RagaMuffin

Så kommer RagaMuffinen til Danmark :rock:

For dem der ikke kender den så er der billider og historie om racen her :slight_smile:

http://www.ragamuffingroup.com/

http://www.ragamuffin-cats.net/RagaMuffinHistory.htm

ØV ØV ØV
HVorfor endnu flere racer når folk med nye racer ikke kan sælge deres killinger. og den vil ikke få stamtavle da den ikke er godkendt :frowning:

1 Synes om

Så vidt jeg er orienteret er den nye opdrætter registreret i ACFA og har stamtavle der… men man kan selvfølgelig ikke gå til Show med dem i Danmark…

synes stadig det er en skam :frowning:
Og jeg vil arbejde for man IKKE blander og får dem under FIFE.
og ville aldrig sælge til en sådan en eller købe fra en.

Kan man få link til opdrætter?

1 Synes om

Hjemmesiden er ikke kommet endnu… den er ved at blive lavet .

nå må heller logge af, synes det er synd når vi stadig kæmper for og få udbredt racen Ragdolls

1 Synes om

Er det en dansk opdrætter, der registrerer i ACFA (et mindre forbund i USA):? Hvem er det:? Har vedkommende tidligere erfaring med opdræt af andre racer:?

Jep en dansk opdrætter, ved ikke så meget om ACFA men det er amerikansk…

Jeg synes opdrætter skal have lov at tilkende give hvem hun er :slight_smile:
Men opdrætter har erfaring med opdræt af anden race…

[QUOTE=Vandoll;769903]ØV ØV ØV
HVorfor endnu flere racer når folk med nye racer ikke kan sælge deres killinger. og den vil ikke få stamtavle da den ikke er godkendt :([/QUOTE]

Det var da en voldsom reaktion på en ny race. Skal vi ikke hellere byde den velkommen og håbe, den også ad åre kvalificerer sig til de store forbund? :slight_smile:

Finfrode: jeg vil gøre alt for den IKKE blvier godkendt.

jamen hvis man brænder for en ragdoll så forstår jeg ikke hvad man skal med en fuldfarvet en?? så køb en skovkat, mco eller andet
jeg håber ragdollopdrættere i dk vil stå sammen om og ikke sælge/købe fra dem med ragamuffin/solid/mink.

Jeg synes det er super. Har set denne race på animal planet og den ser altså ret dejlig ud… men det er selvfølgelig også en kat, og der findes sjældent katte der ikke er dejlige!

Jeg er helt enig med FinnFrode :slight_smile:
Nu er jeg ikke ekspert men jeg tror at Ragdoll folket mener det er en blanding og derfor er modstandere af racen…

Jeg synes det er et meget spændende tiltag :slight_smile:

BiancasMOR: skal du jo synes :frowning:

Sidder og tænker hvorfor er det ikke så TICA, nu har jeg en sølv bengaler som heller ikke er godkendt her hjemme, hvorfor ikke så bruge det, som er mere kendt.
Syntes det er en flot kat og så længe den ikke er avlet til at ligne noget misfoster så syntes jeg det er fint med nye racer her hjemme.

Hvorfor skal jeg det ?

jeg ved UDEMÆRKET godt hvem det er :frowning:

Nå okay

[QUOTE=Vandoll;769925]Finfrode: jeg vil gøre alt for den IKKE blvier godkendt.

jamen hvis man brænder for en ragdoll så forstår jeg ikke hvad man skal med en fuldfarvet en?? så køb en skovkat, mco eller andet
jeg håber ragdollopdrættere i dk vil stå sammen om og ikke sælge/købe fra dem med ragamuffin/solid/mink.[/QUOTE]

Kunne opdrættere af maskede siamesere så ikke med samme ret have sagt noget lignende, da orientalerne kom på banen? “Køb en skovkat, hvis du vil have en kat uden maske”. :slight_smile:
Jeg er godt klar over, at der er en gammel disput mellem Ragdoll- og Ragamuffinfolkene, men alligevel…

[QUOTE=hmm;769936]Sidder og tænker hvorfor er det ikke så TICA, nu har jeg en sølv bengaler som heller ikke er godkendt her hjemme, hvorfor ikke så bruge det, som er mere kendt.
Syntes det er en flot kat og så længe den ikke er avlet til at ligne noget misfoster så syntes jeg det er fint med nye racer her hjemme.[/QUOTE]

Jeg er som sagt ikke 100% omkring hvordan og hvorledes ved bare at hun har fået stamnavn i ACFA