Reality programmer - Er det flovt?

[QUOTE=Ann K;938681]Jeg ser dem ikke…
Jo, nogle enkelte som fx Vild med Dans, men ellers så gider jeg ikke bruge min tid på den slags!
Ikke fordi jeg synes det er flovt… men simpelthen fordi den slags programmer kun yderst sjældent kan “give” mig en oplevelse…[/QUOTE]

Enig!
Men jeg ser så stort set heller aldrig TV mere…
Men når jeg gør, så går jeg efter nyheder og film - næsten udelukkende.
Vild med dans er også min undtagelse, sammen med X-faktor og den slags musikkonkurrencer. Med andre ord, det skal være nogen der har et talent af en art for at jeg gider se det. (Talent for at vise sig på en TV skærm og få folk til at krumme tæer over hvor dum man er tæller ikke ;))
For resten undrer jeg mig over HVOR mange slags madprogarmmer, der kan sendes? Det er da helt enormt!

jeg kan gudskelov ikke tage de kanaler hvor det kommer…

men alle der kender mig (der ser den slags og gladeligt sladrer om det) har med slet skjult irritation i stemmen sagt “ej Regitze - følger du slet ikke med???” når jeg intetanende spørger "hvem er det i snakker om?? "

flovt nej… og jeg krummer tæer ved at have brug for at hæve sig ved at tage udgangspunkt i SÅ lav en fællesnævner… hvis det skal være sammenligningsgrundlaget - så er det danske (og hele det vestlige) samfund på vej lige lukt i kloakken :frowning:

Jeg synes ikke det er “pinligt” at se realityprogrammer og jeg ser også nogle stykker, blandt andet De Unge Mødre, Mig og Min Mor, Paradise Hotel, Linse og Gustav på Udebane, Amalie’s Verden, 6 på Date, Kokke/Mad-programmer og Bonderøven.

Bonderøven er det eneste jeg sådan rigtigt følger med i da jeg synes det er såååå hyggeligt. De andre ser jeg mest hvis jeg falder over dem “eller der ikke er andet i tv’et” :slight_smile:

Jeg kan godt finde på at se de der “Til middag hos” eller hvad de hedder på forskellige kanaler. Og jeg elsker de forskellige “med politiet på arbejde” - men de er nu også mere dramadokumentar end reality… selvom nogle af dem der f. eks. bli’r stoppet får Amalie til at lyde klog…

Men ellers går min grænse ved Fangerne På Fortet… Robinson, Paradise og Big Brother er jeg stolt af at kunne sige jeg aldrig har set så meget som et minut af sammenlagt. Sådan noget gider jeg ikke.

Se & Hør… tjaeh… hvis bladet ligger der, så sluger jeg gerne al sladderen, men det var nu ikke et blad jeg selv ville spilde 30 kr eller hvad det nu koster, på. Så hellere Historie eller andre blade/magasiner af den type.

Jeg må imdrømme at jeg ikke forstår hvad der får folk til at udstille deres dumhed på TV, jeg synes det er tåkrøllende pinligt, og jeg sidder med blandede følelser… dels har jeg lyst til at ruske dem… og dels har jeg ondt af dem, for tænk at være så dum… det er jo sørgeligt. Jeg håber at i al fald nogen af dem ikke er helt så dumme som de kommer til at fremstå på TV, for ellers ser det sq skidt ud for Danmarks fremtid L

Jo, jeg ser da et afsnit ind i mellem, når jeg lige for zappet over på en kanal hvor de viser det…det er så dejlig hjernedød underholdning. Man behøves ikke at tænke eller lign. for at følge med. Det er godt at koble af til syntes jeg.

Men det r ikke noget jeg følger med i, jeg er skovl til at huske dage og tider på serier.

Jeg læser gerne sladre blade, men gider som regel ikke købe dem selv.

Jeg fatter ikke, at nogen gider se de programmer - og SLET ikke, at nogen kan finde på at være med. Tænk at være så opsat på at blive kendt, at man er ligeglad med at det er ‘berygtet’ frem for ‘berømt’. Jeg er overbevist om, at mine børn ikke kunne drømme om at være med i sådan et program, de er heldigvis opdraget med andre værdier.

Programmerne bliver værre og værre, fordi de jo hele tiden skal overgå de tidligere programmer i sensationer. Det seneste, jeg har hørt om, er programmer, der handler om, hvor langt man vil gå (i forhold til at være uetisk) - hvor deltagerne fx vinder ved at tage penge fra fattige eller skyde en kalv. Tænk hvis folk lod være at se de programmer - så blev de heller ikke produceret.

Jeg syntes at have lagt mærke til at, der i min omgangskreds skelnes mellem f.eks. masterchef, luksusfælden og lignende programmer hvor der er en chance for at lære et par fif eller ti og så f.eks. mig og min mor, eller de unge mødre…
Hvis der ikke er andet i fjernsynet, og jeg bare skal slappe af, kan de nævnte programmer godt ende på skærmen, medmindre jeg kan lokke kæresten til at se en af de serier vi ser sammen på dvd:)

Jeg syntes egentlig ikke der er noget pinligt i at se programmerne, så længe man ikke tror det er sådan man nødvendigvis skal være!

:enig:

Jeg så de første to, måske tre sæsoner af Robinson. Siden har jeg ikke engang set fem minutter. Jeg så nogle afsnit, men ikke alle, af Big Brother, første gang det blev vist (vist nogenlunde samtidig med starten på Robinson) og har slet ikke set noget af de nye afsnit.

Jeg ser tit TV3 mellem 21 og 22, men så passer det pudsigt nok med, at jeg kl. 22 kan slå over på nyhederne, mens jeg gør mig klar til at gå i seng - for det l***, de viser på det tidspunkt, vil jeg simpelthen ikke bruge mit liv på.

Jeg synes også, de mange datingprogrammer virker totalt overgearede og sexfikserede, hvis man skal tro de “teasere”, der vises og det er jo ikke engang kun på TV3.

Men programmer som Masterchef og Voice ser jeg gerne :slight_smile:

Vi har ikke haft “spændende kanaler” i 4 år, og nu har vi så kanal 4, kanal 5, tv3 mm. på prøve, da vores antennelaug har skiftet udbyder. Jeg så for nyligt et afsnit af de unge mødre. Det er lidt sjovt, at man uden problemer kan se det igen og stadig være helt med på “historierne” :wink: Men hold da op hvor savner jeg ikke de programmer - og da heller ikke alle reklamerne.
Men er det flovt? nej, det synes jeg ikke, det er jo underholdning, og mange ser det jo - det kan jeg skrive under på nu hvor jeg ikke har haft mulighed for at følge med de sidste år :wink:

Vild med Dans, Masterchef, Voice osv. går i min verden ikke under Realityprogrammer … Realityprogrammer er vel nærmere, når selve programmet ikke har ret meget indhold, andet end deltagerne, som man ‘lærer at kende’ undervejs. Det gør man jo ikke nødvendigvis i et konkurrence-program, hvor selve konceptet er konkurrencen.

Nå, men de programmer ser jeg med stor fornøjelse - elsker dans, musik og mad :slight_smile:

Jeg ser af og til De unge mødre, og familien på Bryggen.
De unge mødre, fordi jeg faktisk bruger det lidt som afskrækning i forhold til min datter, så hun får det ind med en skovl, hvor ikke fedt det er at blive ung mor osv (En del af hendes veninder er unge mødre, på kontanthjælp uden uddannelse osv)
Familien fra Bryggen simpelthen fordi jeg synes det er så hamrende morsomt på den HELT platte facon :slight_smile:
Se og Hør har jeg købt da jeg var yngre, men efter en historie for mange år siden, hvor mine grænser, for hvad jeg ville betale til, har jeg simpelthen boycuttet det :slight_smile: OGSÅ hos frisør osv :slight_smile: Jeg HADER det blad.

[QUOTE=DK Sugieh;938915]Jeg ser af og til De unge mødre, og familien på Bryggen.
De unge mødre, fordi jeg faktisk bruger det lidt som afskrækning i forhold til min datter, så hun får det ind med en skovl, hvor ikke fedt det er at blive ung mor osv (En del af hendes veninder er unge mødre, på kontanthjælp uden uddannelse osv).[/QUOTE]

Heh mine søde børn ser også D.U.M… (tankevækkende forkortelse, ikke…) og er vældig “forargede” over dem. Jeg håber det kan få dem til at … holde sig i skindet L (Alex fortæller i al fald gysende om en fra hendes AVU-hold der er som taget ud af det program… mor som 16-årig…)
Min bedste veninde siden folkeskolen havde en mor der kunne ha’ grundlagt programmet. Hun var 17 da hun fik min veninden (og 18 da lillesøsteren kom til) og sjældent har jheg set så dysfunktionel familie. At min veninde trods alt er kommet nogenlunde helskindet igennem det er tæt på et mirakel… det er i al fald PÅ TRODS og ikke på grund af noget nogen har gjort…

Familien på Bryggen (eller fra?) kan jeg ikke snuppe… jeg så et halvt afsnit en dag mere eller mindre ved et uheld… men nu kan jeg ikke holde Linse ud, sådan rent generelt. Jeg ka’ ikke HA de der silikonepumpede blondiner…

Men faktisk kan jeg godt li’ de der Makeover programmer, selv med Ty… hvad det nu er han hedder… for selvom det er så UBERamerikansk og de allesammen står og takker Gud med tårene løbende ned af kinderne… så er det alligevel ret fantastisk hvad de kan gøre. Og så bli’r jeg generelt glad af at se programmer hvor nogen gør noget godt for andre.

Til gengæld gør den slags programmer hvor man skal “stemme nogen hjem” mig ked af det. Jeg bryder mig ikke om konceptet.

Om det er flovt…? JA! Men kun hvis man er med i dem… :engel:

[QUOTE=DK Sugieh;938915]Jeg ser af og til De unge mødre, og familien på Bryggen.
De unge mødre, fordi jeg faktisk bruger det lidt som afskrækning i forhold til min datter, så hun får det ind med en skovl, hvor ikke fedt det er at blive ung mor osv (En del af hendes veninder er unge mødre, på kontanthjælp uden uddannelse osv)[/QUOTE]

Jeg kan ikke huske, hvor jeg hørte/læste det, men det siges, at der faktisk er unge piger, der med vilje prøver at blive gravide med det ene formål at komme med i programmet. Jeg kan nemt forestille mig, at det er sandt. Hvis bare man kan komme med i et realityshow, bliver man kendt, og det er et mål i sig selv for mange unge mennesker, som jeg forstår det. Så er ens lykke gjort. Så måske har programmet ikke altid den afskrækkende effekt, man som mor kunne ønske sig?

Det kunne jeg sagtens forestille mig, desværre :frowning: Lige netop med det program har jeg tit tænkt tanken, for det kan virke begge veje.

Det er meget lidt reality jeg bryder mig om at se. “Hospitalet” kan jeg godt lide, hvis der lige er et afsnit når jeg tilfældigvis ser tv, så ser jeg det gerne. Jeg fulgte næsten en hel runde af “6 på date” - men der var kun 5 på date i de 3-4 programmer jeg fik set, tæller de kameramanden med :? Anyways, den gruppe jeg så var egentlig ok, jeg var lidt fascineret over en af kvinderne der skulle forsøge at bejle til den her mand, for hun var bare så positiv og skøn i mine øjne, men passede tydeligvis ikke til manden i programmet. Luksusfælden kan jeg godt lide af og til, fordi der er nogle gode fif, men nogle gange går der lidt for meget idioti i deltagerne, så zapper jeg væk. Jeg gider ikke se på dumhed og idioti, det får jeg intet ud af. Min ekskæreste så både singleliv og de unge mødre osv. og jeg måtte af og til gå ind i et tilstødende lokale, for jeg kan simpelt hen ikke holde det ud. Jeg vil hellere se f.eks. “property virgins” eller sådan noget…

Og jeg ville nok også blive flov hvis nogen jeg kender eller er i familie med pludseligt skulle deltage i et af de programmer jeg ikke selv kan holde ud at se… Og jeg ville ikke se det selvom jeg kendte en deltager, hvis ikke det i forvejen var noget jeg kunne finde på at se.

Jeg synes det er flovt hvis man ser det for at få det bedre med sig selv, og for at føle sig hævet over deltagerne - det er et karaktertræk jeg ikke bryder mig om, og det er flovt at man er nødt til at se sådan nogle programmer for at hæve sin egen opfattelse af hvem man er, for det har modsat effekt i mine øjne.

Jeg synes det er flovt at deltage og stille sig selv til skue for hele verden - redigeret af folk der så absolut er ude på at få det mest skandaløse ud af historierne de kan. Jeg er overbevist om at programmerne ikke giver et realistisk billede af, hvem disse mennesker er til hverdag - det bliver overdrevet og karikeret, fordi det er den “bedste historie” og giver flest seere.

Jeg synes det er for dårligt at forældre lader deres endnu ikke myndige børn deltage i den slags programmer, for det hjælper f.eks. bestemt ikke på nemheden af opgaven at være blevet mor som 16-årig, at hele Danmark skal følge hendes udvikling. Jeg synes, at forældre der lader deres børn med et tvivlsomt sangtalent stille sig op på en scene skulle skamme sig. Jeg synes at forældre til børn fulde af talent virkelig skal overveje om et talentshow er en god idé og om det er den bedste måde at modne sit barn på og forberede det på virkeligheden. Film- og musikbranchen er ikke just kendt for at passe på sine talenter først og fremmest og tjene penge på dem sekundært, de passer kun på dem i det omfang at det øger deres egen indtjening i langt de fleste tilfælde og man skal - som forældre - virkelig have ressourcer til selv at holde øje og beskytte sit barn i en branche der er så forbandet god til at forblænde. Det er ikke kun et spørgsmål om hvorvidt barnet har talent nok, men også om forældrene har det…

Og nej, i øvrigt, jeg læser ikke engang “se og hør” hos frisøren - jeg plejer at tage min egen bog med eller snakke med frisøren mens hun klipper mig. Jeg får absolut intet ud af kendis sladder, jeg vil meget hellere have sladder af mine veninder, om deres egne liv - det er langt mere brugbart og underholdende for mig, for vi er faktisk ret forskellige i min vennekreds. :høhø:

Sådan har jeg det også … bryder mig ikke om at se denslags programmer, der får mig til at krølle tæerne på de deltagendes vegne :S
Nu har jeg heldigvis kun de gratis DR kanaler, så jeg kan slet ikke se nogen af de nuværende realityshows … men eftersom jeg tror det snart er 2-3 uger siden jeg overhoved har tændt mit fjernsyn, ville det ikke gøre nogen forskel om jeg kunne :tihi:
Jeg har før i tiden holdt både ‘‘Se og hør’’ og ‘‘Ude og hjemme’’, begge dele holdt jeg op med at købe da især Andrea var blevet gammel nok til at sluge råt, alt hvad der stod … det kunne jeg godt nok ikke have :surrender1:
Det er snart 2 år siden jeg begyndte at klippe mig selv, så jeg får ikke engang fulgt op på sladderen hos frisøren … hvor MÅ mit liv være trist :høhø:

Hva… Er det cirka sådan her Hrönn? SE og HØR reklame - YouTube

Tæt på :lol: … jeg har bare ikke noget kælderrum :høhø:

Pyt skidt… Men du har vel de tomme ringbind?! :tihi: