Rådyr igen

I dag kunne jeg stå i døråbningen og fange et par billeder:

Jeg nyder dem SÅ meget hver dag :inlove:

Blærerøv :venter: … der er vel ikke nogen der misunder dig af de rådyr :cool:

Min have er invaderet af fasaner … hold kæft hvor de larmer :doh:

Så vil jeg blære mig med den lille stikling der besøgte mig i forgårs … den har jeg ikke set igen, så jeg håber den fandt en god bunke et sted og lagde sig til sove igen :kryds::kryds::kryds:

Herlige billeder af smukke rådyr Lise :slight_smile:

Hvad er det de spiser?

Pindsvinet ser også rigtig sød ud - jeg syntes at det er et rigtig nuttet lille dyr :wehuu:

Dejlige billeder :wehuu::wehuu:kan se du fodrer dem med æbler…:slight_smile:

PS: Jeg havde besøg af et sødt egern der sad i fulgeburet, men det nåede at stikke af før jeg var der med kameraet øv :stuck_out_tongue:

Neej gode billeder -thumbs

På vores altan har vi i vores fuglehus musvitter - de er også søde -tihi

Tak, skal I ha´ :slight_smile:

Sød lille stikling, Skattekat :inlove:

Ja, vi fodrer med æbler og har godt nok måttet bruge mange i år. Normalt er det kun til rådyrene og solsortene, men i år har vi haft store flokke af sultne sjaggere, så vi har efterhånden brugt 400 kg. æbler her i vinter.

Og alle de andre pippere skal jo også ha´ deres… så det har været en lidt dyr vinter i år. Men skøøøøøøønt at kigge på :slight_smile:

Dejlige billeder af både rådyrene og pindgrisen.

Jeg misunder dig Lise - det må være dejligt at møde sådan et syn, når man kigger ud af sin dør om morgenen.

:wehu::wehu::wehu::wehu:

:):):slight_smile:

Lise

Sikke et syn at få lige fra morgenkvisten - må tilstå, at jeg er lidt misundelig.

Smukke-smukke dyr og måske kommer de en dag og præsenterer en lille Bambi for dig.

:hjerte::hjerte:

:):):slight_smile:

Skattekat :

Nui… et lille akkupunkturgris. :wehuu:

Dem er jeg (os) vild med… og jeg håber, at de skræppende ?? fasaner (ved ikke, hvordan en fasan siger - de kommer så sjældent forbi her på 2. th) - og milde røst, fik den til at fare tilbage til sit lune vinterhi… (lille stakkel - forkert have at vågne op i)

:tihi:

[quote=Therese;141506]:):):slight_smile:

Smukke-smukke dyr og måske kommer de en dag og præsenterer en lille Bambi for dig.

:hjerte::hjerte:[/quote]

Det plejer de at gøre, men man skal være lidt heldig… til den tid er græs, korn og ukrudt ret højt. Men vi har hvert år et rådyr, som kommer ganske tæt på, med sine små :wehuu:

:):):slight_smile:

åååååårh… jeg ville smelte… helt ind til knoglerne, hvis de kom og viste mig deres nye baby…:wehuu:… de er jo ret sky sådanne smukke-smukke dyr.

Vi er altså nogen der er heldige. Vi fodrer også rådyr og pindsvin og fugler og hvad der ellers kommer forbi.
Sidste sommer havde vi et lille rådyrkid ned i den bagerste del af haven. Vi turde næsten ikke gå derned af skræk for at moren skulle flytte det. Så græsplænen blev lidt lang inden mor og barn fandt et nyt sted at bo.

Jeg håber også jeg en dag får lov til at tage nogen billeder af vores rådyr, for de er godt nok smukke.

For nogen år siden havde vi en stor fasankok til at gå rundt i haven og hver eneste dag kl 14 præcis kom han op til huset. Ikke for at spise, men for at se om han kunne få has på den rival der boede inde i vores stue. Han kunne se sit spejlbillede og hver dag listede han rundt om hushjørnet og sprang så ind i vinduet. Et under han ikke kom til skade, for det larmede godt nok meget. Det var ikke kun de store terrasse vinduer, nej han hoppede op og kiggede efter rivalen i de små vinduer også.

Heldigvis blev han klogere da der var gået ca 14 dage og vi så ham senere, hvor han kom spankulerende i spidsen af sin hønseflok.
Knus Elin

[quote=Leopolds mor;141581]Vi er altså nogen der er heldige. Vi fodrer også rådyr og pindsvin og fugler og hvad der ellers kommer forbi.
Sidste sommer havde vi et lille rådyrkid ned i den bagerste del af haven. Vi turde næsten ikke gå derned af skræk for at moren skulle flytte det. Så græsplænen blev lidt lang inden mor og barn fandt et nyt sted at bo.

Jeg håber også jeg en dag får lov til at tage nogen billeder af vores rådyr, for de er godt nok smukke.

For nogen år siden havde vi en stor fasankok til at gå rundt i haven og hver eneste dag kl 14 præcis kom han op til huset. Ikke for at spise, men for at se om han kunne få has på den rival der boede inde i vores stue. Han kunne se sit spejlbillede og hver dag listede han rundt om hushjørnet og sprang så ind i vinduet. Et under han ikke kom til skade, for det larmede godt nok meget. Det var ikke kun de store terrasse vinduer, nej han hoppede op og kiggede efter rivalen i de små vinduer også.

Heldigvis blev han klogere da der var gået ca 14 dage og vi så ham senere, hvor han kom spankulerende i spidsen af sin hønseflok.
Knus Elin[/quote]

-LOL-LOL-LOL

Elin, som du dog kan skrive det…jeg bliver aldrig træt af dine dejlige oplevelser og din pragtfulde måde at beskrive dem på…

:hjerte:

Ha ha Elin, herlig beskrivelse. -LOL

Lise, hvor er det nogle skønne billeder :wehuu::wehuu:
Men hvad siger Mona og Vimmer til dem :?

[quote=Denise;141603]Ha ha Elin, herlig beskrivelse. -LOL

Lise, hvor er det nogle skønne billeder :wehuu::wehuu:
Men hvad siger Mona og Vimmer til dem :?[/quote]

:?:?:?

Undskyld mig, Denise---- men hvem pokker er nu MONA ??

:tihi:

Jeg kan ikke forestille mig andet, end at Mona godt kan li’ rådyr … :tihi::tihi:

[quote=Denise;141603]

Men hvad siger Mona og Vimmer til dem :?[/quote]

Vimmer og Molly er vant til dem og kigger bare på dem… og rådyrene har fundet ud af, at mine kræ ikke er farlige, så de tager sig bare god tid til at spise deres æbler :slight_smile:

Skønne billeder. :wehuu:

Du burde have dig et godt zoomkamera, så du rigtigt kunne få nærbilleder af dem også. :slight_smile:

Kære Lise…:wehuu:

Tusind tak for nogle pragtfulde billeder igen…igen.:slight_smile:

Hvor er du heldig at bo sådan et vidunderligt sted. :wehuu:

Mange gode hilsner
Mona

Nå det var godt, at MOLLY ikke løber efter dem.

Therese og Hrönn - jaja, det gik lidt stærkt, men dejligt man har så vågne brugere :stuck_out_tongue: