Ragdoll vs Hellig Birma

Jeg går og overvejer om jeg skal anskaffe mig en kat og er ved at undersøge forskellige katteracer. Jeg er faldet for ragdollen og birmaen. Jeg synes de minder om hinanden og har lidt svært ved at overskue de helt store forskelle mellem racerne. Rent udseende ligner de åbenlyst hinanden men hvad jeg har kunne læse om temperament er der også ligheder. Er der nogen som kan være behjælpelig med at kortlægge betydelige forskelle i temperament? Kan de evt. gå sammen?

På forhånd tak :slight_smile:

Af dem jeg har mødt, er der stor forskel i temperamentet.
Ragdoll er en meget rolig kat. Birmaen er det jeg vil betegne som middelaktiv.

Men find da et par opdrættere, tag ud og besøg dem - og vælg så derefter :slight_smile:

Der er stor forskel på de to racer, måde i størrelse og i være måde.
Ragdoll er den største og mest rolige kat, Birma er en sjov kat, der dog ikke egner sig som ene kat,
Som Vivi ganske rigtig siger er det bedste du kan gøre er at besøge begge racer på hjemmebane

Tak for svarene. Jeg har tydeligvis fundet nogle kilder der ikke har været helt klare i deres beskrivelser er ragdollen :slight_smile: Jeg har læst at de begge er meget knyttede til deres ejer og er nysgerrige og følger dem over alt og at de begge har brug for meget opmærksomhed. Det kan også være det er tilfældet men at birmaen er det i større grad og måske på en mere aktiv, legesyg måde mens raggen er en kælepot(?) :slight_smile:

Hej Marianne

Godt du fandt herind. Jeg kan se der har været en tråd om samme spørgsmål før, måske du kan finde lidt svar heri ? birma vs ragdoll

Hej Camilla

Tak for linket til den anden tråd! Den vil jeg lige få kigget på :slight_smile:

Er der mon nogen som kan anbefale et par ragdoll-opdrættere (eller nogen man absolut skal holde sig fra)? Gerne i Jylland men ellers med forholdsvis nem adgang via offentlig transport (tog, bus, metro, fly osv)
Send endelig pb hvis der ikke skal reklameres :slight_smile:

Har Ragdoll ikke også lige knapt så meget pels som Birma? Eller er deres pels meget ens?

Hvis der var forskel på pelsen ville jeg have troet at Ragdolls havde mere…
Mine har i hvert tilfælde en ordentlig frakke…især her om vinteren

Ja okay… :smiley: Hold op hvor er han bare tæske-lækker ham Hudson!

Jeg ved ikke, hvor jeg havde den ide fra så :slight_smile:

[QUOTE=Tine M;773330]Ja okay… :smiley: Hold op hvor er han bare tæske-lækker ham Hudson!

Jeg ved ikke, hvor jeg havde den ide fra så :)[/QUOTE]

Ja ikk :hjertehop::hjertehop:

Næææh, kan du huske hans navn :lovelove:

(HOST-se-dit-HOST-banner-HOST) :tihi:

:lol::lol::lol:

Åhhhr, øv altså!!
Jeg var lige så imponeret!!

Blitz jeg sender dig lige en PB :slight_smile:

Det har noget med linierne at gøre, hvor meget pels Ragdoll’s har :slight_smile:
Og så selvfølgelig årstiden.

Nogle har lige så meget som Tine’s Bimse Nullermænd, og andre har lige så lidt som min Mikki.

De bør have meget pels som det også fremgår af standarden for racen :slight_smile:

Her er et billede af Mikki fra November, min pelsløse slaskedukke der er såå dejlig :hjerte:

og der er også stor forskel på kastrater og Fertile!!

Kastrat pigen
Supreme Premier DK Wrensted Celinea DSM Rag g03

Kastrat pige

S* Chorotegas Wild Africa Rag n

S* Cas-sus Colossal Rag a aka Basse

IP. DK Vandoll Crazy 4 You Rag e aka Findus

Vandoll:

Jeg vil ha en ragdoll fra dig en dag… :hjertehop:

Hold da helt op hvor er de nogle lækre pelsklumper… :hjerte: