så blev det igen lang :ups:

Med venlig hilsen beimis ejer

11 Synes om

I mandags var jeg ikke ved beimis, da tiden var knap og kunne ikke få dagen til og gå op, i går blev det sådan bare lige ind af døren og 5 min og ud igen, beimis kom spingende imod mig, og fortalte en helt masse, og vi skulle snakke, kan se nu det var godt beimis blev klippet, nøj hvor han er meget mere tilpas : :kattedans:samtidig klør stederne hvor han er klippet og jeg skal klø der, men kommer jeg til og klø for hårdt, hvor filterne har været, får jeg klo at mærke :slem:.
Men når han sådan kommer flyvende hen imod mig, er det svært og gå hurtig igen, for mig

Men nu ka jeg næsten få lov og rede med let hånd over det hele
I dag har jeg været der lige knap 3 timer, det var så dejligt :blush: beimis passer havde været afsted og få en operation, her I formiddag, og kom hjem til middag, så jeg gik lavet frokost, bla andet rejer, så der var tre stole i brug ved køkken bordet, hvor beimis spandt så meget. Normal bliver der ikke så meget som kigget op til køkken bordet når der bliver spist. Men i dag var beimis med i det hele og ja beimis frokost stod på rejer :flode1:.
Jo jeg fik billeder af beimis sidder og fortæller hvor rejer er på borden uden og røre, men passer er med på billed og respekt ønsket om billed ikke bliver lagt frem noget steder

I søndags sad jeg og snakkede med beimis, og havde den følelse i maven, med ro på, for første gang siden beimis er flyttet. beimis har det så godt som han kan have det, og har en godt liv. På en måden har jeg ro i det

Med venlig hilsen beimis ejer

8 Synes om

Kan han ikke skæres ud af billedet?

2 Synes om

Det kan jeg ikke komme afsted med denne her gang, jeg har prøvet, men der skal en ting med i weekenden, jeg kan få taget en par nye billeder af beimis :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Ja, vi må se hans nye frisure :hoho:

3 Synes om

:tihi: Ja men tvivler nu på den vil danne mode, må prøve og gå taget en billed

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Har i dag været ved beimis knap 4 timer , fik ikke andet end min mobil med så fik ikke rigtig taget billeder.
Men en her hvor han surfer på en stykke stof

I dag var han meget putte kat den første time ved mig :blush:, og i dag snoede han sig helt rundt om sig selv og var ned og vaske sig, der hvor har er klippet, så igen har han fået det bedre. Jo jo det gik stille med og kommer der om, men han gjorde det, og blev helt vasket

Med venlig hilsen beimis ejer

11 Synes om

Søde Beimis - men jeg tror nu ikke, at den frisure bliver moderne :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Synes om

Har været ved beimis 21/2 time i dag :blush:, siden sidste mandag har beimis kommet løbende hen til mig når jeg kommer og vil op og dutte næse :blush:,
Beimis dyrlæge besøg den 28.10 med fysioterapi har igen gjort noget med fremskridt, samt klipning hjælper også. Jeg kan ikke sætte fingerne præcis og sige det er det, men det med jeg bliver løbet hen til, han skal op til mig, og poterne går han mere lige på, er mere aktiv på nogle måder. Han sidder meget mere i vinduet og kommentere folk, fugle, biler.
At han så tog turen helt op i gardinerne, fik han igen ikke ros for, det holder de ikke til, og de er special syet, efter mål. :moneybag: har sagt beimis lommepenge ryger hurtigt der :money_with_wings:. Og der skal udskiftes en dør karm på loftet, har beimis sørget for, jeg syndes nu det er rigeligt :uha:

Med venlig hilsen beimis ejer

10 Synes om

Uha :yikes: :uha:, varmen i huset, hvor beimis bor nu er sat 2 grader højere, for beimis skyld, og det må jeg få lov at betale. Samt varmen plejer og gå i dvale om natten, det gør det ikke mere, for så bliver vindues karmen kold, og beimis vil lægge i den her fra 6 til 7:30, for at følge med i morgen trafikken og holde øje med fuglene der bliver fodderet, her fra morgen af, ja ja fuglene har også fået nyt sted, og få mad, så beimis bedre kan holde øje med dem :joy: :blush:

Med venlig hilsen beimis ejer

5 Synes om

Beimis har det godt på alle måder, er så til pas, leger, kigger på fugle, fanger dem igemmen vinduet, leger ræs igemmem hele huset, hjulspor op af trappen, eller om hjørner, og op I gardinerne. Skælder ud over forplejning og mener der bliver serveret for lidt og få små portioner, når han er utilfreds med noget bliver noget skubbet på gulvet, eller hevet på gulvet. Leger med legetøjet.
Når jeg kommer, kommer han imod mig og siger en helt masse. Vi skal lege og putte på tæppet.
Vores helt egen hygge- putte- snakke stund, har vi fået lavet så det passer ind hos beimis nu bor
Den ene ben blive ikke helt i orden, men hvert gang han er ved dyrlægen, får en fysioterapi og det har gjort meget godt ved ham.
Såret udvikler sig, det bliver større så ja det er jo ikke godt, jeg kan se det stille udvikler sig
. Det lyder kold/barsk , men ved ikke hvordan jeg skal forklarer ellers, men på en måde ved jeg kan følge rytmen i udviklingen, er det en form for " ro" for mig at jeg kan være i det, samt jeg håndtere det.
Og nej jeg er ikke kold, for tåre triller tit, eller øjne bliver blanke, men sjældent når jeg er ved beimis, for han kan tydeligt fornemme der er noget og vil klemme sig helt ind til min hoved og vaske mig, så
prøver at undgå det.
Med venlig hilsen beimis ejer

11 Synes om

Beimis blev jo klippet her sidst i oktober, der blev filter ned af benene, der begynder og være en lille krølle nu, har snakket med veterinær sygeplejerske i dag og det blev vendt med dyrlægen, og jeg har lige fået ok til bage,
Jeg har taget beslutningen om jeg ikke vil kæmpe/ slås med beimis dagligt om, nu pelsen er groet helt ud og rykke / rede filter ud. Der kan jeg lære hvad det gør katten fra lille ikke er blevet ordeligt oplært I håndtering.
Jeg vælger en klipning cirka hvert 3 måned i stedet for, det tager 5 min, jo beimis giver mig jordens største skide balle, men så er det overstået i stedet for 15 min dagligt, samt beimis er bange for mig, hvor når jeg vil rede filtre, og jeg kommer heller en uge for tidligt end, det er blevet helt filtre.
Fik ja til det er en I orden beslutning fra dyrlægen af.Selv om det på en måde er en nederlag jeg ikke kan holde filtre væk, og springe over hvor gærdet er lavest.
Nå så vi køre fast med beimis skal klippes nu :crazy_face:.

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Nu beimis er blevet indekat, så er der vel ikke behov for ormepiller ?

Han fik en ormekur lige inden han kom til skade og flyttede ( mener om onsdagen aften, hvor han blev syg lørdag), der havde han orm. Og efter aftale med dyrlægen fik han en efter en måned som indekat, kan ikke huske begrundelse fra dyrlægen.
Vi har ikke se orm, eller han har tegn på det. Men bliver lige pludselig itvivl om han ville kunne have det stadig væk.
Og jeg glemte og spørge da jeg snakkede med dyrlægen igår, :ups:

Med venlig hilsen beimis ejer

Hvis der ingen orm er i afføringen (eller evt. Opkast) så er der ingen grund til at give ormekur :slight_smile:

1 Synes om

Giver altid kun ormekur når jeg har set orm - og det samme gælder for loppemidler…

2 Synes om

Sådan har jeg også altid kørt det, levende bevis for piller :slightly_smiling_face:, jeg blev bare lige meget usikker, tak @DorteH

Med venlig hilsen beimis ejer

Det var også det jeg tænkte, men blev så meget i tvivl. tak @MorTilKatja

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Kattelogik for videre kommende
Beimis har altid været bange for støvsuger, men siden han kom til hans nye sted, kunne han følge mig når jeg støvsuger på 2- 3 meter afstand

Nu i torsdags jeg var der, støvsugede jeg stue og køkken og gang men blev ikke færdig der, støvsuger satte jeg ind i den stue der er lukket af i hjørnet, da jeg skulle med på loftet når jeg kommer I dag. Og jeg var lige lidt i tidsnød,
.
I går havde beimis passer, være i den stue der ikke bliver brugt så meget, fra morgen af, han havde glemt og lukke døren. Det kom han i tanke om 20 minutter efter han tog hjemme fra, nå ja han regnede med beimis lagde i den sofa eller den lænestol der ikke var en tæppe lagt over armlænet, eller havde hevet uld tæppet ned på gulvet, hvis rigtig godt gået en urtepotte smidt ned på tæppet, han kommer hjem lige over middag,
Beimis kommer ikke springende, han kigger efter beimis og kalder, kigger ind i den stue, han ikke har adgang til, ingen beimis, han lukker døren, ind i den anden stue, hen under bordet, der er lavet hule i, nej, går på loftet, soveværelse nej, kontor nej, næste rum han har adgang til nej, ned igen badeværelset nej, ind i køkken og i begge stuer og tjekker igen ingen beimis, han ned i kælder og kalder om han var smuttet der ned, ingen beimis.
Jeg bliver ringet op, jeg siger tjek om han har spist noget, det havde han, han havde været i katte bakken på loftet for den var ny skiftet, hmm så kan han ikke været smuttet i kælder. Jeg siger skal lige tænke, beder ham gå ind i stue og tjekke alle steder, der går 10 min så ringer han af alle steder ligger beimis og sover i hjørnet oven på støvsuger og slanger, men nu var han vågen og meget sulten :crazy_face: :joy:

Med venlig hilsen beimis ejer

13 Synes om