Råfodring af katte (foredrag)

Marianne holder to foredrag om Barf fodring af katte via rigtigkattemad.

Det sker den 17. oktober klokken 11.00

og den 21. oktober klokken 20.15

Det er gratis, men I skal tilmelde jer - se mere på www.utika.dk

MVH Helle

[quote=lenschow;272581]Marianne holder to foredrag om Barf fodring af katte via rigtigkattemad.

Det sker den 17. oktober klokken 11.00

og den 21. oktober klokken 20.15

Det er gratis, men I skal tilmelde jer - se mere på www.utika.dk

MVH Helle[/quote]

Hvor er det henne den 21 okt ?

I Arden så vidt jeg husker.

altså - HVORNÅR kommer hun til sjælland ? :venter: :venter: :venter:

ja eller til fyn:):):slight_smile:

I skal gå ind på Rigtigkattemad og finde forhandlere under foredrag - der står det. de holder dem over hele DK, så vidt jeg ved…

Den 21. oktober er også i arden

KH

[quote=lenschow;272762]I skal gå ind på Rigtigkattemad og finde forhandlere under foredrag - der står det. de holder dem over hele DK, så vidt jeg ved…

Den 21. oktober er også i arden

KH[/quote]

Kan du ikke være sød at skrive en adr ?
Kommer du den aften ?

Adressen står på Mariannes hjemmeside - ja jeg kommer - skal du med fra Hobro eller deromkring?

Vi kører jo lige igennem Hobro på vejen

MVH

[quote=lenschow;272771]Adressen står på Mariannes hjemmeside - ja jeg kommer - skal du med fra Hobro eller deromkring?

Vi kører jo lige igennem Hobro på vejen

MVH[/quote]

Ja jeg melder mig til nu hvor bengaleren er begyndt med at få råkød så ville jeg gerne hører noget om det …
Jeg kører selv der over men ellers tak for tilbuddet…

Du er for sent ude - hun har skam været her :slight_smile: Hun holdt foredrag i Greve i foråret, så det varer nok lidt, inden hun kommer igen (medmindre der da er nogen, der “hiver” i hende)

neeeeeeeej - 5 min fra mig og så gik jeg glip af det… :doh:

nå - frem med tovværk og karabinhager…

Send hende en mail:-)

Ses vi i aften?

KH

Ved godt det er en form for spam, men det vedrører nu alligevel.

Jeg savner nemlig nogle priser på den rå kost - synes ikke jeg ka finde noget på deres hjemmeside.

Jeg skal nok lægge et referat ind MED priser:-) Hvis I vil have det

KH

Min mand og jeg kommer i aften :slight_smile:

[quote=lenschow;276895]Jeg skal nok lægge et referat ind MED priser:-) Hvis I vil have det

KH[/quote]

Ja tak det vil da være rigtig dejligt :thumbup:

Hvis nogen mangler et lift fra hobro så har jeg ledig plads i bilen …

[quote=Marlene;276877]Ved godt det er en form for spam, men det vedrører nu alligevel.

Jeg savner nemlig nogle priser på den rå kost - synes ikke jeg ka finde noget på deres hjemmeside.[/quote]

Jg savner hvad de forskellige kødtyper indeholder helt præcist af vitaminer, mineraler og aminosyrer - i frossen stand.

Man kan ikke bare tonse vitaminpulver på - for lidt og for meget …

Der er f.eks. to studier gjort omkring Taurin indholdet, et i Australien og et i Tyskland som har målt Taurinindholdet i tre grupper af kattes blod

  1. Katte udelukkende fodret tørkost havde højeste taurin indhold
  2. Katte fodret udelukkende råt uden nogen tilsætning det laveste indhold
  3. Katte fordret udelukkende dåse mellemhøjt indhold

Og så er der jo alle de andre livsvigtige ting.

[quote=Lis Dahlstrøm;277072]Jg savner hvad de forskellige kødtyper indeholder helt præcist af vitaminer, mineraler og aminosyrer - i frossen stand.

Man kan ikke bare tonse vitaminpulver på - for lidt og for meget …

Der er f.eks. to studier gjort omkring Taurin indholdet, et i Australien og et i Tyskland som har målt Taurinindholdet i tre grupper af kattes blod

  1. Katte udelukkende fodret tørkost havde højeste taurin indhold
  2. Katte fodret udelukkende råt uden nogen tilsætning det laveste indhold
  3. Katte fordret udelukkende dåse mellemhøjt indhold

Og så er der jo alle de andre livsvigtige ting.[/quote]

Resultatet på den test siger jo rimelig meget sig selv, hvis man rent faktisk slår taurinindholdet op på råt kød. Der er ikke nok taurin i råt kød alene, det SKAL tilsættes.

Jeg har lige prøvet at Googl’e lidt på emnet. Det er jo rimelig almindelig kendt, at f.eks. frosne grøntsager er bedre end udenlandske importede ‘friske’. Ved nedfrysning bibeholdes vitaminerne netop, hvor de vil forgå i grøntens modningsprocess på vej til Danmark. Men det er kattene nok ret ligeglad med…
Efter hvad jeg kan finde, så er der heller ikke vitamin- eller mineralforringelse af fisk - kun kvalitetsmæssig (frosne varer er bare aldrig helt så interessante).
Og på “kød” kan jeg kun finde, at kvaliteten falder - ikke noget om hvad der sker med vitaminer og mineraler.

Jeg er særdeles tilfreds med det råfodrings-tilskud (både vitaminer og mineraler), som Zooplus forhandler. Her spiser kattene ca. 1/2 - 2/3 vådt/råt om dagen (våd vægt), og jeg har lavet meget nøje beregninger af, at alle værdier på det rå ligger rigeligt indenfor visse marginer. På den måde er jeg heller ikke så bange for, hvis det faktiske udfodrede varierer lidt i forhold til det teoretisk beregnede. Kød burde indeholde tilstrækkeligt med alle vigtige aminosyrer i sig selv (har jeg slået op) - med mindre lige præcis de forsvinder ved nedfrysning. Ofte kan disse værdier slet ikke findes på laaangt det meste af vores tørfoderprodukter, så her må man bare stole på producenten. For slet ikke at tale om vådfoder, som producenterne ofte gør opmærksom på ikke er til fuldfodring, men modsat er der heller ingen information om, hvad der så rent faktisk er (og derved mangler) deri…