TAK Heidi… endelig nogen der forstår det fra opdræts synspunkt
[QUOTE=Vandoll;770010]nedladende nej…
det er fakta om man passer på “sin” race
[/QUOTE]
Var der andre der havde gjort det - så var der ganske enkelt ingen Ragdolls.
jamen jamen … går lige så stille den vej ud af dette indlæg ------------->
Ha en go dag
Enig med Lis. Der ville faktisk kun være huskatten i dag, hvis ingen var begyndt at blande forskellige katte med forskellige egenskaber.
Jeg kan virkelig ikke se problemet. Jeg ved der andre steder i verden, findes hvide og sorte russian blue katte. De er ikke godkendte herhjemme, men jeg ville overhovedet ingen problemer have, hvis de blev det. Det gør da ikke min race mindre værd, bare fordi der bliver lavet en søskende race.
jeg ved godt alle katte er til via blandinger men hvorfor blande mere
skal vi ikke bare udbrede det vi har og værne om det??
[QUOTE=Vandoll;770072]jeg ved godt alle katte er til via blandinger men hvorfor blande mere
skal vi ikke bare udbrede det vi har og værne om det??[/QUOTE]
Især når vi taler om så teknisk svære racer som de maskede ofte er
[QUOTE=Vandoll;770072]jeg ved godt alle katte er til via blandinger men hvorfor blande mere
skal vi ikke bare udbrede det vi har og værne om det??[/QUOTE]
Det mener du så nu hvor du har din race .- så er der ingen andre der må gøre det de brænder for?
Jeg forstår ikke din indgangsvinkel når du selv avler på en forholdsvis ny race.
Skal jeg være ærlig - så skulle det have været stoppet for mange år siden - så mange år siden at der heller ikke var nogen Ragdolls.
vi kan også lave små maskede abysiniere?? Come on Lis…
Jeg er også gald for du ikke har lavet “min” race
Link til opdrætters side.
http://www.ragamuffin.dk
Link til opdrætters side.
http://www.ragamuffin.dk
Sorry jeg havde login problemer
jeg kan se der har været høje bølger hehe og ikke overraskende fra ragdoll opdrætters side. Det er så mig der har valgt at starte med RagaMuffins, et valg jeg har taget efter mange grundige overvejelser og jeg er STADIG den samme person, så det skuffer mig at at der bliver skrevet sådan.
Jeg har knoklet med at få min hjemmeside færdig og der har jeg skrevet om RagaMuffins historie - jeg vil opfordre dem med Nej-hatten på at læse dette link INDEN de begynder at battle paratviden om både Ragdolls og RagaMuffins husk på at jeg har trods alt været med fra starten hos Dollerne også.
Jeg vil naturligvis gerne svare på alle de spørgsmål i har…så giver vi stakkels Biancas mor en lille pause hehe.
[QUOTE=Mette Sejrbo;770171]Sorry jeg havde login problemer
jeg kan se der har været høje bølger hehe og ikke overraskende fra ragdoll opdrætters side. Det er så mig der har valgt at starte med RagaMuffins, et valg jeg har taget efter mange grundige overvejelser og jeg er STADIG den samme person, så det skuffer mig at at der bliver skrevet sådan.
Jeg har knoklet med at få min hjemmeside færdig og der har jeg skrevet om RagaMuffins historie - jeg vil opfordre dem med Nej-hatten på at læse dette link INDEN de begynder at battle paratviden om både Ragdolls og RagaMuffins husk på at jeg har trods alt været med fra starten hos Dollerne også.
Jeg vil naturligvis gerne svare på alle de spørgsmål i har…så giver vi stakkels Biancas mor en lille pause hehe.
www.ragamuffin.dk[/QUOTE]
Har du ikke netop lukket dit ragdoll opdræt ned og solgt alle dine katte ud, eller husker jeg helt hen i vejret? :?
Nej, det gør jeg ikke:
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?29907-Ragdolls-opdr�t-stopper.
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?31741-Opdr�t-oph�r-alt-skal-v�k
det er korrekt Annie det fremgår vist også af de tråde hvorfor, og det var rigtig hårdt over sommeren over, så da vi fik Charmy hjem igen vidste vi at vi ikke kunne give slip. Det var min kæreste der foreslog at vi så prøvede med RagaMuffins, men vi vil stadig køre vores ragdoll linje videre.
Jeg synes det er super fedt, at RagaMuffin’s kommer til landet…
Jeg har mødt 2 af slagsen IRL og de er super fantastiske Jeg har desuden selv altid været vild med både Ragdoll og RagaMuffin, havde sådan set tanker om at importere en kæle muffin
så jeg er GLAD for at Mette og Kenny har turde tage skridtet.
Jeg kan ikke se hvad der er så galt med RagaMuffin og hvorfor Ragdoll’s er så meget bedre ?
Begge racer er kommet til pga. Ann Baker, om man vil det eller ej…
[QUOTE=FinnFrode;769943]Kunne opdrættere af maskede siamesere så ikke med samme ret have sagt noget lignende, da orientalerne kom på banen? “Køb en skovkat, hvis du vil have en kat uden maske”.
[/QUOTE]
Tro mig… der findes skam siamopdrættere derude, som gør alt, hvad de kan for kun at have RENE siamlinier - og som giver ori’erne skylden for ALT hvad der siden er sket med siatalerne
[QUOTE=BiancasMor;770242]Jeg synes det er super fedt, at RagaMuffin’s kommer til landet…
Jeg har mødt 2 af slagsen IRL og de er super fantastiske Jeg har desuden selv altid været vild med både Ragdoll og RagaMuffin, havde sådan set tanker om at importere en kæle muffin
så jeg er GLAD for at Mette og Kenny har turde tage skridtet.
[/QUOTE]
Tja… de fleste katteracer kan der siges sådan om… men selvfølgelig er det da dejligt, at racen kan købes i DK…
Jeg kan ikke se hvad der er så galt med RagaMuffin og hvorfor Ragdoll’s er så meget bedre ?
Begge racer er kommet til pga. Ann Baker, om man vil det eller ej…
Der er vel intet galt med Ragamuffin som sådan…
MEN - racen er efter min mening overflødig i den forstand at jeg har uendeligt svært ved at se det unikke i en race, som man kan få i samtlige farver og masker og med et temperament, der allerede også findes…
Og ja… begge racer er kommet i stand via Ann Bakerrs avlsarbejde… men det behøver jo ikke nødvendigvis være et adelsmærke… at man går ud og laver en ny race, fordi man bliver uenig med sine tidligere samarbejdspartnere er en lidt let løsning på problemerne
Jeg kan ikke forstå at der går’s op i at opdrætter har haft lukket ned, det er der mange der gør ind i mellem, og så finder de ud af, at de ikke kan undværre det…
Jeg har intet i mod det, jeg synes faktisk det er dejligt den kommer til Danmark, da det er en lækker race, jeg har også mødt den… Og glæder mig til at se den her hjemme…
Jeg har godt nok svært ved at se at det kan skade en seriøs opdrætter at andre opdrætter noget som ikke skal blandes i den eksisterende race… måske jeg bare er smådum, men det var da godt nok en voldsom reaktion og en af de mindre kønne af slagsen må jeg sige.
Tænk hvis andre havde haft samme reaktion på Ragdoll´en… ærligt, det er skisme både småligt og pinligt!
[QUOTE=En forhenværende bruger;770271]Jeg har godt nok svært ved at se at det kan skade en seriøs opdrætter at andre opdrætter noget som ikke skal blandes i den eksisterende race… måske jeg bare er smådum, men det var da godt nok en voldsom reaktion og en af de mindre kønne af slagsen må jeg sige.
Tænk hvis andre havde haft samme reaktion på Ragdoll´en… ærligt, det er skisme både småligt og pinligt![/QUOTE]
Måske bekymringerne ligger i at racen er utrolig lig Ragdollen, og dermed går ind på et marked som i forvejen er småt og under opbygning…
Hvad ved jeg?
Jeg kan nu godt se det fra begge parters side…
Selvfølgelig er det da rart at få en ekstra race, for dem som har en passion omkring den, og selvfølgelig skal der være plads til dem også… Men på den anden side er markedet for racekatte i forvejen småt, og mange brænder inde med killinger, så jeg tænker, at man måske skulle have bygget markedet op for katte, og måske særligt Ragdollen, inden man introducerede endnu en flink, stor, semilanghåret kat…
Men igen… jeg er ikke opdrætter, og ved ikke hvad der tænkes… Jeg piller bare lidt i min egen navle
Hvis man som opdrætter mener marked for killinger er mættet, så må man jo selv vente med at lave kuld, det andet at være efter andre er da egoistisk, da det vel er op til en selv om man vil brænde inde med killinger…