RagaMuffin

Er der andre Ragamuffin opdrættere i Europa? Registrerer de alle i ACFA? Jeg tænker, det kan blive en smule besværligt - og dyrt! - at starte en ny race op herhjemme med samarbejdspartnere i USA…

Der er en lille håndfuld stykker i europa, de star også inde på en af de links jeg har postet …

Jeg kan ligesom Finn heller ikke forstå en så voldsom reaktion.
Nu kender jeg selvfølgelig ikke noget til racen, men så længe det ikke er en race, hvor man har fremavlet forskellige træk på bekostning af sundheden (a la Scottish Fold som jeg heller ikke aner en pind om), kan jeg ikke se problemet.
Kommentaren om at der er opdrættere med nye racer, der brænder inde med killinger, synes jeg er irrelevant.
Det er vel altid en risiko man tager, som opdrætter. Og som seriøs opdrætter, er det forhåbentligt også noget man tager højde for, når man planlægger kuld uanset racens størrelse … En stor race kan vel have samme problem, når der et stort “udbud” og ikke en tilsvarende efterspørgsel.
Hvis man planlægger kuld, er det da mest ansvarligt, at overveje om man har råd og plads til killingerne, hvis de ikke skulle blive afsat… Der er jo tale om levende væsner.

… Og hvis der er tale om en seriøs, ansvarlig opdrætter, der har kastet sin kærlighed på en RagaMuffin, er det ærgerligt hun/han får sådan en medfart.
Personligt vælger jeg ikke kat ud fra udseende, men ud fra temperament, og hvis man vil ha’ en fuldfarvet Ragdoll, er en skovkat/MCO måske ikke lige sagen. Og så er det da heldigt de nu kan få sig en RagaMuffin.

Om man vil samarbejde eller ej kan man jo heldigvis helt selv bestemme. :slight_smile:

Hvis ellers der kommer flere CFA-shows i Danmark, så har racen opnået Championship-status dér sidste år. :slight_smile:

Det synes jeg da også… jeg kan godt lide dem, jeg stødte på dem for 3 år siden, synes de er smukke. Sorry

tror jeg vil lave maskede MCO???
… store maskede katte med ragdollen slaskede temperement…

haha det her er sku da rent til grin :wink:
Men måske jeg bare er for seriøs omkring min race??
Godt vi har fået en specialklub under fife for Ragdolls så ved jeg da at vi vil blive hørt hvis ragamuffin skulle komme på tale for og blive godkendt!!

Tjah, hvis du kan få et af de store forbund til at anerkende den, så god fornøjelse :wink:

hvis man arbejder længe nok er det vel ikke et problem?? vi kan vel slå på noget med bedre tandkød/ sundhed osv.
Tjaaa en tanke er gratis ikk ??

Kan ikke forstå den nedladenhed om den her race… Syntes det er skønt der kommer nyt. Som jeg skrev før bare det ikke er katte som skal lide for skønhed.

Øj,jeg tror snart jeg framelder mig KG,nu er der lige røget en katterace til på min liste over racer, jeg skal nå og have inden jeg dør, ragamuffin er da bare for kær :wehuu:

Enig med Finn ! Syntes den ser sød ud den race !! der er vel plads til alle …

[QUOTE=Vandoll;769990][…] haha det her er sku da rent til grin :wink:
Men måske jeg bare er for seriøs omkring min race??
Godt vi har fået en specialklub under fife for Ragdolls så ved jeg da at vi vil blive hørt hvis ragamuffin skulle komme på tale for og blive godkendt!![/QUOTE]

Forstår så ikke, hvorfor du tager sådan på vej over Ragamuffin, som vel er en helt anden race… :wink:

nedladende nej…
det er fakta om man passer på “sin” race

og der da jo er kommet så mange nye racer til dk hvor der er alt alt for mange killinger som ikke bliver solgt synes jeg måske det er synd og starte en mere op.
Os der opdrætter Ragdolls gør alt vi kan for og udbrede kendskab til den race og har stadig et kæmpe stykke arbejde og så skal vi til og se en ny race komme ind som også skal frem.
Da personen er den eneste opdrætter i skandinavien bliver det dyrt og hårdt og det er dennes eget valg. dog forstår jeg ikke begrundelsen for flere ragdoll opdrættere har samme holdning som mig så der bliver ingen hjælp og hente.
Min holdning er jeg holder mig LLLLAAANNGGGGTTTT væk fra katterier med solid, mink og ragamuffin for så er du mest sikker PÅ OG FÅ NOGET FORKERT IND.

Ragamuffin er en blanding af ragdoll og huskat/mco/nfo på et tidspunkt.

skal vi så have 50 nye racer fordi de er søde???
er alle katte ikke søde?

Jeg kan nu godt forstå du ikke er sååå begejstret. Jeg ville være ret så ked af om det var birmaen der skulle til at have en ny fuldfarvet/mønstret søskenderace.

Hvis folk ikke synes om racen kan man jo bare lade være med at tage sig af den, man jeg jo ikke tvunget til selv at have den …

RagaMuffin er en dejlig race, mødte en for første gang for mange år siden hos min fætter og hans kone i USA, en lækker kastrat Mickey og han er super dejlig… De opdrætter Ragdolls men har nu 2 RagaMuffin kastrater…
jeg har altid været vild med både Dolls og Muffins…

Så jeg er glad for at de endelig ser dagens lys her i danmark!

Tak for nogen kommer med indput der kan bruges her…!!!

Jeg kan nu også godt forstår Christa og andre opdrætter inden for Ragdoll.
Jeg ville godt nok også blive ked af det hvis maine coon fik en søskenderace med maske.

Finland har godkendt et projekt hvor der må krydses Sibirsk skovkat ind i birmaen…det vækker debat på begge sider. Cirkumpolare Siberian Cats: Special permit mating??